logo

Mitä muita sarjoja katsot?

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Re: Mitä muita sarjoja katsot?

ViestiKirjoittaja Kheria » 16.06.2014 16:59

rioichi kirjoitti:Jaahas, sinne päättyi se kausi ja tää sarja vaan jatkaa alamäkeään... Oikeasti, jos tulevaisuus on sitä mitä luulen sen olevan niin en tule varmaankaan ensi vuonna näin innolla enää sarjaa seuraamaan... Tarkempia mielipiteitä alla ja pliis, ei kirjaspoileri vastauksia, ei edes sarkastista hihittelyä.

Spoiler: näytä
Tää kausi oikeasti tappoi kaks tän sarjan tärkeintä hahoa pois... Ensin Joffrey ja nyt Tywin. Tää sarja poikkesi muista sarjoista, että sai oikeasti kannattaa "pahiksia" ja nyt ne on poissa. Noh, onneks Jamien ja Cercein tarina sai taas uusia käänteitä... mutta se poislukien tää sarja on mennyt niin surkeaksi henk.koht. tasolla ettei vois oikeasti vähempää kiinnostaa.

0. AIVAN LIIKAA YLILUONNOLLISTA HÄRDELLIÄ! Olis pitänyt tunnistaa jo merkit ihan ensimmäisestä jaksosta lähtien et tää tulee menee alas ja nopeesti... Viimeistään tän varjo-assassiinin kanssa.

1. Fucking Jon Snow ja muurin jutut... Ensinnäkin voiko olla surkeampaa näyttelijää kuin Kit Harrington? Siis oikeasti... Hahmo on niiin hemmetin tylsä ihan peruslähtökohdiltaan ja näyttelijän taidoiltaan, että jokainen kohtaus joka hänen ympärille rakentuu on niin kuivaa schaibaa. Esim. viime viikon muuten jees taistelujakso mutta herra Lumi pilas senkin.

2. Brandon-jutut... Taas kerran mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä sillekkin ipanalle käy. Turhaa hokkuspokkustelua (katso kohta 0.). Ja pelkästään tää mysteerinen juuri-äijä saa mut jo kelaamaan eteenpäin.

3. Daenarys. Mä olin Daenaryksen kannalla ekan ja toisen kauden aivan totaalisesti! Silloin siinä hahmossa oli sitä jotain mutta nyt vaan nyyhkytetää, eikä minkäänlaista hahmonrakennusta oo tapahtunut pariin kauteen. Siis kuinka paljon tästäkin kaudesta se vaan kuunteli vapautettujen orjien valitusta ym ym. OK, me tajuttiin että se on pirun naiivi jo ekasta kerrasta, ei tarvii toistella... Niin ja Darion recastaus oli paskaa ja Jorahin lähtö oli niin tökerösti toteutettu.

4. Littlefinger ja Varys poissa Kuninkaansatamasta. Nää kaks hahmoa on nyt poissa kovimmasta valtajuonittelusta ja se on hiton iso miinus. Varys on muutenkin ollut ihan hemmetin surkea tällä kaudella, kadonnut maku koko hahmosta ja finale vaan vahvisti tätä. Littlefingerillä sentään on ollut kauden paras juonikaari mutta tää Sansan ihailusta meni vähän maku aika nopiaan.

5. Hound is dead, Arya lähti seilaamaan. Ehkäpä Varys/Littlefinger -suhteen jälkeen paras parivaljakko on nyt poissa. Jooh, oli taas TOSI shokeeraava kuolema mut oikeasti en itse löytänyt mitään tunnetta koko kohtauksesta. Ja jotenkin Aryastakin on lähtenyt se fiilis pois...

6. Stannis and the gang. Stannis on taas niin kuiva hahmo, Melisandre jotenkin niin typerä hahmo + (katso kohta 0.) ja oikeastaa se tytär on ainut mielenkiintoinen hahmo koko porukasta.

7. Joffrey, Shae ja Tywin poissa. Siis nämä kuolemat olivat tietyllä tasolla kauden kohokohdat itselleni, tietenkin negatiivisella kannalla. Siis kohtaukset ja itse kuolemat olivat hyvin toteutettuja ja aiheuttivat oikeasti kunnon reaktion, siitä pisteet tekijöille. Mutta nyt kun ne ovat poissa niin ne on poissa ja mun mielenkiinto laskee heti. Varsinkin Tywin on ollut ihan paras viime kausilla. Ja Shae oli loistava alusta alkaen ja kuolema oli oikesti jotenkin traaginen mutta nyt lähti sekin pois.

