logo

Sääntökeskustelu

Keskustelua My Little Pony - Collectible Card Gamesta

Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Teura » 23.03.2014 18:54

Kysymyksiä tai mietteitä säännöistä? Ilmaise mielipiteesi täällä.

Perussäännöt
Syventävät säännöt
Q&A muutoksista
Korttireferenssi

Limited -turnaussäännöt

Sääntöjen ollessa ristiriidassa perussääntöjen ja syventävien sääntöjen välillä syventävä on se, jota käytetään. Korttireferenssissä muutokset painettuun tekstiin on boldattu.
Viimeksi muokannut Teura päivämäärä 03.12.2015 20:04, muokattu yhteensä 10 kertaa
Avatar
Teura
Royal Guard
 
Viestit: 917
Liittynyt: 14.06.2012 18:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Isseus » 24.03.2014 23:03

PaniPoniDashie on viime aikoina viettänyt (huolestuttavan) paljon aikaa tuolla Enterplayn sääntökeskusteluissa. Suosittelen ainakin toistaiseksi että Hänen sanansa olkoon laki. ^_^

...pirun sääntöjuristinilkki... >:(
KuvaKuva
Isseus Julma. Olin joskus Super Famous. Kirjotan fanficeja. http://www.fimfiction.net/index.php?view=category&user=36259
Avatar
Isseus
Yksisarvinen
 
Viestit: 555
Liittynyt: 17.06.2012 20:41

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Isseus » 26.03.2014 03:50

Ridiculous Outfit
Play on a Friend.
While this Friend is at a Problem, your opponent's characters at the Problem each get -1 power during the Score Phase.


Jos pelaan Ridiculous Outfitin vastustajan friendille tai Granny Smith siirtää sen vastustajan friendille, kenelle miinukset tulevat?
KuvaKuva
Isseus Julma. Olin joskus Super Famous. Kirjotan fanficeja. http://www.fimfiction.net/index.php?view=category&user=36259
Avatar
Isseus
Yksisarvinen
 
Viestit: 555
Liittynyt: 17.06.2012 20:41

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Teura » 26.03.2014 07:23

Väittäisin että edelleen omalle vastustajallesi. Miksi näin? Koska olet edelleen kortin omistaja, se nyt vain sattuu olemaan kiinni vastustajassa.
Avatar
Teura
Royal Guard
 
Viestit: 917
Liittynyt: 14.06.2012 18:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja PaniPoniDash » 26.03.2014 09:28

Teura kirjoitti:Väittäisin että edelleen omalle vastustajallesi. Miksi näin? Koska olet edelleen kortin omistaja, se nyt vain sattuu olemaan kiinni vastustajassa.

Lyhyt vastaus: Oikein, mutta täsmällisemmin "controller" on tässä se vaikuttava tekijä. Kortin "controller" voi muuttua, mutta "owner" ei. Premieressä ei tosin ole korttia, jolla tämän voisi tehdä resurssille.
Pitkä vastaus:
  • (513.2) Players control cards which they have played.
  • (513.3) Players control modifiers which have been created by cards or effects
    they control
  • (513.5) Cards, modifiers, and effects are always read from the perspective of
    their controller.
"Don't worry about it. It's Ichijou."
Avatar
PaniPoniDash
Poni
 
Viestit: 167
Liittynyt: 16.06.2012 19:30
Paikkakunta: 桃月学園

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja PaniPoniDash » 26.03.2014 09:40

Tämän hetkinen ymmärrys (26.3.2014 17:35) Troublemakerien yms. toiminnasta:
  • Troublemakereissa mahdollisesti lukeva "you" tarkoittaa kortin "controlleria". Premieressä tämä tarkoittaa Timberwolfia ja Nightmare Moonia. Eli, jos joku muu kuin näiden "controller" paljastaa kortin, niin kortin "When you uncover this card, ..." teksti ei aktivoidu.
  • Coco Crusoen kyky aktivoituu aina, kun sen "controller" paljastaa Troublemakerin. Esimerkkinä vastustajan Troublemakerin kääntäminen Lucky Streakilla tai Rising Starilla.

Muokkaus: Säännön 513.5 mukaiseksi.
(513.5) Cards, modifiers, and effects are always read from the perspective of their controller.
Viimeksi muokannut PaniPoniDash päivämäärä 26.03.2014 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran
"Don't worry about it. It's Ichijou."
Avatar
PaniPoniDash
Poni
 
Viestit: 167
Liittynyt: 16.06.2012 19:30
Paikkakunta: 桃月学園

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Isseus » 26.03.2014 16:31

PaniPoniDash kirjoitti:Tämän hetkinen ymmärrys (26.3.2014) Troublemakerien yms. toiminnasta:
  • Troublemakereissa mahdollisesti lukeva "you" tarkoittaa kortin "controlleria". Näin ollen esimerkiksi kääntyipä Timberwolf millä tavalla tahansa, sen "controller" maksaa 2 Action Tokenia tai Timberwolf siirtyy omistajansa Discard Pileen. Jos joku muu kuin Nightmare Moonin "controller" paljastaa kortin, ensimmäinen teksti ei aktivoidu, "When you uncover this card, all players discard their hands and draw 3 cards."
  • Coco Crusoen kyky aktivoituu aina, kun sen "controller" paljastaa Troublemakerin. Esimerkkinä vastustajan Troublemakerin kääntäminen Lucky Streakilla tai Rising Starilla.


Eli jälleen kerran tuo 'you' perustuu:

(513.5) Cards, modifiers, and effects are always read from the perspective of their controller.


