logo

Virallinen MLP:FiM sarjakuva

Keskustelua sarjasta ja kaikesta virallisesta sarjaan liittyvästä materiaalista

Re: Virallinen MLP:FiM sarjakuva

ViestiKirjoittaja Eurokolikko » 02.02.2013 19:13

Olin ajatellut, etten hankkisi näistä sarjakuvista paperiversioita vaan ainostaan digiversiot, mutta ensimmäiset kaksi numeroa olivat niin hyvät, että päätin ennakkotilata (julkaisuaika toukokuun lopulla) ensimmäiset 4 numeroa käsittävän kokoelmaversion, jonka hintakin oli sopivavan edullinen (vaikka toimituskulut melkein hinnan tuplaakin).

http://www.amazon.com/gp/product/161377 ... d_i=507846
Ikimetsän taikakääröt - blogi ponittamisestani:
http://ikimetsa.eurokolikonmaailma.fi
Eurokolikko
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Eurokolikko » 06.02.2013 22:55

Kolmas numero on luettu ja se oli hyvä aivan kuin edellisetkin.

"Puuttuva söpöysmerkki" -syndrooma näytti tässäkin numerossa paikoitellen lehteä vaivaavan, muttei niin laajalti kuin aiemmissa ja "puuttuvat siivet" -syndroomaa en huomannut lehden sivuilta.
Eurokolikko
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja SharkMachine » 09.04.2013 12:03

Fantasiapeleihinkin on tulossa myyntiin. Näyttäisi olevan numerot 1-4 sisältävä kappale. Pari euroa kalliimpi kuin atlantin toiselta puolen tilatessa (postikulut laskettuna mukaan).
SharkMachine
Burger King

ViestiKirjoittaja Hopsu93 » 22.04.2013 07:56

SharkMachine kirjoitti:Fantasiapeleihinkin on tulossa myyntiin. Näyttäisi olevan numerot 1-4 sisältävä kappale. Pari euroa kalliimpi kuin atlantin toiselta puolen tilatessa (postikulut laskettuna mukaan).

Jos nyt jotkut haluaa tuota MLP:FIM sarjakuvaa saada fyysisenä hyllyynsä eikä välitä erillaisten kansien keräilystä niin tuolta Fantasiapeleistä näyttäis tosiaan saada tuon Chrysalis paluu saagan kokonaisuudessaan ihan hyvään hintaa. Vaikka tuo on vähän kalliimpi kuin ulkomailta ostettuna mutta isona plussana on se että ei tarvitse tilata ulkomailta ja säätää sen kanssa.

Vielä tämmöinen uutinen että IDW julkaissut uusia sarjiksia. Kunhan tuossa pääsarjis sarjassa saadaan hoidettua New Nighmare Moon saaga jotka ovat osat 5-8, niin tuossa 9 numerossa Big Macintosh pääsee päähenkilön paikalle sarjakuvissa ja mielestäni se voi olla ihan hauska. Lisäki tuossa micro- sarjassa kun mane 6 saadaan hoidettua niin seuraavaksi micro sarjaa jatkaa CMC. Tässä vielä kuvat tulevista numeroista ja pieni juoni synoppis.

My Little Pony: Friendship is Magic #9

Katie Cook (w) • Andy Price (a) • Price, Tony Fleecs (c)

Everypony’s got a story to tell in this new arc by fan-favorites Katie Cook & Andy Price! The citizens of Ponyville take center stage as an ordinary morning for Big McIntosh quickly turns into an unexpected adventure! Filled with tons of colorful characters and side stories, this issue will put Big McIntosh’s typical bashfulness to the test!
Kuva
CMC sarjikselle ei ole vielä juoni synoppista mutta tässä on yksi sarjiksen kansikuvista mikä on jonkin liikkeen exclusiivi kuva.
Kuva
A wise man once said: "The mind is like the body....it can get sick".
Hopsu93
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja SharkMachine » 22.04.2013 11:23

Hopsu93 kirjoitti:Vielä tämmöinen uutinen että IDW julkaissut uusia sarjiksia. Kunhan tuossa pääsarjis sarjassa saadaan hoidettua New Nighmare Moon saaga jotka ovat osat 5-8, niin tuossa 9 numerossa Big Macintosh pääsee päähenkilön paikalle sarjakuvissa ja mielestäni se voi olla ihan hauska. Lisäki tuossa micro- sarjassa kun mane 6 saadaan hoidettua niin seuraavaksi micro sarjaa jatkaa CMC. Tässä vielä kuvat tulevista numeroista ja pieni juoni synoppis.

Uu, eli hyvää on tiedossa. Viidettä osaa odotellessa, jonka pitäisi tupsahtaa postiluukusta sisään minä päivänä hyvänsä :D

Itse en noita micro-sarjoja ole tilaillut, voisi niitäkin harkita.
SharkMachine
Burger King

ViestiKirjoittaja Eurokolikko » 22.04.2013 11:59

Itse odottelen innolla ylihuomista, kun saadaan tuplasti sarjakuvaa, kun pääsarjan 6. numero ja Rarity Micro saa julkaisunsa. Omat MLP sarjakuvat ostan digitaalisena ja printtiversiot sitten kokoelmamuodossa. Tuo ensimmäinen kokoelma on tilattuna. Riippuen mitä pidän tästä meneillään olevasta Nighmare Moon -tarinasta, saatan ostaa myös toisen kokoelman kun se näillä näkymin lokakuussa ilmestyy.