No mitä tässä on nyt vielä toivomisen varassa, että sarjassa pysyis edes jotenkin mielenkiinto...:

1. Tyrion. Tää on aika yksiselitteinen. Peter Dinklage on ehdottomasti sarjan paras näyttelijä ja Tyrion on parhaiten kirjoitettu hahmo. Toivottavasti hänen tarina jatkuu mukavasti ja pääsee kunnon juonitteluihin mahd. nopeasti takaisin.

2. Boltonit! Ehdottomasti tän ja viimekauden positiiviset yllättäjät. Ramsay ainakin saa jotenkin täytettyä Joffreyn jättämää aukkoa hyvin.

3. Daenarys. Mä todellakin toivon että Daenaryksen jutuissa tapahtuu huima parannus kahden viime kauden turhuuden jälkeen...

4. KAIKKI MAAGINEN TUHOTAAN! Koko muurin pohjoispuoli ja night's watch katoaa vaan PUF jonnekkin mustaan aukkoon eikä Jonista, Branista, White Walkereista tai muista kuulla enää yhtikäs mitään! KIITOS! Niin ja Melisandre kuolee traagisesti.

No mikä oli kauden kohokohta... Aivan ehdottomasti viime viikon *SPLAT*! (if you know what I mean...)

Noh, 4. toiveesi kanssa joudut vielä ainakin yhden seasonin odottamaan koska kirjat ovat vielä sarjaa edellä, ja vaikka ajoittain lähdemateriaalista poiketaankin, en usko että noin suurta tehdään ennen kuin sarja ohittaa GRRM kirjoitustahdin.

Mitä taas sitten itse seasonin loppuun... Kirjaspoileri:
noh, harmi että yksi pieni twisti eli Lady Stoneheart ei ollut mukana, tai näin olen kuullut.
You're in my way,
And I haven't got the time today,
Best you walk away,
And live to fight another day

Kheria
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Aveline » 16.06.2014 20:20

Päätin pitkän harkinnan jälkeen alkaa vihdoinkin katsomaan Netflixin kautta American Horror Storya ja täytyy sanoa että tää on jotenkin tosi jännällä tavalla kiehtova ja koukuttava. Tosin ensimmäisenä sarjaa kuvaavana sanana tulee lähinnä mieleen "outo" ja ymmärrän täysin minkä takia osa ihmisistä ei välttämättä tykkäisi tästä sarjasta. Paria jaksoa on nyt takana ja alan (ehkä) pääsemään edes jonkin verran tähän ideaan sisälle. Mutta katsotaan! Ainakin löysin yhden sarjan katsottavaksi kesäksi täksi viikoksi. ^^
Kuva
Arts: DeviantArtBattle.net: Aveline#2243Steam: Ayrianth
○ ♥ ○ ˚ 。 ○ ˚ ♥ ˚ ○ 。˚ ○ ♥ ○
C O F F E E ♡ - So I can do nothing with more energy!
Aveline
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja SlyPhoenix » 16.06.2014 23:33

rioichi kirjoitti:Jaahas, sinne päättyi se kausi ja tää sarja vaan jatkaa alamäkeään... Oikeasti, jos tulevaisuus on sitä mitä luulen sen olevan niin en tule varmaankaan ensi vuonna näin innolla enää sarjaa seuraamaan... Tarkempia mielipiteitä alla ja pliis, ei kirjaspoileri vastauksia, ei edes sarkastista hihittelyä.

Tää kausi oikeasti tappoi kaks tän sarjan tärkeintä hahoa pois... Ensin Joffrey ja nyt Tywin. Tää sarja poikkesi muista sarjoista, että sai oikeasti kannattaa "pahiksia" ja nyt ne on poissa. Noh, onneks Jamien ja Cercein tarina sai taas uusia käänteitä... mutta se poislukien tää sarja on mennyt niin surkeaksi henk.koht. tasolla ettei vois oikeasti vähempää kiinnostaa.

0. AIVAN LIIKAA YLILUONNOLLISTA HÄRDELLIÄ! Olis pitänyt tunnistaa jo merkit ihan ensimmäisestä jaksosta lähtien et tää tulee menee alas ja nopeesti... Viimeistään tän varjo-assassiinin kanssa.

