logo

Uusi rope?

Re: Uusi rope?

ViestiKirjoittaja Jalle » 18.08.2013 00:36

Nyt olen äärettömän väsyneellä ja kuolevaisella tuulella (moodi: lahna), joten tekstini voi olla mitä on ~

Eeeli. En rupea toteamaan nyt tekstissäni uudestaan, mitä epäilen, mutta toivottavasti epäilen sitä, mistä on saatu päätöksiä aikaan (kai, onko saatu?). Kyllä, olen tekemässä jo hahmoa, ei täysin valmis vielä. Vaikka taustaa en suunnittele, mutta antaisin toivekriteerin vaan, että ainakin jonkun orin kanssa tammani olisi sitten jonkinlaisessa suhteessa (että tulisi mahdollisesti draamailtua pelin aikana). Muuten se on ok, onko hahmoni adoptoitu, toisesta kaupungista vasta muuttanut toiseen, ollut monen muun kanssa jo yhdessä vai mitä ihmettä onkaan. Yleisesti voin jo sanoa, että hahmoni on siis parin kympin hujakoilla oleva tamma, joka olisi pelin aikana suhteessa (voi olla vaikka ex:än kanssa, joka mukana poppoossa, jotan kränää vielä) ja persoonallisuus on positiivinen ja energinen, mutta toisinaan helposti ärsyyntyvä/suivaantuva (tietyistä asioista vaikka). Ulkonäkö (olen tehnyt paaaaljon suunnitelmia, joita yhdistelen) ja nimi, sekä cutiemark mietinnän alla.

Mutta siitä en ole saanut kiinni, saako hahmo olla siis muu kuin maaponi, kun puhuttiin 'samalla tasolla olemisesta', mutta sitten, että kyvyt voi olla muussakin kuin rodun määrittelemissä rajoissa (esim. nokkelampi/älykkäämpi)?

Ja nyt en ole varma, mitä on kannatettu, mutta se, että tyyppejä karsiutuisi säännöllisesti (tai ylipäätään on sovittu karsiutuvan) ja on joku päämärää, on mietityttänyt. Siis pelataanko me jotain Ao Onia tai Amnesiaa vai onko tämä nyt kuitenkin ihan roolipeli? GM:ällä ehdotin, että saataisiin joku vähän 'päättämään' kautta-ja-tai antamaan osviittaa sen hetken (tulevista) tapahtumista. En nyt ihan sitä, että joku kultainen avain pitäisi löytää kartanosta 'voittaakseen' (mitä, miksi, häh), johon nuo on heitetty syystä tai toisesta ja sitten ne ei pääse vaan pois ja kaikki kuolee-logiikalla... Saatan (ja varmaan kuulostankin) tylyltä, mutta sen roolipelauksen hengen, hahmoihin heittäytymisen jne. haluaisin säilyttää (itse en henkilökohtaisesti ihan niin pitkälle suunnitelluista peleistä pidä, joissa asiat tapahtuu väistämättä, kuten Ao Onissa tietyissä kohdissa se demoni rupeaa jahtaamaan ja täytyy tehdä sitä ja tätä), että ne viestit ei olisi 'vuoropuheluita' ilman heittomerkkejä ja hahmosta kirjoittamista, kuten siinä Mafia-pelissä (Juonittelupeli, kuten täällä sanotaan?) niin toimitaan jollain logiikalla (on se joku parantaja, metsästäjä, murhaajat ja näin edespäin, kuten on myös vertailun vuoksi nyt tuo poniversio(?) ja Rabbit Doubt - mafiosopeli (itse olen livenä pelannut sitä samalla idealla vuoropuheluna, jossa GM on keskellä juontamassa)).
Mutta jos esimerkiksi sitä avainten etsintää tai kirjaston kirjaan kuuluvaa lappua ei löydy sieltä, missä sen pitäisi olla, esiintyy pelissä, niin se ei ole juuri aivan välttämättömyys tapahtua 'juuri nyt', kun vihjeitä esimerkiksi siitä saa, mutta välttämättä se ei-älykkäin poni ei tajua sitä, vaan joutuu miettimään pitkän kautta, tai ottamaan selvää, mikä se kuvio seinässä on, mitä se tarkoittaa (kertooko siitä heti muille poneille, vai uskaltaako ollenkaan kysyä apua---).