Tuolle CMC Microlle ei ole viela juonikuvausta, koska tieto sen tulosta vuosi vahingossa tarkoitettua aiemmin julkisuuteen.
Eurokolikko
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Hopsu93 » 22.04.2013 15:05

SharkMachine kirjoitti:Itse en noita micro-sarjoja ole tilaillut, voisi niitäkin harkita.

Voin kyllä sanoa että et ole mitään missannu jos et ole tosiaan noita micro- sarjoja lukenu. Tähän asti tulleet ovat kertoneet Twilight Sparklesta ja Rainbow Dashistä. Oon lukenu ne ja ne on ollut ihan ok luettavia mutta ei todellakaan mitään maailman mullistavia kokemuksia. Yksi syy miksi ne eivät ole niin hyviä kuin pääsarja on se että micro-sarjaan on otettu muita tekijöitä kuin mitä pääsarjassa on. Tähän on kuitenkin tulossa muutos koska Katie Cook ja Andy Price ottavat ohjat seuraavaksi tulevassa Rarity micro- sarjassa. Katie Cook on vielä sanonu että hän tykkää todella paljon Raritysta ja Twilightista joten itse odotan tuota todella iloisin mielin. *w*
A wise man once said: "The mind is like the body....it can get sick".
Hopsu93
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja rioichi » 16.06.2013 00:16

Tulipa sitten hankittua tuo sarjis, joka sisältää ne ensimmäiset neljä sarjakuvaa aka yhden juonikuvion. Alunperin piti ostaa sitten jossain kohtaa isona kasana numeroita, kun niitä muutamia olisi vielä tullut, mutta kun tuo sen verran houkutteleva oli Fantasiapelien pöydällä Desussa niin pakko se oli napata mukaan.

Sarjakuva oli jees. Piirrosjälki upeaa, pienet yksityiskohdat namia. Mutta se tarina... Miksi niin synkkä? En mä tykkää näistä yltiö-eeppisistä tarinoista, ei vaan sovi. Hirveästi väkivaltaa siis suhteellisessa mittakaavassa ja muutenkin tää oli vaan aivan liian synkkä. Jos ei muutamia kevennyksiä (esim. Pinkien asut ja CMC:n hölötykset) olisi ollut niin olisin ollut todella pettynyt. Ei todellakaan ollut juoni minun makuuni, mutta piirrostyyli ja muutamat hyvät kohdat nostavat tämän "ihan jees"-tasolle.
Legato Gelato
rioichi
Kristalliponi

ViestiKirjoittaja SharkMachine » 17.06.2013 14:06

rioichi kirjoitti:Hirveästi väkivaltaa siis suhteellisessa mittakaavassa ja muutenkin tää oli vaan aivan liian synkkä. Jos ei muutamia kevennyksiä (esim. Pinkien asut ja CMC:n hölötykset) olisi ollut niin olisin ollut todella pettynyt. Ei todellakaan ollut juoni minun makuuni, mutta piirrostyyli ja muutamat hyvät kohdat nostavat tämän "ihan jees"-tasolle.

Aika samantyyppistä tuo on ollut, mitä esimerkiksi A Canterlot Wedding, The Return of Harmony ja The Crystal Empire olivat. Tosin sarjakuvasta tulee auttamatta semmoinen kuva, että se olisi tehty enemmän sarjan vanhemmille faneille kuin pikkuisille.

Vähän "kevyempääkin" settiä on tiedossa, koska onhan Big McIntoshista sekä Shining Armorista & Cadancesta tulossa omat story arcit.

Itse olen pitänyt sarjakuvasta suunnattoman paljon, enkä malta odottaa päästä lukemaan toisen story arcin viimeistä osaa.
SharkMachine
Burger King

ViestiKirjoittaja Teura » 17.06.2013 15:46

Tuli tänään Fantasiapeleistä haettua nuo sarjakuvan ensimmäiset 4 osaa. Digitaalisena olin jo nuo ennestään lukenut, mutta pitihän se fyysisenäkin saada. Koko setti on pakattu yhteen paksumpaan teokseen, josta löytyy koko tarina, ja lopussa vielä kuvakokoelmana osa valinnaisesta kansitaiteesta.

Itse sarjakuvasta, upeaa jälkeähän se on. Tarina on hyvä, jälki on hienoa, ja itse ainakin pidän tuosta vähän synkemmästä otteesta. Digitaalisena olen myös tuon toisen tarinan (osat 5-8) lukenut, ja se on omasta mielestä kokonaisuutena ehkä vielä ensimmäistäkin parempi. Ei niin synkkä kuin tämä, mutta kyllä sekin huomattavasti sarjaa synkempi on. Toisaalta siinä on muutamia kohtia jossa piirtojälki ei ole kovinkaan kummoista, mutta nämä ovat lähinnä yksittäisiä ruutuja. Sitten tuo kolmostarina (osat 9->) ei ainakaan ennakkoon innosta sitten yhtään, sillä Big McIntosh? Mutta katsotaan nyt kuitenkin mitä sieltä on tulossa.

Lopuksi vielä liitteenä tämä mitä Fantasiapeleissä myydään. Pitäähän tämäkin laittaa kun odotin saavani nuo neljä erillistä lehteä, mutta tulikin tälläisenä. En valita, sillä itseasiassa mieluummin otan sen yhdessä paketissa. Sitten vain odottamaan että myyntiin ilmestyy tuo toinen tarina.

Sarjakuva.jpg
Sarjakuva.jpg (839.13 KiB) Katsottu 2437 kertaa
Teura
Royal Guard

EdellinenSeuraava

Paluu Friendship is Magic