1. Fucking Jon Snow ja muurin jutut... Ensinnäkin voiko olla surkeampaa näyttelijää kuin Kit Harrington? Siis oikeasti... Hahmo on niiin hemmetin tylsä ihan peruslähtökohdiltaan ja näyttelijän taidoiltaan, että jokainen kohtaus joka hänen ympärille rakentuu on niin kuivaa schaibaa. Esim. viime viikon muuten jees taistelujakso mutta herra Lumi pilas senkin.

2. Brandon-jutut... Taas kerran mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä sillekkin ipanalle käy. Turhaa hokkuspokkustelua (katso kohta 0.). Ja pelkästään tää mysteerinen juuri-äijä saa mut jo kelaamaan eteenpäin.

3. Daenarys. Mä olin Daenaryksen kannalla ekan ja toisen kauden aivan totaalisesti! Silloin siinä hahmossa oli sitä jotain mutta nyt vaan nyyhkytetää, eikä minkäänlaista hahmonrakennusta oo tapahtunut pariin kauteen. Siis kuinka paljon tästäkin kaudesta se vaan kuunteli vapautettujen orjien valitusta ym ym. OK, me tajuttiin että se on pirun naiivi jo ekasta kerrasta, ei tarvii toistella... Niin ja Darion recastaus oli paskaa ja Jorahin lähtö oli niin tökerösti toteutettu.

4. Littlefinger ja Varys poissa Kuninkaansatamasta. Nää kaks hahmoa on nyt poissa kovimmasta valtajuonittelusta ja se on hiton iso miinus. Varys on muutenkin ollut ihan hemmetin surkea tällä kaudella, kadonnut maku koko hahmosta ja finale vaan vahvisti tätä. Littlefingerillä sentään on ollut kauden paras juonikaari mutta tää Sansan ihailusta meni vähän maku aika nopiaan.

5. Hound is dead, Arya lähti seilaamaan. Ehkäpä Varys/Littlefinger -suhteen jälkeen paras parivaljakko on nyt poissa. Jooh, oli taas TOSI shokeeraava kuolema mut oikeasti en itse löytänyt mitään tunnetta koko kohtauksesta. Ja jotenkin Aryastakin on lähtenyt se fiilis pois...

6. Stannis and the gang. Stannis on taas niin kuiva hahmo, Melisandre jotenkin niin typerä hahmo + (katso kohta 0.) ja oikeastaa se tytär on ainut mielenkiintoinen hahmo koko porukasta.

7. Joffrey, Shae ja Tywin poissa. Siis nämä kuolemat olivat tietyllä tasolla kauden kohokohdat itselleni, tietenkin negatiivisella kannalla. Siis kohtaukset ja itse kuolemat olivat hyvin toteutettuja ja aiheuttivat oikeasti kunnon reaktion, siitä pisteet tekijöille. Mutta nyt kun ne ovat poissa niin ne on poissa ja mun mielenkiinto laskee heti. Varsinkin Tywin on ollut ihan paras viime kausilla. Ja Shae oli loistava alusta alkaen ja kuolema oli oikesti jotenkin traaginen mutta nyt lähti sekin pois.

No mitä tässä on nyt vielä toivomisen varassa, että sarjassa pysyis edes jotenkin mielenkiinto...:

1. Tyrion. Tää on aika yksiselitteinen. Peter Dinklage on ehdottomasti sarjan paras näyttelijä ja Tyrion on parhaiten kirjoitettu hahmo. Toivottavasti hänen tarina jatkuu mukavasti ja pääsee kunnon juonitteluihin mahd. nopeasti takaisin.

2. Boltonit! Ehdottomasti tän ja viimekauden positiiviset yllättäjät. Ramsay ainakin saa jotenkin täytettyä Joffreyn jättämää aukkoa hyvin.

3. Daenarys. Mä todellakin toivon että Daenaryksen jutuissa tapahtuu huima parannus kahden viime kauden turhuuden jälkeen...

4. KAIKKI MAAGINEN TUHOTAAN! Koko muurin pohjoispuoli ja night's watch katoaa vaan PUF jonnekkin mustaan aukkoon eikä Jonista, Branista, White Walkereista tai muista kuulla enää yhtikäs mitään! KIITOS! Niin ja Melisandre kuolee traagisesti.

No mikä oli kauden kohokohta... Aivan ehdottomasti viime viikon *SPLAT*! (if you know what I mean...)

