logo

S06E12 - Spice Up Your Life

Keskustelua sarjan jaksoista

S06E12 - Spice Up Your Life

ViestiKirjoittaja Teura » 12.06.2016 09:47

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Desuconilla ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa.

Stream
Bronystate
HasbroMLP
Otaku Ascended
Brony Network
Equestria TV

On Demand
Dailymotion 1080p
Teura
Royal Guard

Re: S06E12 - Spice Up Your Life

ViestiKirjoittaja Silverhill » 12.06.2016 10:23

Tykkäsin oikein hyvin tästä jaksosta. Kausi on alkanut petraamaan keskinkertaisen alun jälkeen. Jakso samalla todisti, että sarja osaa vielä tuoda esille myös uuttakin. Jakson laulu lensi suoraan koko kauden parhaimpiin ja samalla "lataa ämpäriin heti kun tilaisuus tulee"-listalle. Pinkie Pie juoksemassa sinne minne nenä opastaa oli myös sangen suloista katseltavaa.

Shantae...eikun siis Saffron Masala (eli siis Sahrami Masala) nousi myös heti suosikkihahmoihin. Nätti design, kauniit silmät ja poikkeuksellisesti hepomaisempi turpa. Enää puuttuisi se, että kuka keksii ensimmäisenä tehdä tämän isukista Halem-parodiaa. (Tyyliä: "Ottaako sina tulene vaa meeto kasteke?") Siitä ruokakriitikosta tuli kyllä ensimmäisenä mieleen jokin Nosferatu.

Mutta jos jotain miinustettavaa jaksosta löytyy niin lauluosion kertsi kierrätti kiusallisen paljon samaa kohtausta ja...noh, en ihan hyväksynyt Rarityn periaateitta tässä jaksossa. Hahmon kannalta on tietysti hyvä olla toisinaan väärässä ja monet fanitkin ovat sanoneet, että Rarity osaa kyllä markkinoida/mainostaa pukuja, mutta ei ole ihan perillä ravintolahommista.

Menee tämän kauden suosikkijaksoihin. Intia-ponien jälkeen alkoi kiinnostaa nähdä myös tätä Satula-arabiaakin.

Ghehheh..."Twilight ja Twilight Twilightin linnassa..." Kartta osasi bugittaa mielenkiintoisasti boottauksen jälkeen. *^_^*
"Elämä on vähän kuin suklaarasia...KUKA **RKELE ON SYÖNYT PUOLET!?"
Silverhill
Maaponi

ViestiKirjoittaja Ratiasu » 12.06.2016 12:23

Laulu oli kyllä piristävä. ^_^
Muutoin jakso oli aika keskinkertainen, mutta toki viihdyttävä. Olen pitänyt tästä kaudesta aika paljon ja vain pari jaksoa on tuntunut tylsältä.
Ja omasta puolestani olisi ollut parempi, jos tämän arvostelijaponin luonne olisi tuotu epäsuoremmin esiin. Tuntui vähän hassulta että se suoraan sanoo muille poneille päin naamaa "miten voitte syödä ruokaa jota MINÄ en ole arvostellut" tms.

Kuva
Viimeksi muokannut Ratiasu päivämäärä 12.06.2016 13:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Ratiasu
Pegasos

ViestiKirjoittaja Mecha » 12.06.2016 13:09

Ihan ok jaksohan tuo oli. Pinkie Pie oli kyllä harvinaisen pidettävä tuossa ja pakko myöntää, että tämän "seuraa sydäntäsi"-lähestymistapa oli paljon parempi, kuin Rarityn "seuraa trendejä"-lähestymistapa. Etenkin, kuin tuo "seuraa trendejä"-lähestymistapa on aikalailla vallannut koko kaupungin ja kaikki ravintolat siellä olivat aikalailla samanlaisia hienostoravintoloita, joissa vain sillä miltä ruoka näyttää on merkitystä.
It was already broken when I got here.
Mecha
Poni

ViestiKirjoittaja SlyPhoenix » 12.06.2016 20:06

Oli kyllä hyvä jakso, mutta ei silti mitään loistavaa tasoa. Vaikka kartta teki pitkän paluun Twilin linnassa, niin en odottanut, että palaisimme tutulle paikkaan eli Canterlottiin. PP ja Rarity toimi jollain tavoin aluksi huonolta yhdistelmältä jakson aikana, mutta päästyään yhteisymmärrykseen asiat todella saatiin hallintaan. Aluksi meillä oli venäläistyyppisiä poneja ja nyt seurasi intia-taustaisia olevat tässä jaksossa. En yllättyisi jos saisimme seuraavaksi aasialais-taustaisia seuraavaksi tulevalla kauden puoliskolla. :P