Tuo 513.5 tuo muuten aika paljon selkeyttä eri sekaannuksiin. Mun uus suosikkisääntö! *^_^*
KuvaKuva
Isseus Julma. Olin joskus Super Famous. Kirjotan fanficeja. http://www.fimfiction.net/index.php?view=category&user=36259
Avatar
Isseus
Yksisarvinen
 
Viestit: 555
Liittynyt: 17.06.2012 20:41

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Teura » 26.03.2014 16:57

PaniPoniDash kirjoitti:Troublemakereissa mahdollisesti lukeva "you" tarkoittaa kortin "controlleria". Näin ollen esimerkiksi kääntyipä Timberwolf millä tavalla tahansa, sen "controller" maksaa 2 Action Tokenia tai Timberwolf siirtyy omistajansa Discard Pileen. Jos joku muu kuin Nightmare Moonin "controller" paljastaa kortin, ensimmäinen teksti ei aktivoidu, "When you uncover this card, all players discard their hands and draw 3 cards."


Mitäs tuplastandardeja tässä harrastetaan?

When you uncover this card, pay 2 Action Tokens or dismiss it.


When you uncover this card, all players discard their hands and draw 3 cards.


Kumpikin on "When you uncover this card", mutta miksi rahan menettäminen on jotain mikä tapahtuisi mutta korttien menetys ei samaa ehtoa käyttäessä?
Avatar
Teura
Royal Guard
 
Viestit: 917
Liittynyt: 14.06.2012 18:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja PaniPoniDash » 26.03.2014 17:33

Teura kirjoitti:
PaniPoniDash kirjoitti:Troublemakereissa mahdollisesti lukeva "you" tarkoittaa kortin "controlleria". Näin ollen esimerkiksi kääntyipä Timberwolf millä tavalla tahansa, sen "controller" maksaa 2 Action Tokenia tai Timberwolf siirtyy omistajansa Discard Pileen. Jos joku muu kuin Nightmare Moonin "controller" paljastaa kortin, ensimmäinen teksti ei aktivoidu, "When you uncover this card, all players discard their hands and draw 3 cards."

Mitäs tuplastandardeja tässä harrastetaan?
When you uncover this card, pay 2 Action Tokens or dismiss it.

When you uncover this card, all players discard their hands and draw 3 cards.

Kumpikin on "When you uncover this card", mutta miksi rahan menettäminen on jotain mikä tapahtuisi mutta korttien menetys ei samaa ehtoa käyttäessä?

Aivoriihi oli vielä kesken näköjään tuolla keskusteluissa, joten korjaan tuota hiukan. Olet oikeassa, ja 513.5 pätee siis molempiin. Jos joku muu kuin "controller" kääntää niin kumpikaan asia ei tapahdu.
"Don't worry about it. It's Ichijou."
Avatar
PaniPoniDash
Poni
 
Viestit: 167
Liittynyt: 16.06.2012 19:30
Paikkakunta: 桃月学園

Re: Sääntökeskustelu

ViestiKirjoittaja Isseus » 27.03.2014 03:23

Kysymys:

Vastustajan Villain uncoveraantuu ongelmassa vastustajan kierroksen TM phasella. Ongelmassa on sekä oma Big Shot että vastustajan Coco Crusoe. Ehtivätkö BS ja CC reagoida Villainin(troublemaker) flippaantumiseen ennen villainin fear-efektiä?

(606) Troublemaker Phase
(607) Uncover step
(607.2) Any face-down Troublemakers controlled by the turn player are uncovered in the order of the turn player’s choosing


Säännöissä ei mainita että TM flippaaminen TM-phasessa avaisi priority windowin, koska se ei ole action vaan sääntöjen pakottama. Siihen ei siis voi pelata "reaction" kortteja, koska ne vaatisivat priorityn. Sekä BS että CC ovat triggeröityjä, joten ne tapahtuvat ennen seuraavan priorityn pre-priority processingia, joka tapahtuu 607 Uncover stepin lopussa.

(712.1) As a player is about to receive priority, any triggered effects that have been created since the last time a player had priority are processed during Pre-Priority Processing.

(601.2) At the start and end of each Phase and Step a priority window opens and the turn player gets priority.


Koska uncover ei avaa PW:tä, sen efekti resolvaa. Kummassakin tapauksessa PW:n auetessa ja PPP:n tapahtuessa juuri ennen sitä, molemmat friendit ovat jo fearissa. Sitten luinkin että

(712.2) Triggered effects that check game state information use that information as it existed at the time that effect was created, irrespective of the game state at the time that effect resolves.


joka taas sanoo että vaikka efekti olisi jo fearannut CC:n ja BS:n, triggeröidyt efektit olisi silti aktiivisia edelleen riippumatta siitä ovatko ne PPP:n aikana fearissa.

Eli pähkinänkuoressa: sekä BS että CC voi triggeröidä kykynsä, menevät feariin, sitten resolvaavat vaikka olisivat fearissa. Menikö oikein?
Viimeksi muokannut Isseus päivämäärä 27.03.2014 15:43, muokattu yhteensä 1 kerran
KuvaKuva
Isseus Julma. Olin joskus Super Famous. Kirjotan fanficeja. http://www.fimfiction.net/index.php?view=category&user=36259
Avatar
Isseus
Yksisarvinen
 
Viestit: 555
Liittynyt: 17.06.2012 20:41

Seuraava

Paluu My Little Pony - CCG

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa