logo

Uusi rope?

Re: Uusi rope?

ViestiKirjoittaja TGWWMLP » 24.07.2013 22:13

Uusi hahmo olisi omasta mielestäni aikas hyvä uuteen ropeen, koska silloinhan hahmo olisi periaatteessa kahdessa eri paikassa samaan aikaan. Uusi hahmo tuo myös vaihtelua siihen Ponyvillen hahmokaartiin eikä sellaisen suunnittelu ole loppujen lopuksi kamalan hankalaa! Ulkonäön voi tehdä Pony Creatorilla taikka käsin ja sitten persoonallisuus, historia ja sun muut ovat vain tekstiä.

Siis itsekkin äänestän vihreitä, tuplaropetus toimii mulla, nyt kun taas alkaa olemaan kumman hyvä fiilis :) Se viesti tulee tuossa 23 aikoihin, kun porukat tykkäs viipyä siellä mökillä 6 tuntia :P Oli se ihan mukava paikka, mutta mun rep laskee täällä, kun ei ole viestiä tullut 5 päivään...

E: maisemareitit on parhaita. Se helkutin viesti viivästyy johonkin 23.30. Mökkimatkat. Never again.
Sano vaan TG Säästää hermoja ja ihmishenkiä.
#WalderFreyDidNothingWrong
TGWWMLP
Poni

ViestiKirjoittaja Illuusia » 25.07.2013 15:37

Mulla alkais olemaan tähän hahmo suunniteltuna, tosin cutie mark ja nimi ponilta puuttuu. Kyseessä on siis punertavanruskea, laiha tamma, jonka häntä ja harja on rastoitettu ja erikoisuutena tässä on, että kyseinen poni on ollut syntymästään saakka sokea. Laitan kuvaa varmaankin illemmalla, jos jollekulle tulee vaikkapa mieleen nimi tai sopiva cutie mark.
Illuusia
Maaponi

ViestiKirjoittaja TGWWMLP » 16.08.2013 21:10

Koulussa kehittelen tätä uutta ropeamme. En postaa siitä mitään pitkään aikaan, pitää miettiä jokainen mekanismi ja hahmo tarkaan. Itsehän en tule pelaamaan normaalilla tyylillä, vaan GMänä eli hoidan scriptatut jutut, jos niitä on, esittelen tutkitut esineet, alueet ja NPCt sekä aktivoin hahmojen erikoiskykyjä jne.

Olisi pari kysymystä teille roperitareille:

-Saanko tehdä teille kaikille itse ne hahmot? Näin voin tehdä niille backstoryt sun muut ja liittää ne tarinaan. Jokainen hahmo tulee olemaan yhtä tärkeä, lupaan sen. Olen pahoillani, jos ehditte jo innoissanne tehdä hahmon :( Säästäkää se vaikka myöhemmäksi... Näitä omatekemiä on valmiin nyt kolme ja teen nyt aluksi kuusi, mutta bähennän mikäli ei porukkaa ole tarpeeksi.

-Mikäli saan, oletan, että tytöt haluavat tyttöhahmon ja pojat poikahahmon? (heh, silly little children) Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että joku poika haluaa pelatat tytöllä taikka toisin päin. Jos sama sukupuoli pelaa omaa sukupuoltaa, osaa tämä kuitenkin omautua tämän naisellisuuteen/miehekkyyteen (urh >:3)

-Liikkuessanne, tuleete löytämään salaisia viestejä, joista jotkin saattavat olla äänitallenteita. Haluatteko äänitallenteet pelkkänä tekstinä vai haluatteko että teen niihin voiceoverin? En itse pidä äänestäni, mutta jotkut ihme tyypit näyttävät pitävän. Sillä on myös oma faniklubi Steamissa (juu ei tästä enempää). Mutta uskokaa, kyllä siitä saa vakavankin. Tuossa voice sample, tullaiselta ne äänikirjat sitten kuulostaisivat efetkeineen. Sanokaa rohkeasti, jos ette halua tätä, sillä en viitsi turhia juttuja tehdä. Tulee kylläkin hankalaa tehdä useampi kuin yksi hahmo, mutta trust me, se riittää.