Tervetuloa Game of Thrones:en maailmaan rioichi. Sarja missä jokaikinen hahmo kuolee, lempihahmosi kuolee ja jättää vain katselijoille tylsimmät ja vihatuimmat hahmot eloon. Olisin kovasti toivonnut, että Cersei olisi kuollut tässä Finalessa Tywinin lisäksi, kun mulla on edelleen kostonhimoa ekan kauden loppupuolelta lähtien. Olinpa niin pettynyt, että Cersein aika ei tullut vielä.

Ja pitää edelleen sääliä kovasti, kun Oberryn kuoli pari jaksoa sitten. Hänestä oli tullut juuri mun lempihahmoni kunnes The Mountain vei hänen hengensä pois ennenkuin aloin pitää hänestä. Ja Theon/Reek ei vieläkään ole kostannut/tapannut sitä Ramsaytä edelleen. Joko odottelee sopivaa hetkeä tai sitten hän on vain liian nynny ja pelkuri.

Onneksi Tyrion on vielä hengissä tässä sarjassa. Jos hän olisi kuollut, niin olisin saanut kunnon raivokohtauksen siitä (kaksikertaa isompi verrattuna Nedin ja Robbin kuolemiin). Olisin silti halunnut nähdä hänet murhaavan Cersein ennenkuin hän karkasi King's Landingistä Varyksen kanssa.

Ja tästä alkaa taas kiduttavat 9-10 kuukauden odotus 5:teen kauteen. Ja edelleenkin odotan tätä "Lady Stoneheartia" mitä hullut kirjojen lukijat jankuttavat.....
Ponittaja Joulukuu 2011 lähtien.
PK-seutu miittailija since Kesä 2012
SlyPhoenix
Pegasos

ViestiKirjoittaja rioichi » 16.06.2014 23:57

SlyPhoenix kirjoitti:

Tervetuloa Game of Thrones:en maailmaan rioichi. Sarja missä jokaikinen hahmo kuolee, lempihahmosi kuolee ja jättää vain katselijoille tylsimmät ja vihatuimmat hahmot eloon.

Ööh okei...

Eli siis tekijät haluaa karkoittaa suurimman osan katsojista poistamalla parhaita näyttelijäsuorituksia ja mielenkiintoisimpia hahmoja... Eli tekijät haluavat työntää hommaa niin pitkälle että katsojilta kuten minulta kaikkoaa kaikki kiinnostus sarjaa kohtaan ja he menettävät katsojia/faneja? Okei, tää bisnesmalli on mulle ihan uusi tuttavuus :P

Mutta siis suuremmalla skaalalla mua ei vois vähempää kiinnostaa kuka kuolee ja kuka jää henkiin, jos porukoiden näyttelemisen taso olis edes jotenkin samalla tasolla. Mut nyt kun mielenkiintoisimmat NÄYTTELIJÄT on poissa niin kiinnostus laskee nopeaan. Totta kai tässä sarjassa kuuluu olla vihattuja hahmoja mutta näidenkin näyttelijäsuoritukset vois olla jostain kotoisin... Siis esim Jon Snow. Mä vihaisin varmaan sen hahmoa ylikaiken vaikka häntä näyttelisikin joku muu parempi näyttelijä mutta tällöin se viha on hyvää ja mielenkiintoista. Nyt se viha on vain turhauttavaa kun en jaksa tuijottaa Kit Harringtonin naamaa jatkuvasti, kun mies ei osaa näytellä. Asia minkä takia mä oon tykännyt sarjasta on se että "pahiksia" näyttelee oikeasti pirun mahtavat ja mielenkiintoiset näyttelijät esim. fantastinen Jack Gleeson tai Charles Dance ja nyt näitä ei enää ole niin tottakai mun into hiipuu kun hyviä ja loistavia näyttelijöitä on vähemmän ja surkeat näyttelijät jatkavat porskuttamista. Toinen asia miksi sarjaa rakastin voidaan tiivistää näihin "puutarhakävelyihin" joita on jatkuvasti vähemmän ja vähemmän... Ja yksinkertaisesti se, että ollaan siirrytty low fantasystä todella suurin harppauksia high fantasyyn niin on se tappava isku mulle, kun high fantasy ei koskaan ole napannut.

