logo

MY LITTLE PONY ELOKUVA (Suomen ensi-ilta 13.10.17)

Keskustelua sarjasta ja kaikesta virallisesta sarjaan liittyvästä materiaalista

Re: MY LITTLE PONY ELOKUVA (Suomen ensi-ilta 13.10.17)

ViestiKirjoittaja Zeko » 13.10.2017 21:54

Pitänee itsekkin arvostella leffa(toki englannin kielinen versio)

Juttu saattaa sisältää joitain Spoilereita joten jos et halua tietää mitä mieltä leffasta olin älä lue pidemmälle ;)

Spoiler: näytä
Leffa oli piirostyyliltään todella onnistunut. Kun ilmotettiin että piirustustyyi muutetaan olin hieman epäileväinen mutta ensimmäiset trailerit kun paukahti ja ne näin olin todella innoissani :).

Tarina pohjimmiltaan ainakin itselle melko ennalta arvattava, toki muutama yllätys kohta itselleni siellä oli, mutta lähinnä tuhahtelin leffan aikana kuinka (omasta mielestäni)typerästi eräs poni käyttäytyi lähes koko leffan ajan. Toki voi johtua omastakin tyhmyydestä tämä mielipide... Alan käymään liian vanhaksi MLP formaatille :D

Hahmokaarti oli hyvä. Tempes oli ehdoton suosikkini näistä uusista hahmoista, erittäin hyvä tarina toki sitten taas loppu ei yllättänyt ollenkaan mitä hahmolle kävi. Pää pahiksen ruutu aika oli harmillisen vähäinen jolloin myös leffan lopputaistelu jäi hieman lyhyeksi, toki se oli ihan ok.

Laulut... Ei sanoja! Ei yhtään heikkoa laulua mukana. Paras ehdottomasti Open up yours eyes!. Se oli erittäin hyvin toteutettu sekä kertoi Tempesin tarinan loistavasti. Toisena mieleen jäi Pinkie pien sekä meriponi prinsessan(en muista nimeä) laulu.

Leffan lopetus: Kuten sanoin tuolla aiemmin itselläni todella helppo arvata mitä seuraavaksi tapahtui... Varsinkin loppu oli todella ennalta arvattava ja samaa tarinaa pääpahiksen ja apurin välillä ollaan käytetty mielestäni ennenkin joissainleffoissa/sarjoissa.. En vaan osaa niemä niitä mutta jotenki vaikutti tutulta..

Mitä jäin kaipaamaan... Enemmän sivuhahmojen käyttämistä. Starglight Glimmer ja Trixie näkyvät koko leffan aikana vain muutaman sekunnin.. CMC oli pari sekuntia ruudussa.. Toki ymmärrettävää, mutta eräs hahmo joka ei näkynyt ruudussa ollenkaan(paitsi lopputeksteissä ja alussa todella surkeassa"vitsissä" toivottavasti kaikki tajuavat kenestä puhun). Olisin odottanut että hänellä olisi edes pieni rooli Egurestian pelastamiseen mutta ei... Olin hieman pettynyt koska hahmo kuuluu yksiin suosikeistani :)

Leffa oli erinomainen englanniksi. Suomeksi tulee varmaan katsottua sitten ku tulee joko Netflixsiin/Viaplayhyn.. Kauhulla odotan mitä siitä seuraa...

PS Joitain kohtia en tajunnut joten siksi myös hyvä katsoa suomeksi.. Englanti kun ei ole mikään paras mahdollinen itselläni vaikka sitä kohtalaisen hyvin ymmärränkin.
Olinko ainut vai jäikö joku odottamaan leffan loputtua jotain juttua lopputekstien jälkeen..? Tarina saatiin hyvin päätökseen mutta samalla tuosta lopetuksesta saisi uuden tarinan, ainakin minun mielestä

Leffan pisteytys 4/5.
Yeehoo :\
Zeko
Varsa

ViestiKirjoittaja Silverhill » 15.10.2017 07:19

Tulipahan tuo katsastettua...enkkuversiona netistä siis, kun teatterit näyttivät vaan jotain suomiversiota ensi-iltana. Sinänsä hyvä lukaista se Prequel sarjis ennen varsinaista leffaa.