-Audiot/viestit suomeksi vaiko englanniksi? Suomeksi olisi varmaan parempi, niin jokainen ymmärtäisi. Englannilla saa sitä kivaa twistiä ja pystyn tunteilemaan sillä kielellä paremmin, mutta se saattaisi sitten mennä ristiin, jos tuo äänitallenteen hahmo vaikka joskus sitten tulisi pelissä vastaan ja alkaisi höpöttää suomea.

Postaan tämän nämä kysymykset vielä tähän threadiin, seuraavalla kerralla varmaan aloitan uuden ketjun.
TGWWMLP
Poni

ViestiKirjoittaja Twili » 16.08.2013 22:19

En vastusta sinun luomiesi hahmojen käyttöä, kunhan pientä joustoa ja luovuutta saa käyttää hahmoilla pelatessa ;)

Mitä tulee äänitallenteisiin, niin tekstinä mielellään, ja suomeksi, koska tuntuisi hassulta lukea englantia muuten suomenkielisessä pelissä.
En malta odottaa tätä, varsinkin, kun olet suunnitellut kivan pitkälle jo tätä.
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Aveline » 17.08.2013 00:36

TGWWMLP kirjoitti:Olisi pari kysymystä teille roperitareille:

Saanko tehdä teille kaikille itse ne hahmot? Näin voin tehdä niille backstoryt sun muut ja liittää ne tarinaan. Jokainen hahmo tulee olemaan yhtä tärkeä, lupaan sen. Olen pahoillani, jos ehditte jo innoissanne tehdä hahmon :( Säästäkää se vaikka myöhemmäksi... Näitä omatekemiä on valmiin nyt kolme ja teen nyt aluksi kuusi, mutta bähennän mikäli ei porukkaa ole tarpeeksi.

Minkä takia pitää "pelata" hahmoilla jotka sinä oot suunnitellu? Täällä on jo parikin innostunutta ihmistä todennut, että itse suunnittelemat hahmot on melkeen viimeistelyä vaille valmiit ja nyt sitten pitää valita joku ihan toisenlainen hahmo? Jos haluut tehdä niille backstoryt, eikö kannata kysyä halukkailta millainen se niiden itse suunnittelema hahmo on ja lähteä kehittelemään siltä pohjalta? Esimerkiks se mun suunnittelema hahmo ei voi mitenkään istua vakavaan muottiin ja en todellakaan halua sellaista hahmoa muutenkaan käyttää... Tulee heti rajoja vastaan mikä ainakin multa vie sitä intoa pois. Ymmärsin ainakin Jallen alkuperäisestä ideasta, että jopa Ponyvillessä käytettyjä hahmoja saisi käyttää. Tykkäsin siitä ideasta enemmän... Onhan se GM ihan jees (saa tapahtumat rullaamaan ja sitä rataa), mutta ainakin hahmot vois mun mielestä jättää osallistujien omaan harkintaan...

Ai joo, ja mieluusti koko homma yhdellä ja samalla kielellä... Mieluiten suomeksi. Twili sanoikin jo, että kahden kielen sekottaminen tuntuu vähän hassulle.
Kuva
Arts: DeviantArtBattle.net: Aveline#2243Steam: Ayrianth
○ ♥ ○ ˚ 。 ○ ˚ ♥ ˚ ○ 。˚ ○ ♥ ○
C O F F E E ♡ - So I can do nothing with more energy!
Aveline
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja TGWWMLP » 17.08.2013 03:09