Siis mun tähän mielipiteeseen ei vaikuta se, että tapetaan tärkeitä hahmoja, joka on edelleen tosi piristävä juttu vaan se että ylipäätään tämä TV-sarja on ollut pitkään suuressa alamäessä. Ei tarina, ei hahmot vaan TV-sarja(/kirjasarja).
Legato Gelato
rioichi
Kristalliponi

ViestiKirjoittaja Teura » 17.06.2014 07:31

Game of Thronesin näyttelijöistä. Spoiler koska joku voi saada selville elääkö / kuoleeko nämä tähänastisissa jaksoissa, vaikkei sinänsä spoilaa juonta.

Minua on sarjassa tähän mennessä häirinnyt vain yksi näyttelijä, ja se on Emilia Clarke, eli Daenerys. Tällä on nyt jo neljän kauden ajan ollut tasan yksi ilme naamallaan, aivan sama mikä kohtaus. Ei tuota jaksa katsoa sitten millään.

Kit Harrington ei minua ole missään vaiheessa häirinnyt. Toki ei tältä mitään oscar-tasoista suoritusta ole irronnut, mutta perusvarmaa esiintymistä. Tämä kuvaa tosin suurinta osaa muistakin näyttelijöistä, sillä ei tässä hyvinä mieleenpainuvia suorituksia ole tähän mennessä kuin kaksi. Peter Dinklage sekä juuri Charles Dance, Aidan Gillen on tosin hyvin lähellä myös.
Teura
Royal Guard

ViestiKirjoittaja Twili » 17.06.2014 16:10

rioichi kirjoitti:

Muista, että tämä perustuu kirjasarjaan, ja nimenomaan fantasiagenreen, joskin uskottavampaan sellaiseen. Vaikka nyt ollaan poikettu kirjan tapahtumista muutamaankin otteeseen, niin perusjuoni, ja erityisesti sen keskiö pysynyt samana.
Edelliseen:
turha toivo, että pääset Muurista, magiasta tai Muukalaisista (White Walkers) eroon, sillä jos asiaa ei ole huomannut sarjaa katsoessa, tai alkuperäisteoksen nimestä (Song of Ice and Fire) tai juonesta, niin kaikki muu on oleetonta (valitettavasti) verrattuna siihen jääkylmään faktaan, että talvi on tulossa, ja Muukalaiset laittavat epäkuolleella armeijallansa kaiken paskaksi, halusivat Seitsemän Valtakuntaa sitä tai ei.

Ja omat mietteeni kaudesta:
Nautein kaudesta yleisesti, sillä siinä oli sopivassa suhteessa toimintaa, naimista, väkivaltaa ja juonittelua.
Vihasin jo kirjassa Ygritteä ja Shaeta, joten oli vain helpotus päästä näistä eroon, varsinkin ensimmäisestä, jonka ylimielinen olemus ja yleinen kusipääasenne "Hurr durr, et tiedä mitään" letkautuksineen sai jo kirjaa lukiessa vihaamaan kaikkia punapää naisia.
Shae oli ja on kusipää (kirjassa huomattavasti), piste.
Jon ja Stannis nyt vain ovat pikkutylsiä, mutta oleellisia juonen kannalta, joten en valita.

Vuoren ja Punaisen Kyyn taistelu oli juuri niin eeppistä kuin halusinkin ja olin kuvitellutkin. Niin ihanan oksennusta suuhun tuovaa gorea.

Briennen ja Hurtan taistelu, mitä Helvettiä nyt oikeesti? Ei ollut mitenkään oleellista laittaa näitä tapaamaan sarjassa, kun eivät tehneet sitä kirjassakaan, lopputuloksen ollessa Hurtalle ja Aryalle kuitenkin sama kirjan ja sarjan osalta. Hiukan pakottamisen fiilis tuossa kohtaa kyllä nyt.

ja nyt odottamaan sitä seuraavaa kirjaa ^_^
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja rioichi » 17.06.2014 16:39

Twili kirjoitti:
rioichi kirjoitti:

Muista, että tämä perustuu kirjasarjaan, ja nimenomaan fantasiagenreen, joskin uskottavampaan sellaiseen. Vaikka nyt ollaan poikettu kirjan tapahtumista muutamaankin otteeseen, niin perusjuoni, ja erityisesti sen keskiö pysynyt samana.
Edelliseen:
turha toivo, että pääset Muurista, magiasta tai Muukalaisista (White Walkers) eroon, sillä jos asiaa ei ole huomannut sarjaa katsoessa, tai alkuperäisteoksen nimestä (Song of Ice and Fire) tai juonesta, niin kaikki muu on oleetonta (valitettavasti) verrattuna siihen jääkylmään faktaan, että talvi on tulossa, ja Muukalaiset laittavat epäkuolleella armeijallansa kaiken paskaksi, halusivat Seitsemän Valtakuntaa sitä tai ei.