Itse tarina kulki melko ennalta-arvattavaa linjaa, muttei moinen silti tarkoita etteikö elokuva osannut viihdyttää, mitä nyt tämä Twaikun eräs tempaus oli melkoisen luokan "What the hell hero?!".
Animaatio oli kyllä huippulaatua, vaikka kasvojen ilmeet tuntuivat itselleni hieman oudoilta sarjan animaatioon tottuneena. Laulut eivät itelleni
jääneet kovin erityisesti mieleen, ellei lasketa pahislaulua. Discordin puttuminen oli kyllä tietysti vähän laimea juttu, varsinkaan kun puuttumiselle ei annettu mitään perustetta. Suurimmaksi pettymykseksi jäi kuitenkin pääpahiksen Storm Kingin vähäinen ruutuaika. Celestian tähden, meillä on kerrankin hyvällä tavalla koomisempi (ja sarjiksen perusteella alaisiaan edes vähän kunnioittava) pahis ja tämä esiintyy lähinnä leffan viimeisellä neljänneksellä! Tempest sentään sai hyvin ruutuaika. Capper olisi ansainnut vähän enemmän toimintaa ja vaikka pari mainintaa prequel-sarjiksen tapahtumista, sillä ne olisivat höystäneet hyvin hahmoa.

Eniweis, tarina kulkee ehkä ennalta-arvattavaa kaavaa, mutta matka on silti viihdyttävä ja sain kutakuinkin kaikkien ongelmien jälkeen sitä sydäntälämmittävää matskua mitä odotin. Ei täydellinen, mutta viihdyttävä ja näyttävä pläjäys silti.

4/5
"Elämä on vähän kuin suklaarasia...KUKA **RKELE ON SYÖNYT PUOLET!?"
Silverhill
Maaponi

ViestiKirjoittaja kurkku » 17.10.2017 01:32

MLP-elokuva oli avausviikonloppuna kolmanneksi katsotuin elokuva Suomessa:

1) Yösyöttö (21 602)
2) Blade Runner 2049 (20 118)
3) My Little Pony -elokuva (18 447)
4) Lumiukko (7 843)
5) Ikitie (5 588)

Minun mielestäni oikein hyvä tulos.
kurkku
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja kurkku » 24.10.2017 21:48

EQD:n mukaan Hasbron toimitusjohtaja on puhunut Hasbron sijoittajakonferenssissa jo mahdollisesta toisesta elokuvasta.
kurkku
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Kaarle » 25.10.2017 14:44

kurkku kirjoitti:EQD:n mukaan Hasbron toimitusjohtaja on puhunut Hasbron sijoittajakonferenssissa jo mahdollisesta toisesta elokuvasta.

Toivotaan, että käsikirjoittajat oppivat tästä ekasta sen verran, että saataisiin hieman parempi kokemus. Olihan se ihan mukavan viihdyttävä, mutta paljon oli sellaista hölmöäkin mukana.

Ja... hmm. harmi kun tämä foorumi ei ole niin aktiivinen. Luulin, että leffa toisi mukanaan enemmän porukkaa keskustelemaan.
Kaarle
Varsa

ViestiKirjoittaja Zeko » 25.10.2017 16:13

kurkku kirjoitti:EQD:n mukaan Hasbron toimitusjohtaja on puhunut Hasbron sijoittajakonferenssissa jo mahdollisesta toisesta elokuvasta.

En yllättyisi yhtään että tulisi.. Tarina jäi sellaiseen kohtaan että siitä saisi hyvän jatko osan. Toivottavasti kumminkaan ei käy samalla tavalla kun EG leffan toisessa osassa joka oli siis totaalinen katasrofi omasta mielestäni, katsotaan miten käy.
Yeehoo :\
Zeko
Varsa

ViestiKirjoittaja maudpie » 26.10.2017 16:46

En oo yhtään tutkinu et kuinka suuri suosio tää leffa oli, mut mä ainakin RAKASTIN :D Kävin parin brony kaverini kanssa katsomassa suomidubeilla ja oli paljon odotettua parempi!! Sai ainakin itseni palautumaan enemmän brony fandomiin. En osaa sanoin kuvailla kuinka paljon tykkäsin!! :O :ponies Olinkin jo kauan odottanut, siitä lähtien kun ekaa kertaa leffasta oli puhetta.

edit// okei no siis mun viesti saa mut vaikuttamaan tosi pieneltä ja asiattomalta, varsinkin mun hymiöiden käyttö. Mut siis en tiiä sellanen mun persoona vaan on?
mä tykkään gifeist, okei?