Aveline kirjoitti:Minkä takia pitää "pelata" hahmoilla jotka sinä oot suunnitellu? Täällä on jo parikin innostunutta ihmistä todennut, että itse suunnittelemat hahmot on melkeen viimeistelyä vaille valmiit ja nyt sitten pitää valita joku ihan toisenlainen hahmo? Jos haluut tehdä niille backstoryt, eikö kannata kysyä halukkailta millainen se niiden itse suunnittelema hahmo on ja lähteä kehittelemään siltä pohjalta? Esimerkiks se mun suunnittelema hahmo ei voi mitenkään istua vakavaan muottiin ja en todellakaan halua sellaista hahmoa muutenkaan käyttää... Tulee heti rajoja vastaan mikä ainakin multa vie sitä intoa pois. Ymmärsin ainakin Jallen alkuperäisestä ideasta, että jopa Ponyvillessä käytettyjä hahmoja saisi käyttää. Tykkäsin siitä ideasta enemmän... Onhan se GM ihan jees (saa tapahtumat rullaamaan ja sitä rataa), mutta ainakin hahmot vois mun mielestä jättää osallistujien omaan harkintaan...

Ai joo, ja mieluusti koko homma yhdellä ja samalla kielellä... Mieluiten suomeksi. Twili sanoikin jo, että kahden kielen sekottaminen tuntuu vähän hassulle.

Voinhan yrittää niistä teidän OCista vääntää tarinaan sopivia, jos saan niistä kuvat ja persoonallisuuden. Juurikin tuo perus hahmoesittely, mutta en lupaa mitään. Itse en pidä ainakaan ideasta, että käytettäisiin samaa OCta kahdessa eri ropessa, ei kahdessa aivan eri kirjasarjassakaan ole samaa päähenkilöstöä. Kiva jos on ollut innokas ja jaksanut suunnitella oman hahmon, se vain hankaloittaa tarinan suunittelua ja täten viivästää tätä ropea. Mitä tuohon "rajauksiin" tulee, niin tuo Twilin ehdottama juttu oli pääjuurena koko jutussa. Te saatte tyhjät ruumiit, joiden vieressä on paperi lappu, jossa kerrotaan niiden menneisyydestä ja tavoitteista. Sitten te täytätte hahmon miten ikinä haluattekin. Nuiden tietojen perusteella kuitenkin osaisi pelata hahmolla aivan kuin sillä oli aina kuulunutkin pelata.

Omat hahmoni olisivat siitä sopivia, että ne ovat kaikki erinäköisiä, persoonallisia ja tarinassa paikkansa jo omaavia. Niillä olisi enemmänkin kuin (sori jos joku ottaa tästä takkiin) "eli perheessä, muutti pois, elää omaa elämää nyt ja saa yhtäkkiä kutsun kartanoon". Danke, aber nicht danke. Mutta niitä on vasta kolme, voin heittää ne tuonne nurkkaan odottelemaan, jos vaikka niistä innostuisitte sitten kun ollaan kaikki tästä ropesta viisaampia. Kai saan muuten NPCt ja muut härpäkkeet itse suunnitella? (juu sori, oli pakko)

Mikäli niille teidän hahmoille taon menneisyyden, niin pakostihan ne muuntuvat siihen suuntaan, mihin haluan. Tämä ei kuitenkaan pakolla mielytä kaikkia, mutta silloin en voi asialle mitään. Vapaa ropehan on tuo Ponyville, tämä on tarinallinen ja tarkoittaa sitä, että sillä on lopetus, niinkuin jokaisella hyvällä kirjalla eikä hyvää lopetusta ole ilman hyvää tarinaa, jota ei ole ilman hyviä hahmoja.

Sanoisin, että saisin ehkä tämän kahdessa kolmessa kuukaudessa valmiiksi, jos etenen samaa tahtia. Tarinan pääidea on selvillä, mutta nytten on nuo kolme hahmoa roskiksessa, joten se sidetrackkaa aika paljon. No worries, I can make it right. Pitää vaan yrittää blendaa ne teidän hahmonne tarinaan mukaan, mutta eiköhän tuo minulta käy. Toivottavasti tulee monenlaisia persoonallisuuksia ja erikoisia designeja. Voinhan myös sitten joskus pistää kuvaa nuista omista hahmoistani, jos ne sitten vaikka kelpaisivatkin. Tai sitten imasen ne FiMficcini syövereihin, jossa ne elävät eivätkä voi koskaan esiintyä missään muualla. Yksi niistä esiintyi, nytten se ei enää FiMficissä ole.