Ja omat mietteeni kaudesta:
Nautein kaudesta yleisesti, sillä siinä oli sopivassa suhteessa toimintaa, naimista, väkivaltaa ja juonittelua.
Vihasin jo kirjassa Ygritteä ja Shaeta, joten oli vain helpotus päästä näistä eroon, varsinkin ensimmäisestä, jonka ylimielinen olemus ja yleinen kusipääasenne "Hurr durr, et tiedä mitään" letkautuksineen sai jo kirjaa lukiessa vihaamaan kaikkia punapää naisia.
Shae oli ja on kusipää (kirjassa huomattavasti), piste.
Jon ja Stannis nyt vain ovat pikkutylsiä, mutta oleellisia juonen kannalta, joten en valita.

Vuoren ja Punaisen Kyyn taistelu oli juuri niin eeppistä kuin halusinkin ja olin kuvitellutkin. Niin ihanan oksennusta suuhun tuovaa gorea.

Briennen ja Hurtan taistelu, mitä Helvettiä nyt oikeesti? Ei ollut mitenkään oleellista laittaa näitä tapaamaan sarjassa, kun eivät tehneet sitä kirjassakaan, lopputuloksen ollessa Hurtalle ja Aryalle kuitenkin sama kirjan ja sarjan osalta. Hiukan pakottamisen fiilis tuossa kohtaa kyllä nyt.

ja nyt odottamaan sitä seuraavaa kirjaa ^_^

Kyllähän mä sen muistan että kirjoihin perustuu, mutta koska mä olen ihanan tyytyväisenä pysynyt erossa kaikesta kirjoihin liittyvästä niin mistä minä tietäisin, että onko tämä kyseinen fantasia-kirjasarja low-fantasya vai high-fantasya. Ja kyllähän mä syytän eniten itseäni etten tajunnut ottaa merkkejä selkeämmin vastaan, mutta niin pirun täydellisesti kirjoitettu low-fantasy alkupuolen juonissa teki sokeaksi näille merkeille... Ja kyllähän mä tiedän, että high fantasyn taso vaan tulee kasvamaan sarjan mennessä tästä eteenpäin, joka on henkilökohtaisesti minulle erittäin suuri sääli, koska ylipäätään en ole koskaan kyseisen fantasian ala-genren ystävä ole ollut (Esim. lotrit, potterit sun muut ei ole koskaan napannut millään suurella tavalla, juurikin liiallisen yliluonnollisen settingin takia.) Tässä tietenkin poislukien videopelit, jotka ovat ehdottomasti paras lähtökohta high fantasylle.

Mut joo ei voi mitään... Kyllähän tätä tulee ensi vuonna aivan varmasti seurailtua (melkein jo pelkästää Peter Dinklagen takia) mutta se kovin innostus kyllä hiipuu ja nopeaan, mikä on erittäin harmittavaa mutta toisaalta mulla on muutenkin jo ihan liikaa katsottavaa/fanitettavaa :P
Legato Gelato
rioichi
Kristalliponi

ViestiKirjoittaja Kheria » 17.06.2014 23:50

Vielä hitusen GoT-settiä, näin yleisesti, ilman mitään logiikkaa tai syytä. Tekee vain mieli kirjoitella mielipiteitäni siitä:

Tosissaan, kirjat olen lukenut englanniksi ja sarjassa en tekstityksiä ole käyttänyt, joten nimet voivat poiketa suomalaisista versioista.

Martin on todennut 2012 seuraavaa "What lies really north in my books—we haven't explored that yet, but we will in the last two books." He added, "you're definitely going to see more of the Others"

Kirjoista käy aika nopeasti ilmi että yliluonnollinen on erottamaton osa maailmaa, mutta sarja pihtasi sitä parin ekan tuokkarin ajan, kunnes nyt on sitten päättänyt mennä jopa pidemmälle kuin kirjat joissain asioissa. Tietenkin lohikäärmeiden luulisi olevan aika iso vihje. Lisäksi tv-formaatti pakostakin karsii osan materiaalista, ja valitettavasti se tuntuu olevan politikointia jotta saadaan tarpeeton taistelukohtaus tai Danyn tittelit lueteltua. Lisäksi jotkin hienovaraiset asiat ovat muuttuneet taikka jätetty pois, muuttaen hahmojen luonnetta.