Voi olla, että selitin jossain kohtaa edellistä viestikappalettani ihan soopaa, mutta siis periaatteessa GM:llä meinasin vain sitä, joka toisi jotain (sovitulla tavalla, on se sitten erikseen yksärillä pelaajalle ilmoittaminen jostain tapahtumasta tämän kohdalla tai vastaavasti kaikille viestitopickiin juttu kirjoittamalla) actionia. Hän myös loisi sovitusti tietty juonta etukäteen vähän ja kertoo, millainen paikka on kyseessä (ellei joku sen erikseen hoida, mutta nyt kukaan ei ole sitä erikseen tekemässä, vaan jää GM:lle?) jne.

Muuten, tuli sen verran mieleen, että kerrotaanko missä vaiheessa ](tai miten on ajateltu kerrottavan) huoneiden kalustoista, jos esimerkiksi ovat saapuneet rakennukseen vasta, ja huoneista C ja E löytyy jotain outoa tai erikoista, mutta muut (A, B, D) on aika tavallisia, niin annetaanko ponien kulkea huoneisiin millaista tahtia, että täytyykö jättää viesti kesken huoneeseen astumiseen saakka. Laittaako GM huoneesta tiedot/pohjapiirroksen kyseiselle pelaajalle vai onko huoneiden kalusteetkin päätetty ylipäätään etukäteen (Perus RPG:ssähän ei aina ole välttämättä, ellei sitä ole aiemmin selitetty?)?
// ^-- Uskoakseni tuota ei ole vielä mietitty juuri? :3 //

Hmm, olikohan miulla vielä jotain kysyttävää, sanottavaa, kommentoitavaa... Ei varmaankaan ~ (Syy, miksi en ole päässyt lukemaan näitä, ko vasta nyt, on spoilerin takana, tai oikeastaan miksi pääsin nyt vasta lukemaan... ^u^'')
Spoiler: näytä
(Sain koulussa paperiasiat selvitettyä melkein loppuun, koulumatkatukikortti ja vr:n+matkahuollon opiskelijakortti saatu, odottelen vielä vanhan opinto-ohjaajan virallisia häippäsypapereitani, jotka pitäisi uudelle ryhmänohjaajalleni antaa tai jotain ^^ Leivotaan leivotaan, pullaa leivotaan... Leipuri-kondiittoriksi pääsin, sain soiton viikon koulun aloituksen jälkeen (olin talouskouluun jo kirjautunut), mutta mikäs siinä, pääsen ammattiin c:)
Ava C Jalle
Jalle
Pegasos

ViestiKirjoittaja Twili » 18.08.2013 21:58

Aveline kirjoitti:Ai että kuolemia? Voi olla vähän ikävää joillekin innokkaille, jos sattuu paska tuuri ja tipahtaa pelistä pois heti alkumetreillä. Voisi vaikka harkita jotain "rangaistuksia" jostain tyhmistä päätöksistä eikä sitä kuolemista? Esimerkiksi yksisarviselta saattaa taika hävitä tietyksi aikaa, pegasus loukkaa toisen siipensä, joku menettää kykynsä puhua ainakin hetkeksi... Onhan noita eksoottisempiakin vaihtoehtoja ja noidenkin suunnittelussa pääsis käyttämään ihan kivast tota mielikuvituksen arsenaalia.