Suomenkieli oli omakin mielipide, joten mennään Muttersprachella.

No, eihän tuohon tyttö/poika kysymykseen voikkaan vastata, jos mennään omilla OCilla.

Ja pitäisi kai sanoa, että idea uudesta ropesta oli Jallen, mutta minähän tässä sitä suunittelen ja ajattelin vetää, jälleen kerran. Voisin olla määräilevä-TG ja sanoa: "Vitut, nyt tehään niinkuin minä olen tässä kuukauden suunnitellut", mutta koska minulla ei olisi silloin pelaajia, niin mennään kiltti-TGllä. Varmaan kaikille ok.

P.S: eh, viesti jossa ei ole yhtään hymmäriä. Vakavuus maximus.
TGWWMLP
Poni

ViestiKirjoittaja Aveline » 17.08.2013 03:35

TGWWMLP kirjoitti:
Spoiler: näytä
Voinhan yrittää niistä teidän OCista vääntää tarinaan sopivia, jos saan niistä kuvat ja persoonallisuuden. Juurikin tuo perus hahmoesittely, mutta en lupaa mitään. Itse en pidä ainakaan ideasta, että käytettäisiin samaa OCta kahdessa eri ropessa, ei kahdessa aivan eri kirjasarjassakaan ole samaa päähenkilöstöä. Kiva jos on ollut innokas ja jaksanut suunnitella oman hahmon, se vain hankaloittaa tarinan suunittelua ja täten viivästää tätä ropea. Mitä tuohon "rajauksiin" tulee, niin tuo Twilin ehdottama juttu oli pääjuurena koko jutussa. Te saatte tyhjät ruumiit, joiden vieressä on paperi lappu, jossa kerrotaan niiden menneisyydestä ja tavoitteista. Sitten te täytätte hahmon miten ikinä haluattekin. Nuiden tietojen perusteella kuitenkin osaisi pelata hahmolla aivan kuin sillä oli aina kuulunutkin pelata.

Omat hahmoni olisivat siitä sopivia, että ne ovat kaikki erinäköisiä, persoonallisia ja tarinassa paikkansa jo omaavia. Niillä olisi enemmänkin kuin (sori jos joku ottaa tästä takkiin) "eli perheessä, muutti pois, elää omaa elämää nyt ja saa yhtäkkiä kutsun kartanoon". Danke, aber nicht danke. Mutta niitä on vasta kolme, voin heittää ne tuonne nurkkaan odottelemaan, jos vaikka niistä innostuisitte sitten kun ollaan kaikki tästä ropesta viisaampia. Kai saan muuten NPCt ja muut härpäkkeet itse suunnitella? (juu sori, oli pakko)

Mikäli niille teidän hahmoille taon menneisyyden, niin pakostihan ne muuntuvat siihen suuntaan, mihin haluan. Tämä ei kuitenkaan pakolla mielytä kaikkia, mutta silloin en voi asialle mitään. Vapaa ropehan on tuo Ponyville, tämä on tarinallinen ja tarkoittaa sitä, että sillä on lopetus, niinkuin jokaisella hyvällä kirjalla eikä hyvää lopetusta ole ilman hyvää tarinaa, jota ei ole ilman hyviä hahmoja.

