logo

Yleiskeskustelu

Keskustelua My Little Pony - Collectible Card Gamesta

Yleiskeskustelu

ViestiKirjoittaja Tonu » 14.09.2013 18:08

Koska kukaan ei ole vielä pahemmin puhunut MLP CCG:stä täällä foorumilla niin on käynyt mielessä, että onko porukka missannut koko uutisen vai onko tästä vain niin vähän kiinnostusta liikkeellä? Itse törmäsin päälle kuukausi sitten uutiseen missä ilmoitettiin, että My Little Ponystä on viimeinkin tulossa virallinen keräilykorttipeli. Viimeisen kuukauden aikana olen ajatellut aloittaa tämän pelin pelaamisen mikäli se vaikuttaa tarpeeksi mielenkiintoiselta ja tasapainoiselta peliltä. Vaikka en tulisikaan pelaamaan tätä peliä ahkerasti, ostaisin siltikin jonkin verran kortteja ja antaisin sille mahdollisuuden.

Korttipelistä oli demoversio pelattavana GenConissa, minkä jälkeen demopakkojen scannit ja deck listit on postattu nettiin ja muunmuossa youtubesta on löytynyt joitakin sääntö- ja pelivideoita aiheeseen liittyen. Ainaskin videoitten perusteella peli vaikuttaa suht sekavalta, mutta siltikin jollain tapaa mielenkiintoiselta. Kyseisen korttipelin pitäisi tulla markkinoille marraskuussa ja varmaankin viimeistään ensi kuun puolella pitäisi tulla myyntiin muuta MLP korttipelikrääsää kuten esim. suojia, kansioita, pelimattoja, sekä pakkaboxeja. Ainaskin Fantasiapelit ja Poromagia tulee myymään kyseisiä tuotteita Suomen puolella.

Mitkäs fiilikset porukalla oikein on tästä aiheesta? Itse odotan innollani uusia uutisia tästä aiheesta ja toivon että sen ympärille muodostuu kilpailuhenkistä skeneä, virallista korttipeliliigaa, sekä turnauksia.
Tonu
Yksisarvinen

Re: MLP CCG - keräilykorttipeli

ViestiKirjoittaja Klonkku » 15.09.2013 00:59

Itse odotan innollani uusia uutisia tästä aiheesta ja toivon että sen ympärille muodostuu kilpailuhenkistä skeneä, virallista korttipeliliigaa, sekä turnauksia.

Juuh ei. Mitä olen itse pelistä saanut selville, kysessä on rahastus joka koskee niitä idiootteja joille "koska ponit xD" on validi argumentti. Peli on sekava ja pohjimmaiselta idealtaan enemmänkin lautapeliksi sopiva.

Ankea peli jota myydään idiooteille ponikuvilla.
Klonkku
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Gaming Glimmer » 20.09.2013 18:50

Itse olen seurannut juuri tämän pelin kehittymistä ahkerasti ja mitä olen oppinut tähän mennessä: Pelissä on ymmärtääkseni saman kaltainen idea, kuin esim. MTG:ssä, mutta useimmilla lisätyillä säännöillä... Kai? Ja tiedossa on että marraskuussa saapuu Suomen Fantasiapeleihin ensimmäiset keräilylaatikot, joita pystyy jo ennakkovaraamaan... Ja mikä olisikaan parempi synttärilahja itselleni, kuin :ponies aiheinen peli, että innolla odottaen viel reilu kuukauden päivät!
Kuva Can't we get going ALREADY?
Gaming Glimmer
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Pinkiiiiie » 21.09.2013 12:27

No ihan ok idea, mutta en nyt usko että ihan kympillä ainakaan lähden mukaan. Voishan sitä sitte kokeilla, se jää nähtäväks :S
-I´d like to be a tree-
Btw sori mun liiallinen hymiöiden käyttö... Mä vaan rakastan niitä :3
Pinkiiiiie
Varsa

ViestiKirjoittaja Tonu » 15.10.2013 09:40

Pläräilin Enterplayn Storea lävitse ja huomasin, että CCG-tavaroihin on tulut infotekstejä. Keräilykorttipeli tulossa myyntiin Marraskuun puolivälissä (ei ole tarkkaa päivämäärää tiedossa), boosterissa tulee 12 korttia ja joka neljännessä boosterissa on yksi Foili kortti. Ainaskaan ensimmäisessä setissä ei tule yhtään Mane Character -hahmoa minkä pelipakka vaatii. Mane Sixin Mane Charactereita tulee saamaan toistaiseksi vain teemapakoista (foil TS+AJ / foil RD+R / foil PP+foil FS). Pelipakka koostuu 45 kortista, 10 ongelmakortista ja yhdestä Mane Characterista.
Tonu
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Gaming Glimmer » 15.10.2013 21:38

Paree siis vain alkaa seuraamaan FP:n sivuja, koska meinaavat antaa julki tarkemman julkaisu-ajankohdan.
Gaming Glimmer
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja SavageDrako » 23.10.2013 07:55

Klonkku kirjoitti:
Itse odotan innollani uusia uutisia tästä aiheesta ja toivon että sen ympärille muodostuu kilpailuhenkistä skeneä, virallista korttipeliliigaa, sekä turnauksia.

Juuh ei. Mitä olen itse pelistä saanut selville, kysessä on rahastus joka koskee niitä idiootteja joille "koska ponit xD" on validi argumentti. Peli on sekava ja pohjimmaiselta idealtaan enemmänkin lautapeliksi sopiva.