Tämä on aika kiva idea, nuo rangaistukset kuoleman sijaan, varsinkin, jos miljöönä Jallen ehdottama autiokartano.
Esimerkiksi pelaaja A tekee tyhmästi, ja jää jumiin johonkin talon huoneeseen hetkeksi, oven mentyä takalukkoon tai vastaavaa. Pelaaja B:n kulkemalta alueelta menevät sähköt, ja tämä joutuu harpomaan pilkkopimeässä, missaten tärkeitä esineitä jne, joita hyödyntämällä se maaliin pääsy helpottuu.

Mitä tulee loppuihin, niin mielestäni kaava "kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja loppu on sen mukainen" toimisi kaikkein parhaiten tässä. Minulla onkin oikeastaan yksi täysin uusi OC mietittynä peliä varten, mutta katson, miten Dungeon Masterimme on asiat soveltanut, kuten esim. nuo kyvyt jne. hahmojen kannalta (tulee kivasti D&D mieleen ^_^ )
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja TGWWMLP » 19.08.2013 21:34

En ehdi tänään vastailemaan kun koitan kirjoittaa ropeen, mutta huomenna on aikaa liikaakin ja koitan olla upottamatta sitä kaikkea pelaamisen. Jos oikein innostun, teen ropelle jo oman WIP ketjun, jossa voi kaikki ehdotella eri juttuja.

Pakko vielä pyytää anteeksi Avelinelta, noiden viestien kirjoittaessa tunnetila oli mitä oli ja tuli aikas itsekästä/aggressiivistä tekstiä. Ajattelin, että pitäisi odottaa aamuun, että on yön aikana rauhoittunut, mutta ei. Tiedän itsekkin, että otan nokkiini ihan helkutin helposti jos joku sanoo jotakin omista jutuistani, vaikka se olisi kehittävää kommenttia. Blääh. Toivottavasti et muistele tätä pahalla, kun niin mukavalta hepulta vaikutat ja en haluasi menettää hyvää pelaajaa töppäilyjeni takia <:3
Sano vaan TG Säästää hermoja ja ihmishenkiä.
#WalderFreyDidNothingWrong
TGWWMLP
Poni

ViestiKirjoittaja Aveline » 21.08.2013 14:51

TGWWMLP kirjoitti:En ehdi tänään vastailemaan kun koitan kirjoittaa ropeen, mutta huomenna on aikaa liikaakin ja koitan olla upottamatta sitä kaikkea pelaamisen. Jos oikein innostun, teen ropelle jo oman WIP ketjun, jossa voi kaikki ehdotella eri juttuja.

Pakko vielä pyytää anteeksi Avelinelta, noiden viestien kirjoittaessa tunnetila oli mitä oli ja tuli aikas itsekästä/aggressiivistä tekstiä. Ajattelin, että pitäisi odottaa aamuun, että on yön aikana rauhoittunut, mutta ei. Tiedän itsekkin, että otan nokkiini ihan helkutin helposti jos joku sanoo jotakin omista jutuistani, vaikka se olisi kehittävää kommenttia. Blääh. Toivottavasti et muistele tätä pahalla, kun niin mukavalta hepulta vaikutat ja en haluasi menettää hyvää pelaajaa töppäilyjeni takia <:3

But I'm not a dude! D:
En mä noita sun kommentteja mitenkään pahalla ottanut, turha siitä on murehtia. Aloin vaan miettimään että olinko ite muotoillut ne mun viestit jotenkin hassusti ja tuliko ne mun hakemat asiat esille väärällä tavalla. Kyllä mua vieläkin kiinnostaa tää uusi rope että ei tarvi siitäkään murehtia!

Ja toi WIP-ketju on itsasiassa ihan hyvä idea. Saa vähän selkeemmin noita ehdotuksia listattua ja varmaan keskusteltuakin vähän kehittävämmin.
Kuva
Arts: DeviantArtBattle.net: Aveline#2243Steam: Ayrianth
○ ♥ ○ ˚ 。 ○ ˚ ♥ ˚ ○ 。˚ ○ ♥ ○
C O F F E E ♡ - So I can do nothing with more energy!
Aveline
Yksisarvinen

Edellinen

Paluu Keskustelua RPG:stä