logo

Vihjaukset muuhun mediaan sarjassa

Keskustelua sarjasta ja kaikesta virallisesta sarjaan liittyvästä materiaalista

Vihjaukset muuhun mediaan sarjassa

ViestiKirjoittaja PonyZen » 13.06.2013 04:31

Eli referenssit, alluusiot, viittaukset, mitkä lie mitä sarjasta löytyy... Vanha aihe, mutta kerätäämpäs niitä kuitenkin tänne, kun ei kerran vastaavaa ketjua näyttänyt olevan.

...Ja Koska suurin osa on jo listattu jonnekin muualle, pistetään homma eteenpäin muodossa omat suosikit ja keskustelua aiheesta päälle normaalisti. Muuta mitä ketjussa voi jauhaa on yleiset Tv-tropet, jotka kumminkin ovat lähellä aihetta.

Tässä muutama omistani:

Last Round-up
Spoiler: näytä
Kuva
Youtube:

A friend in Deed
Youtube:
Youtube:

Yms.
KuvaKuva
Kuva
              YouTube - My channel, so empty...                                    
The Fallen One

Re: Vihjaukset muuhun mediaan sarjassa

ViestiKirjoittaja Twili » 13.06.2013 07:30

Tämä on ehkä henkilökohtainen suosikkini.
Kuva

Great and powerfull Trixie = Great and powerfull Oz XD

Snipsin ja Snailsin nimet on helppo tajuta viittaukseksi vanhaan lasten runoon. Suomenkielinen versio alkaa sanoilla: "Mistä on pienet pojat tehty..."
Jaksossa Look before you sleep Twilightilla on kirja Slumber 101: All You've Ever Wanted to Know About Slumber Parties But Were Afraid to Ask, joka on maailman suorin viittaus kirjaan Everything You Always Wanted to Know About Sex (But Were Afraid to Ask)

Applejackin luonnosvaiheessa, ja nuoressa Granny Smithissä on jotain samaa
Kuva
Kuva
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Drako1997 » 13.06.2013 11:12

Mä en aina ees huoma näitä viitauksia useasti, mutta joitakin mistä mä pidän näin jälkikäteen on (lukuunottamatta niitä joita on jo mainittu, kuten Big Lebowskia):

-Future Twilight näyttää ihan Solid Snakelta, ja hänen sisääntulonsa jakson alussa on suora viittaus Terminatoriin.

-Jätti-Spike kiipeää Rarity kourassaan korkealle vuorelle missä Wonderboltsit yrittävät saada häntä alas, ihan kuin king Kongin ikoonisessa klimaksissa missä gorilla kiipeää Empire State Buildingiin Ann kädessään ja sotakoneet yrittävät saada häntä alas. Sitäpaitsi Spiken karjahdus on sama ääniefetki kuin Godizillan karjahdus.

-Canterlot Weddingin taistelukohtaus Changelingien kanssa päättyy samalla tavalla kuin taistelukohtaus Neon ja Smithy-kloonien kanssa Matrix Reloadedissa.

-Tämä. Vertaa tähän. Hahaa.

-Jokunen Wilhelm Screami kolmannessa tuotantokaudessa.

-Ja sitten yks mitä kukaan ei näköjään oo huomannut. Kun Spike menee puhumaan CMC:lle Just For Sidekicksissä, niin AB:n takana näkyy absurbin näköinen ilmapallo-Dash. Tämä on mun mielestä aika hauska viittaus suhteelliseen uuten meemiin, Balloon Snakeen.

Näitähän on sitten satoja, mutta kaikkien listaminen on lähes mahdotonta. Ite huomaan melkein ainoastaan nää visuaaliset kikat, kun syvemmät viittaukset kuten kokonaiset kohtaukset ja musikkivalikoimat menee melkein aina ohi. Melkein. Sen takia tää ketju onkin niin hyvä idea, kun täällä voi jakaa löytämiään viittauksia niille jotka eivät ennestään tiedä kaikkia, kuten mä.

Se onkin yks syy miksi mä pidän tästä sarjasta niin paljon: Montako lastensarjaa oikeesti lisää näin naurettavan paljon viittauksia eri medioihin? Sääli tulee kaikkia lapsia jotka eivät saa tietää kaikkia mahtavia referenssejä tää sarja pitää sisällään. XD
Drako1997
Pegasos

ViestiKirjoittaja Tenshinohana » 14.06.2013 10:48

No, tietenkin on näitä musikaalisia viittauksia melkeinpä jokaisessa biisissä, esimerkiksi Stephen Sondheimin kappaleisiin. En tosin muista mihin kappaleisiin tarkalleen.

Itse bongaamiani referenssejä ovat nyt the Wizard of Oz -painoitteisia, kun kyseinen leffa on ollut (ja on edelleenkin) lähellä sydäntäni. Kyllä mä muutaman muunkin bongasin..

- Toisen jakson alku muistuttaa kummasti Sleeping Beautya. "Seize her!" ja sitten "Stand back, you fools!" oli Disney-elokuvassakin.

- Fluttershy sanoo "loons and toucans and bitterns, oh my!" jaksossa Ticket Master - viittaus Wizard of Ozin "lions and tigers and bears, oh my!" -lausahdukseen. (Tähän törmää vähän jokapuolella; muistan naureskelleeni tätä esimerkiksi Emperor's New Groovessa.)