Osa kirjoissa elävistä hahmoista on kuollut jo sarjassa, joten on mielenkiintoista nähdä miten paljon se lopulta poikkeaa Martinin teoksista kun pääsee kirjojen edelle. Se tapahtunee viimeistään S7 aikana tällä tahdilla: Kirjoja on 5 ja kuudes ehkä tulossa ensi vuonna, kirjojen välissä on useita vuosia. Sarja taas etenee season per vuosi-tahdilla, käsitelle noin yhden kirjan verran materiaalia per tuokkari.

Näyttelijöistä on ollut puhetta: Kit Harrington ei mielestäni ole huono, pelkästään mieleenpainumaton.
Pedro Pascal taasen Oberyn Martellina oli täydellisin valinta tähän mennessä. Jopa parempi kuin Sean Bean Eddard Starkkina. Lähes Lena Headeyn tasoinen. Jos jossain kohtaa olen toivonut sarjan muuttavan kirjojen juonta, se oli Red Viperin kuoleman kohdalla... toki tuon taistelun sarja teki jopa kirjoja paremmin.

A Feast for Crowsin ja A Dance with Dragonsin, eli 4. ja 5. kirjan mielenkiintoinen rakenne, eli tapahtuvat samaan aikaan mutta hahmot on jaettu kirjojen välillä on mielestäni suurin syy miksi S.4 tuntui erilaiselta aikaisempiin verrattuna. Kirjojen tyyli nimittäin ei olisi TVssä toiminut joten lienevät joutuneet ottamaan suurempia vapauksia ja yhdistelemään lähdemateriaalia. Silti käsikirjoittajille hatun nosto, hyvin he haasteesta selviytyivät.

Toivonkin että S5 sitten tuo kunnolla esille Dornen hallitsijasuvun juonittelut ja Theonin setäkatraan, jotka nyt loistivat poissaolollaan. Tokihan Oberyn ja Asha/Yara saattoivat ennakoida Martellien ja Greyjoyiden parrasvaloihin saapumista. Varsinkin jos sitten show päättää pelata viivytystaktiikkaa jotta Martin saa Winds of Winterin valmiiksi ennen s6.

Asha/Yara Greyjoysta, eli siis Theonin siskosta puheenollen: Miksi hitossa se nimi piti vaihtaa? Kyllä, Asha muistuttaa Oshaa nimenä, mutta siitä heitetään jopa läppää kirjoissa. Välillä ärsyttää nämä muutokset jotka tehdään vain sen takia koska uskotaan katsojien olevan täysin idiootteja.

Muurille pitäisi tulla S5 aikana huomatavasti lisää politikointia jos sarja kirjoja seuraa. Jon Snow toki ei edelleenkään tiedä mitään.
Sama pätee myös osittain Danyyn ja Meereniin.

Jon Snowsta puheenollen, en nyt muista onko Azor Ahai sarjassa mainittu. Taikka paikallisesta uskonnosta josta pitäisi tulla Cerseille kunnon piikki lihaan jos kirjoja seurataan. Paljon josseja.

Elikkäs, Stannis the Mannis on paras 5. kuninkaasta (ja pitkäikäisin kanssa). Dorne on paras provinssi. Sansa tulee voittamaan valtaistuinpelin Petyr Baelishin oppien ansiosta. Jon Snow pysäyttää "muut" ja pelastaa ihmisrodun. Ellei sitten kuole ihan kunnolla. Tulen ja Jään laulu... The Others lienee jää, ja lohikäärmeet tuli. Toivoin Tywinistä paljon. Daenerys X Victarion OTP.

Muutakin kai oli mutta en enää muista. Olkoot.

Hodor.
You're in my way,
And I haven't got the time today,
Best you walk away,
And live to fight another day

Kheria
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Nappi » 19.06.2014 12:28

_
Viimeksi muokannut Nappi päivämäärä 21.01.2017 00:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Nappi
Varsa

ViestiKirjoittaja Pliopi » 14.08.2014 13:52

No vihdoinkin aloitin Doctor Whon kattomisen, ja ilonen oon :3
Sen lisäks katon satunnaisesti seuraavia sarjoja:

Puella Magi Madoka Magica
Simpsonit
Elfen Lied
Ever After High
OC:n Täydelliset Naiset
Ja muita, mutta harvemmin