Ankea peli jota myydään idiooteille ponikuvilla.

Mieki oon vähän kyyninen tän suhteen. Itse asiassa haluan tietoisesti pysyä kaukana kaikista keräilykorttipeleistä, koska niihin uppoaa kauheasti rahaa jos aikoo millään tasolla pärjätä tai pitää pelin mielenkiintoisena. Jos tää ois lautapeli niin kiinnostukseni olisi täysin eri luokkaa.
SavageDrako
Varsa

ViestiKirjoittaja Tonu » 23.10.2013 09:53

SavageDrako kirjoitti:Mieki oon vähän kyyninen tän suhteen. Itse asiassa haluan tietoisesti pysyä kaukana kaikista keräilykorttipeleistä, koska niihin uppoaa kauheasti rahaa jos aikoo millään tasolla pärjätä tai pitää pelin mielenkiintoisena. Jos tää ois lautapeli niin kiinnostukseni olisi täysin eri luokkaa.

Ymmärrän kyllä näkökulmasi asian suhteen. Noinhan noissa keräilykorttipeleissä usein tuppantuu käymään; varsinkin silloin kun aloittaa jonkun keräilykorttipelin pelaamisen. Toisaalta, sitten kun kortteja alkaa kerääntyä niin kortteja voi kyllä hankkia ihan vaihtelemallakkin jolloin pelissä voi pärjätä hyvin pienelläkin budjetilla. Esimerkkinä Pokémon TCG, mitä olen harrastanut liki 13 vuotta. Tuossa tulee noin 4-5 settiä vuodessa, enkä ole useaan vuoteen panostanut paljoakaan rahaa uusiin kortteihin. Siltikin saan kasaan lähestulkoon minkä tahansa tämän hetken Metagame pakan ja jos joitakin kortteja puuttuu, saan ne usein lainattua joltain henkilöltä joka ei niitä itse juuri sillä hetkellä tarvitse. Jos tietää mitä tekee niin uusien korttien hankinta vanhoilla korteilla on hyvin toimiva methodi. Tämä kylläkin usein edellyttää sitä, että pelillä on joko paljon pelaajia tai joitakin pelaajia jotka käyttää paljon rahaa uusiin kortteihin.

Tällä hetkellä oma pläänini on, että ostan kaikki kolme starter pakat ja boxin boostereita. Tuohon pitäisi upota vähintääkin 140e ja maximissaan varmaan joku ~180e (riippuen siitä mistä tavaraa saa halvimmilla). Olettaisin, että jo muutamalla boosterilla ja yhdellä teemapakallakin pääsisi jo jonkunlaiseen alkuun pelin kanssa. Tuollainen setupin saa aikaiseksi jo vähän päälle parilla kympillä, mikä ei mielestäni ole kovinkaan suuri summa, sekä se mahdollistaa jo jonkinlaista pienimuotoista modaamista pakkaa, sekä joitakin kortteja vaihtoon.

(Jos/)Kun korttipelin ympärille tulee korttipeli liiga niin halukkaat voi kyllä lainata pakkojani mikäli löytyy kiinnostusta päästä testaamaan peliä. Mikäli tämän korttipelin touhu pitää mielenkiintoani yllä, aion jatkaa korttipelin kanssa pitemmänkin aikaa. Toistaiseksi olen päässyt pelaamaan 8 peliä proxytyillä genconin demo pakoilla ja ainaskin noista peleistä on jäänyt positiivinen maku suuhun (vaikkakin noiden pakkalistat oli aikamoista kuraa). Sen voin todeta, että mustavalkoiset proxyt on todella huono ajatus varsinkin jos printteri tekee liian epätarkkaa työtä. Taisin pelaa yhden pelin tuollaisilla ja tuli jonkin verran hankaluuksia eroittaa joitakin elementtejä toisistaan. Väriprintit on ainaskin ollut hyvin selkeitä ja ne teki pelaamisesta huomattavasti helpompaa.

Pistän vielä loppuun kaksi linkkiä. Ensimmäiseen törmäsin pari päivää sitten ja siinä on kuudesta kortista pieniresoluutioinen kuva jonka teksteistä ei saa tarpeeksi hyvin selvää. Toisessa linkissä on taas haastattelua korttipeliä työstäneiltä henkilöiltä, sekä kuvaa muutamista korteista.

Edit:
Kaks kuvaa teemapakoista:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 2521_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3066_n.jpg
Tonu
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Tonu » 16.11.2013 22:28

Tonu
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Gaming Glimmer » 20.11.2013 20:30

Mikäli minun lisäkseni joku täältä Suomen Ponyvillestä (eli Haminasta tai sen lähialueilta) on kiinnostunut tästä korttipelistä, tarjoan Teille sisäpiirin tietoa:
Mikäli ei halua tilata kortteja erikseen netistä, niitä voi joulukuun alussa/alkupuolella käydä kyselemässä Karhulan Citymarketissa sijaitsevasta Eagle Card-liikkeestä. Ovat kuulemma ottamassa niitä varastoonsa :O eli sinnehän mennään sitten upottamaan kunnolla rahaa kun veronpalautukset tulloopi TTwTT
Gaming Glimmer
Yksisarvinen

Seuraava

Paluu My Little Pony - CCG