- The Great and Powerful Trixie -> The Great and Powerful Oz

- The Best Night Everissä FS yrittää ottaa niitä eläimiä kiinni, ja sanoo "I'll catch you yet, my pretties" ja nauraa päälle. Ei ollut sanatarkasti sama elokuvassa, mutta muoto oli samanlainen.

- Samassa jaksossa Rarityn lasikenkä. Hmm, mikäköhän tarina?

Klassiset viitaukset ovat kyllä ehdottomasti suosikkejani. ^^

Tietty täällä on kanssa näitä obvious viittauksia, kuten Headless Horse -> Headless Horseman, cute-ceañera -> quinceañera, jne jne...

E:// Nyt löytyikin sivu jolla kaikki oli listattuna. MLP:FiM Wiki: List of allusions
“Being a geek is all about being honest about what you enjoy and not being afraid to demonstrate that affection. It means never having to play it cool about how much you like something. It’s basically a license to proudly emote on a somewhat childish level rather than behave like a supposed adult. Being a geek is extremely liberating.”
-Simon Pegg
Tenshinohana
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja MelonStripe » 14.06.2013 13:39

Tenshinohana kirjoitti:E:// Nyt löytyikin sivu jolla kaikki oli listattuna. MLP:FiM Wiki: List of allusions

Vau... rupesin selaamaan tuota ja siis... ei mulla ole ollut mitään käsitystä siitä että sarjassa on noin paljon kaikkia viittauksia. Ite olen huomannut vain tosi satunnaisia ja ilmeisiä juttuja kuten junamysteeri-jakson jutut.
MelonStripe
Maaponi

ViestiKirjoittaja PonyZen » 15.06.2013 03:11

MelonStripe kirjoitti:
Tenshinohana kirjoitti:E:// Nyt löytyikin sivu jolla kaikki oli listattuna. MLP:FiM Wiki: List of allusions

Vau... rupesin selaamaan tuota ja siis... ei mulla ole ollut mitään käsitystä siitä että sarjassa on noin paljon kaikkia viittauksia. Ite olen huomannut vain tosi satunnaisia ja ilmeisiä juttuja kuten junamysteeri-jakson jutut.

Sopivasti koko ketju sai oikeastaan alkunsa tuosta listasta. Ajattelin vain jättää sen oman onnensa nojaan, koska mielenkiintoisempaa seurata keskustelua ilman lähdettä ja käyttäjien mahdollisia omia havaintoja.

Never-the-less... Referenssejä, niitä vaan on niin maan pirusti.
              YouTube - My channel, so empty...                                    
The Fallen One

ViestiKirjoittaja AkkiV » 15.06.2013 09:54

Drako1997 kirjoitti:-Future Twilight näyttää ihan Solid Snakelta, ja hänen sisääntulonsa jakson alussa on suora viittaus Terminatoriin.

Minä oon aina ajatellu, että se olis viittaus Snake Plisskeniin, mutta voihan se olla kumpi vaan, sillä Solid Snake perustuu Snake Plisskeniin.
En ole koskaan pelannut Metal Gear Solidia ja olen nähnyt Escape from New Yorkin jo pienenä. Kai se on toisinpäin monella.
AkkiV
Pegasos

ViestiKirjoittaja rioichi » 15.06.2013 14:34

AkkiV kirjoitti:
Drako1997 kirjoitti:-Future Twilight näyttää ihan Solid Snakelta, ja hänen sisääntulonsa jakson alussa on suora viittaus Terminatoriin.

Minä oon aina ajatellu, että se olis viittaus Snake Plisskeniin, mutta voihan se olla kumpi vaan, sillä Solid Snake perustuu Snake Plisskeniin.
En ole koskaan pelannut Metal Gear Solidia ja olen nähnyt Escape from New Yorkin jo pienenä. Kai se on toisinpäin monella.

Joo, itse ajattelin ensin Pliskeniä, koska se se alkuperäinen hahmodesing on, mutta hiippailu siellä Canterlotissa on kyllä enemmän Solidia...
Legato Gelato
rioichi
Kristalliponi

ViestiKirjoittaja Drako1997 » 15.06.2013 16:02

rioichi kirjoitti:Joo, itse ajattelin ensin Pliskeniä, koska se se alkuperäinen hahmodesing on, mutta hiippailu siellä Canterlotissa on kyllä enemmän Solidia...

Bandana. Älkää unohtako bandanaa. Se on se ratkaiseva yhteläisyys.

Nyt tarkemmin ajateltuna, Future Twaikku muistuttaa kyllä enemmän Big Bossia tai Old Snakea kun molemilla on bandana JA silmälappu, kun tavalliselta käärmeltä puuttuu se jälkeenmainittu. Mutta väliäkö sillä, melki sama hahmohan on kaikissa kolmessa tapauksessa kyseessä. ^_^;
Drako1997
Pegasos

ViestiKirjoittaja Skipper » 04.07.2013 00:33

Daring Do. Selvä viittaus Indiana Jonesiin.

Benny Hill -teema:

Youtube:

Ja Luna Eclipsedin alussa soiva taustamusiikki on muunnelma Edvard Griegin "Vuorenpeikkojen Tanssista"

Näitä on hauskaa etsiä. :D
Skipper
Pegasos

Seuraava

Paluu Friendship is Magic