Kuva KuvaKuvaKuva
maudpie
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Zalakke » 07.11.2017 01:44

Kaarle kirjoitti:Ja... hmm. harmi kun tämä foorumi ei ole niin aktiivinen. Luulin, että leffa toisi mukanaan enemmän porukkaa keskustelemaan.

Okei, eka leffaan liittyen, en oo viel kattonu mut ihan hyvin vois jossai kattoo jos sattuu jonku toimesta pyörimään enkuks.

Foorumin aktiivisuudesta: täällä _vois_ olla ihan aktiivista, mutta mutu sanoo, ettei uus gene bronyja oo löytäny tänne. Tää mestahan oli karkeesti jonku äijäporukan temppeli, mikä sit autioitui kun lähettiin eri suuntiin. Ei voi mitään. Lähinnä se, ettei kukaan oikeen uskalla miehittää tätä mestaa, vaikka oishan tuol jotai porukoita jotka vois sen hyvin tehä.

Paljon hylkivää magneettii tuottaa se "kuolemisesta" puhuminenkin, mut ei sillekään mitään voi.

Olipas taas Piisamirottamaista voivottelua, voi voi.
Mä oon tykänny kaikista sun tykkäämistä jutuista paljon pidempään kuin sä ja tiedän kaikista sulle ominaisista jutuista enemmän kuin sä.
Youtube-kanava, epäsäännöllisiä videoiden julkaisuajankohtia jo vuodesta 2008 UUSIN 14.03
Kuuntelen parempaa musaa ku sä:DD
Zalakke
Pegasos

ViestiKirjoittaja kurkku » 13.11.2017 23:06

Lionsgaten mukaan elokuva on tulossa myyntiin digitaalisesti 19. joulukuuta ja fyysisesti (Blu-Ray ja DVD) 9. tammikuuta. Englanninkielisen fyysisen kopion voi varata brittien Amazonista.

Suomenkielisen fyysisen kopion voi varata esim. Cdon.comista. Näillä näkymin tarjolla on vain suomenkielinen dubbaus (ei siis englanninkielistä versiota suomitekstityksillä).
kurkku
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Eurokolikko » 14.11.2017 22:07

kurkku kirjoitti:Lionsgaten mukaan elokuva on tulossa myyntiin digitaalisesti 19. joulukuuta ja fyysisesti (Blu-Ray ja DVD) 9. tammikuuta. Englanninkielisen fyysisen kopion voi varata brittien Amazonista.

Suomenkielisen fyysisen kopion voi varata esim. Cdon.comista. Näillä näkymin tarjolla on vain suomenkielinen dubbaus (ei siis englanninkielistä versiota suomitekstityksillä).

Nuo ovat sitten Yhdysvaltojen julkaisupäiviä, ei maailmanlaajuisia. Esim. Saksan julkaisu (DVD/BR) on 16. maaliskuuta. Leffa on myös ennakkotilattavissa Suomen iTunesissa.

Tuon kielijutun suhteen en vielä heittäisi kirvestä kaivoon, sillä Discshop.se:n listauksessa (Ruotsijulkaisu) mainitaan, että ääniraitoina olisi ruotsi ja englanti. Koska Ruotsin julkaisijaksi on mainittu Nordisk Film, mikä se myös mitä todennäköisimmin Suomessakin tulee olemaan, sanoisin, että vielä on toivoa alkuperäisen ääniraidan suhteen. Lisäksi listaus mainitsee myös ruotsinkielisen tekstityksen, joten jos hyvin käy voidaan saada molemmat subbi sekä dubbi (tai tekstitys voi liittyä vain extramateriaaleihin, kuten ensimmäisen kauden pohjoismaajulkaisuissa oli). Mutta kunnes saadaan kunnon yksityiskohtaisempi selvitys Suomijulkaisusta ja sen sisällöstä, mikään ei ole varmaa.
Ikimetsän taikakääröt - blogi ponittamisestani:
http://ikimetsa.eurokolikonmaailma.fi
Eurokolikko
Yksisarvinen

EdellinenSeuraava

Paluu Friendship is Magic