Yksi asia missä en jostain pirun syystä en heti huomannut ekalla kerralla, kun Gordon Ramsay itse näköinen poni tuli sisään jakson loppupuolella kun ravintola jälleenavattiin uudelleen. Jos kyseinen poni olisi sekä puhunnut ja kiroillut ruuasta (tietenkin jollain sensuurilla ja haitatolla tavalla), niin jakson olisi noussut mun näkökulmasta vähän ylöspäin positiivisesti Gordon Ramsayn kuuluisat Hell's Kitchen vitseistä ja shoutoutista.

Näistä sijaan jakso oli hyvällä tasolla, mutta ei kumminkaan ei erinomaisen tasolla. Mutta ei tietenkään myös huono ollut. Nyt on alkanut väli-hiatus, niin samalla siirrytään tauolle poneista. Toivottavasti palataan taas asiaan syksyn puolella. :)

Arvosana: 8/10

P.S. Siltä varalta jos haluatte todisteen itse GR ponista, niin tässä on kuvalinkki alla.
Spoiler: näytä
Kuva
Ponittaja Joulukuu 2011 lähtien.
PK-seutu miittailija since Kesä 2012
SlyPhoenix
Pegasos

ViestiKirjoittaja Eurokolikko » 12.06.2016 23:41

SlyPhoenix kirjoitti:Yksi asia missä en jostain pirun syystä en heti huomannut ekalla kerralla, kun Gordon Ramsay itse näköinen poni tuli sisään jakson loppupuolella kun ravintola jälleenavattiin uudelleen. Jos kyseinen poni olisi sekä puhunnut ja kiroillut ruuasta (tietenkin jollain sensuurilla ja haitatolla tavalla), niin jakson olisi noussut mun näkökulmasta vähän ylöspäin positiivisesti Gordon Ramsayn kuuluisat Hell's Kitchen vitseistä ja shoutoutista.

Itselleni vaikutus olisi ollut juuri päinvastainen, pisteet olisivat laskeneet, jos sen olisivat tehneet. Tuollaiset selvästi vanhemmille suunnatut pain naamaa lätkäistyt jutut, eivät ole mielestäni oikein hyviä ja eivät kestä aikaa kunnolla. Littlest Pet Shop sille tielle lähti ja kuinkas siinä kävikään, se sarja on nyt lopullisesti ohi.

Itsekin pidin jaksosta ja laulukin oli ihan kiva, paljon parempi kuin viime jaksossa.
Sellainen ajatus tuli mieleen, että entä jos ne kartan hahmoparitukset ja paikat, mitä se näytti ennen Rarityn ja Pinkien valitsemista, ovat esivalotusta kauden jälkimmäisestä puoliskosta.
Ikimetsän taikakääröt - blogi ponittamisestani:
http://ikimetsa.eurokolikonmaailma.fi
Eurokolikko
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Nutzor » 22.07.2016 02:40

Aah, osaan samaistua tähän jaksoon niiiiiin paljon. Olin itse ennen tosi nirso ruoan suhteen, ja nykyään mitä mausteisempi = sen parempi. Intialaisessa en uskaltanut käydä kuin vissiin vasta 18-vuotiaana, ja intialainen on nyt lempiruokaani. Nauroin ääneen kun ravintolan julkisivu pamahti ruutuun ensimmäistä kertaa!
Pinkie Pie näytti jaksossa taas olevansa paras poni samalla kun Rarity kusi kaiken. Vähän ihmetyttää että Rarity palasi tälläiseen massatuotantohommaan kun aikaisemmissa, omissa jaksoissaan nimenomaan on korostettu Raritylle persoonallisuuden merkityksestä...

Intialaistöttöponi oli top söpö myös!

(Miksi jakson biisi muistutti niin paljon... Euroviisuista?)
"If it ain't broken, don't fix it. And if it is, leave it be and hope that it'll still be sort of kinda okay."
oonko nyt cool ku mun avatar pyörii?!
Nutzor
Maaponi

ViestiKirjoittaja roadkillrodney90 » 23.07.2016 21:31

älä dissaa Rarityy hän on paras *w*
Pain is temporary glory is eternal.
roadkillrodney90
Pegasos

Paluu Jaksot