Sanoisin, että saisin ehkä tämän kahdessa kolmessa kuukaudessa valmiiksi, jos etenen samaa tahtia. Tarinan pääidea on selvillä, mutta nytten on nuo kolme hahmoa roskiksessa, joten se sidetrackkaa aika paljon. No worries, I can make it right. Pitää vaan yrittää blendaa ne teidän hahmonne tarinaan mukaan, mutta eiköhän tuo minulta käy. Toivottavasti tulee monenlaisia persoonallisuuksia ja erikoisia designeja. Voinhan myös sitten joskus pistää kuvaa nuista omista hahmoistani, jos ne sitten vaikka kelpaisivatkin. Tai sitten imasen ne FiMficcini syövereihin, jossa ne elävät eivätkä voi koskaan esiintyä missään muualla. Yksi niistä esiintyi, nytten se ei enää FiMficissä ole.

Suomenkieli oli omakin mielipide, joten mennään Muttersprachella.

No, eihän tuohon tyttö/poika kysymykseen voikkaan vastata, jos mennään omilla OCilla.

Ja pitäisi kai sanoa, että idea uudesta ropesta oli Jallen, mutta minähän tässä sitä suunittelen ja ajattelin vetää, jälleen kerran. Voisin olla määräilevä-TG ja sanoa: "Vitut, nyt tehään niinkuin minä olen tässä kuukauden suunnitellut", mutta koska minulla ei olisi silloin pelaajia, niin mennään kiltti-TGllä. Varmaan kaikille ok.

P.S: eh, viesti jossa ei ole yhtään hymmäriä. Vakavuus maximus.

Siis mulla ainakin on hahmolle suunniteltuna lähinää ne perusasiat; nimi, ulkonäkö, persoonallisuus ja käyttäytyminen. Mitään varsinaista taustaa en oo suunnitellut, joten mun puolesta voit ainakin mun kohdalla käyttää jotain noista sun suunnittelemista taustoista (esimerkiks just se motiivi minkä takia just ne hahmot on just siellä ja just sillä hetkellä). Musta on kiva mennä tarinaa eteenpäin ja katsoa miten oma hahmo sopii siihen ja miten muut reagoi. Mitään sen suurempia mysteerejä en oo siis omalle hahmolle ainakaan suunnitellut.

Ja näin yleisesti on pakko kysyä... Meneekö tää RP enemmänkin samantyylisellä kaavalla kun noi juonittelupelit? Meinaan siinä mielessä, että kaikki on ennalta suunniteltu ja me vaan periaatteessa pelataan lineaarista "peliä"? Haluaisin tietää miten paljon me ite oikeesti pystytään vaikuttamaan siihen miten kenenkin hahmo reagoi, minne voidaan mennä tutkimaan, mitä saa tehdä jne.? Miten esimerkiksi ponien kyvyt? Itse pähkäilen tällä hetkellä vielä jonkin verran maaponin ja yksisarvisen välillä, joten olis ihan jees tietää missä puitteissa vaikka taikaa saa käyttää?

Ja tästä saat hymiön, ei ainakaan tää viesti oo sit heti toinen vakavuus maximus. :P

E: Ja eikö GM:n tarkotus oo sunnitella se "kaikki muu" muutenkin? Eli siis NPCt sun muut härpäkkeet saat ihan mielellään suunnitella.
Kuva
Aveline
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja TGWWMLP » 17.08.2013 14:50

Ei hitto, kirjoitin tuon P.Sn epäselvästi, tarkoitin sillä omaa viestiäni :D Goddamnit, ei enää ikinä.

Jep, eilen yöllä ei aivot oikein kulkenut ja unohdin tietty mainita, että ropejenhan yksi suurin viete on tuo oman hahmon luominen, jonka nyt meinasin teiltä varastaa, pahoittelen. Olen nyt itsekkin sen kannalla, että väsäätte ne hahmot itse, mutta saan muokata niitä tarpeen mukaan. EI mitenkään dramaattisesti, mutta siten että ne pystyvöt hyvin sulautumaan ropeen. Sillain vain tuntuu ikävälle, että hahmot haukutaan ilman että niistä on mitään edes kertonut. Onnekksi keksin juuri niille keksimilleni hahmoille käyttöä, joten no worries. Eli jos suurin osa haluaa omalla OClla mennä niin tämä käy, mutta tekee mieli sanoa, etten hyväksy Ponyvillen hahmoa, jottei näistä tule kahta ja samaa ropea. Tästä en haluaisi ottaa valituksia vastaan.

Tuo kysymys tämän WIP ropen ja Juonittelupelien samallaisuus on hyvä kysymys. Perusidean mukaan juonittelua ja valehtelua ainakin pitäisi tapahtua. Kaikenlaiset kyvyt ja sun muut saattavat kuullostaa juuri sille, mutta ne ovat enemmänkin sitä, osaako hahmo tiirikoida oven, ymmärtääkö hän yksisarvisten muinaista kieltä taikka osaako hän lukea elekieltä ja päätellä, valehteleeko joku. Nuo yksisarviset ja pegosuksethan ovat superior verrattuna maaponin, jonka takia kaikki osa suunnittelemistani hahmoista oli maaponeja, liittyi myös tarinaan miksi näin. Varmaan eri lajien tasapainottaminen erikoiskyvyillä sekä eri osaalueiden vahvuuksilla ja heikkouksilla olisi järkeenkäyvä tapa. Joku voi olla vahva, toinen kielitaitoinen, kolmas tarkka jne.

Ja sitten tuo lineaari kysymys. Noh, käytän nyt esimerkkinä hiihtoputkea:

Kaikki aloittavat samasta kohtaa ja pyrkivät maaliin, mutta jollakulla on paremmat sukset, toinen taas on satsannut sauvoihin ja yksi varautunut kaatumisiin kypärällä. Putkessa tulee vastaan hiekoitettuja kohtia, joita pitää varoa sekä pitää muistaa lukea tienviitat. Käännytkö oikealle vaiko vasemmalle? Uskallatko kokeilla tuota hyppyriä päästäksesi rotkon yli? (hiihtoputkessa rotkoja?) Jokainen käännös vie sinua kohti uutta maalia, jonka palkinto on erillainen. Voitte koittaa itse saadan palkinnon kokonaan itsellenne taikka toimia tiiminä ja päästä kaikki palkintopallille. Saattaahan tietysti käydä niin, että jotkut eivät sitä koskaan näekkään. Kaikkien maaliin päästyä tai keskeytettyä rope loppuu. Modet saavat sitten päättää, jätetäänkö se luettavaksi näille meidän ihanille lurkkereille. Mikäli ette ole huomanneet, meitä tarkkaillaan >:D

Tuosta tulikin mieleen kysyä, otetaanko kuolemat pois? Itsestäni ne ovat sillain ikäviä, että pelaaja tippuu sitten pois ja voi vain seurata vierestä. Toisaalta se toisi, blääh, "realismia". Blääh. Voin ihan hyvin tappaa omia hahmojani joita itse ohjaan, mutta muiden murhaaminen jätää kädet veriseksi ja omatunnon tahraiseksi.

Eli kuten sanoin, pelin perusidea on valmis. Tarinaa ei juurikaan ole muuta kuin nuo backstoryt, jotten rajoita tekemisiänne tarinalla. Tämä tarkoittaa sitä, että olette vapaat siirtymään paikasta toiseen ja kääntämään vaikka joka ikisen kiven, mutta jottei tuo tutkiminen mene juuri sillain "ah fak, pitää löytää avain ja täällä on jotain 50 ruukkua." Tuohon menisi iät ja ajat, mutta jos tuollainen sattuu tulemaan, yleinsä annan vinkkiä, miten avaimen löytää.

E:hen vastaus. Se oli sarkasmia, tietysti suunittelen kaiken paitti nytten nämä hahmonne. Tiedän, sarkasmi on perseestä.

Katotaan mitä tästä tulee, 14-vuotiaana yläastelaisena ja sellaisena, jonka keskiarvo oli viime todistuksessa 9,5 ja en halua todellakaan tiputtaa. Lukio on nimittäin jo mielessä ja sinne pääsee yli 9 keskiarvolla.
TGWWMLP
Poni

ViestiKirjoittaja Aveline » 17.08.2013 15:11

TGWWMLP kirjoitti:
Spoiler: näytä
Ei hitto, kirjoitin tuon P.Sn epäselvästi, tarkoitin sillä omaa viestiäni :D Goddamnit, ei enää ikinä.

Jep, eilen yöllä ei aivot oikein kulkenut ja unohdin tietty mainita, että ropejenhan yksi suurin viete on tuo oman hahmon luominen, jonka nyt meinasin teiltä varastaa, pahoittelen. Olen nyt itsekkin sen kannalla, että väsäätte ne hahmot itse, mutta saan muokata niitä tarpeen mukaan. EI mitenkään dramaattisesti, mutta siten että ne pystyvöt hyvin sulautumaan ropeen. Sillain vain tuntuu ikävälle, että hahmot haukutaan ilman että niistä on mitään edes kertonut. Onnekksi keksin juuri niille keksimilleni hahmoille käyttöä, joten no worries. Eli jos suurin osa haluaa omalla OClla mennä niin tämä käy, mutta tekee mieli sanoa, etten hyväksy Ponyvillen hahmoa, jottei näistä tule kahta ja samaa ropea. Tästä en haluaisi ottaa valituksia vastaan.

Tuo kysymys tämän WIP ropen ja Juonittelupelien samallaisuus on hyvä kysymys. Perusidean mukaan juonittelua ja valehtelua ainakin pitäisi tapahtua. Kaikenlaiset kyvyt ja sun muut saattavat kuullostaa juuri sille, mutta ne ovat enemmänkin sitä, osaako hahmo tiirikoida oven, ymmärtääkö hän yksisarvisten muinaista kieltä taikka osaako hän lukea elekieltä ja päätellä, valehteleeko joku. Nuo yksisarviset ja pegosuksethan ovat superior verrattuna maaponin, jonka takia kaikki osa suunnittelemistani hahmoista oli maaponeja, liittyi myös tarinaan miksi näin. Varmaan eri lajien tasapainottaminen erikoiskyvyillä sekä eri osaalueiden vahvuuksilla ja heikkouksilla olisi järkeenkäyvä tapa. Joku voi olla vahva, toinen kielitaitoinen, kolmas tarkka jne.

Ja sitten tuo lineaari kysymys. Noh, käytän nyt esimerkkinä hiihtoputkea:

Kaikki aloittavat samasta kohtaa ja pyrkivät maaliin, mutta jollakulla on paremmat sukset, toinen taas on satsannut sauvoihin ja yksi varautunut kaatumisiin kypärällä. Putkessa tulee vastaan hiekoitettuja kohtia, joita pitää varoa sekä pitää muistaa lukea tienviitat. Käännytkö oikealle vaiko vasemmalle? Uskallatko kokeilla tuota hyppyriä päästäksesi rotkon yli? (hiihtoputkessa rotkoja?) Jokainen käännös vie sinua kohti uutta maalia, jonka palkinto on erillainen. Voitte koittaa itse saadan palkinnon kokonaan itsellenne taikka toimia tiiminä ja päästä kaikki palkintopallille. Saattaahan tietysti käydä niin, että jotkut eivät sitä koskaan näekkään. Kaikkien maaliin päästyä tai keskeytettyä rope loppuu. Modet saavat sitten päättää, jätetäänkö se luettavaksi näille meidän ihanille lurkkereille. Mikäli ette ole huomanneet, meitä tarkkaillaan >:D

Tuosta tulikin mieleen kysyä, otetaanko kuolemat pois? Itsestäni ne ovat sillain ikäviä, että pelaaja tippuu sitten pois ja voi vain seurata vierestä. Toisaalta se toisi, blääh, "realismia". Blääh. Voin ihan hyvin tappaa omia hahmojani joita itse ohjaan, mutta muiden murhaaminen jätää kädet veriseksi ja omatunnon tahraiseksi.

Eli kuten sanoin, pelin perusidea on valmis. Tarinaa ei juurikaan ole muuta kuin nuo backstoryt, jotten rajoita tekemisiänne tarinalla. Tämä tarkoittaa sitä, että olette vapaat siirtymään paikasta toiseen ja kääntämään vaikka joka ikisen kiven, mutta jottei tuo tutkiminen mene juuri sillain "ah fak, pitää löytää avain ja täällä on jotain 50 ruukkua." Tuohon menisi iät ja ajat, mutta jos tuollainen sattuu tulemaan, yleinsä annan vinkkiä, miten avaimen löytää.

E:hen vastaus. Se oli sarkasmia, tietysti suunittelen kaiken paitti nytten nämä hahmonne. Tiedän, sarkasmi on perseestä.

Katotaan mitä tästä tulee, 14-vuotiaana yläastelaisena ja sellaisena, jonka keskiarvo oli viime todistuksessa 9,5 ja en halua todellakaan tiputtaa. Lukio on nimittäin jo mielessä ja sinne pääsee yli 9 keskiarvolla.

Tajusin kyllä että se P.S viittasi sun omaan viestiin, mutta annoin sulle yhden omista hymiöistä käyttöön. : D

Toi kuulostaa ihan hyvälle suunnitelmalle noiden hahmojen suhteen. Ainakin minä, Illuusia ja ehkä Jalle ja Twili on alkaneet suunnittelemaan noita hahmoja tähän uuteen RPhen joten on aika jees jos ne saa pitää.
Enkä muista missään vaiheessa mitenkään haukkuneeni niitä sun suunnittelemia hahmoja? Totesin vaan, että alkuperäinen idea oli tehdä omat hahmot jotka heitetään sitten tonne uuteen RPhen. Itellä ainakin on juurikin ne perusasiat suunniteltu hahmolle ja se, miten haluan omaa hahmoa ropettaa. Sen takia toi suunnitelma (ei hahmot itsessään) sai pikkasen niskavillat pystyyn, en silti missään kohtaa kyllä haukkunut niitä... Ja voihan noi sun hahmot pitää "varalla" jos joku tarvii pientä tukea uuden hahmon suunnitteluun?
Eikä se mun hahmo tuu olemaan mikään über-taikoja vaikka päätyisinkin yksisarviseen. Siinäkään ei oo taas mitään hauskaa...

Ja se putkimaisuus on just se mikä mua mietitytti, eli kuinka paljon se putki haarautuu. Eli niitä vaihtoehtoja ja eri tapoja edetä ilmeisesti on eikä se mene suoraan pisteestä A pisteeseen B? Se olikin se asia minkä halusin tietää. :3

Ai että kuolemia? Voi olla vähän ikävää joillekin innokkaille, jos sattuu paska tuuri ja tipahtaa pelistä pois heti alkumetreillä. Voisi vaikka harkita jotain "rangaistuksia" jostain tyhmistä päätöksistä eikä sitä kuolemista? Esimerkiksi yksisarviselta saattaa taika hävitä tietyksi aikaa, pegasus loukkaa toisen siipensä, joku menettää kykynsä puhua ainakin hetkeksi... Onhan noita eksoottisempiakin vaihtoehtoja ja noidenkin suunnittelussa pääsis käyttämään ihan kivast tota mielikuvituksen arsenaalia.
Kuva
Aveline
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja SamuelHartles » 17.08.2013 15:16

Miulle jos mukaan edes tulen, saa keksiä hahmon. Jo alkuperäisessä RPssä en käyttänyt varsinaisesti uutta hahmoa vaan käytin ponifoitua ja livästi muunneltua versiota omien tarinoideni (ei sisällä oikeasti poneja) päähenkilöstä.
It hurts to remain silent, but unleashing my deepest thoughts and desires would risk too much and probably get me locked up.
SamuelHartles
Poni

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelua RPG:stä