logo

Ajoneuvosi

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Re: Ajoneuvosi

ViestiKirjoittaja OscarL » 03.01.2015 05:42

PaperiKirja kirjoitti:Onkos täällä kuinka moottorikelkkailioita? Ajattelen vaan ottaa harrastusta talveksi, koska ei oo mitää muuta kiinnostavaa harrastusta jota voisin oikeesti tehä täällä Kiuruveel (moottorikelkkareittikin ihan tässä vieressä). Niin mitäs kelkkaa suosittelette?

Kevyt ja 800cc 2-tahti deepsnow olisi minun mieleen. Juu tiedän että 140-160hp kuulostaa paljolta aloittelijalle, mutta mulla on aika kärsivällinen kaasukäsi etenkin alussa.

Tostahan tuli mielee että voisin itekki hommaa jonku kelka tossa jos muutetaan. Muutaman kerran oon lainaillu kelkkoja ja kerran vuokraamosta ja ite en oikee osaa sanoa että oisko 2 -vai 4-tahti parempi. Joku pieni ja ketterä ois bueno. Mutta 2-tahilla on sitten taas se oma käyttöalue + tehopiikki mikä on aina kivaa. Toisaalta sohjossa / puuterissa on varmaa kivempi mennä nelarilla. crossikelkka ois niin 5/5 mut on kokemusta kisaviritteisistä 2-taheista ja niitä pitää roplaa melkee enemmä ku ajaa.

Emmä oikeesti tiiä. Sun kysymys sai mut muistelemaan meren jäällä latujen väistämistä ja muutamaa kunnon hyppyä ja temppuilua. Ja pientä lumisokeutta. ;P
OscarL
Pegasos

ViestiKirjoittaja PaperiKirja » 03.01.2015 14:58

Tässä lähiaikoina kun tulee kunno jäät, niin vois mennä Tahkolle kelkkailemaan Polle Assault 600:sella.
Näkee sitte tuleeko se oma kelkka joskus.

OscarL kirjoitti:Joku pieni ja ketterä ois bueno.

Jep, niitä ei sitte tarvii kaivaa kuopasta, kun ne pääsee ilman kaivamistakin sieltä pois. Eikä tarvii voimaa ohjailla. Sen takia kevyt kelkka way to go >:).

At the moment oon katsellut nettimotosta käytettyä Polaris RMK 800:sta.
PaperiKirja
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Momentti » 06.01.2015 20:44

Aether & Oscar; Silviat <3

Pitäisi tulla kohta Iso-Rosvoon uusi putkisto niin pääsen sitä ruuvaan kiinni ja aiheuttaa yleistä pahennusta naapureille sitten ajokelien myötä joskus futuurissa.

Tulee kyllä dB-killeri kylkeen ettei virkavalta innostu liikaa.. :)
"Nobody breaks a pinkie promise!" -Pinkie Pie
Momentti
Varsa

ViestiKirjoittaja OscarL » 29.01.2015 23:00

Tollasen ny väsäsin ajovalojen väliin maskiksi jostain tuntemattomasta bemarin osasta ja kirjaimista tunnistusta helpottamaan vaikka jos olen liikenteessä säksällä. Melko pitkälti vaan placeholder koska koko auton ulkomuoto muuttuu täysin tossa keväällä / kesäsemmällä. En ees vaivautunu ostamaan maaleja.

Edit: niijoo ja multa siis löytyy vieläkin kaksi sarjaa vanteita bemareihin 5x120 kuudella hyvällä kumeilla, kaikenlaista bmw -nippeliä ja jonku bemarin sivulasi. CA18DETtiin löytyy käyttämätön kromin kiiltävä turbopakosarja T25/28 laipalla ja yks täys sarja pulttijaon muutos spaceria 4x114.3 viis pulttiseksi.
Jos ketään täältä sattuis kiinnostaa nii joku bronyalennus mahollista.
Liitteet
20150128_232831-1.jpg
20150128_232831-1.jpg (1023.89 KiB) Katsottu 3809 kertaa
OscarL
Pegasos

ViestiKirjoittaja OscarL » 02.02.2015 23:51

Kuvassa ilmeeni, kun paska hyytyy täydellisen 8 -päivän rullaamisen jälkeen... No ei niin kauheeta kun noin huonot säät muutenkin ja ei tuu sileightyllä rullailtua siellä nii paljoa.

Nyt etinnässä mahollisesti puolat, jos ei postiin tuleva johtosarja anna kipinää loppuun saakka. Bensapumppu kuulosti toimivan, mutta helvetti jos se leipoo se on uutta walbroa etsimään... kaikki muu pelaa kyllä mutta jaa-a. Sen näkee sitten.

Kiva kun vielä lauantai-iltana kun piti säilöön viiä se päättää irtisanoa ittensä. Piti mennä samantien alepaan ostaa säkki täyteen kaljaa. Sunnuntaina en ehtinyt ees mennä kattomaan kun heräilin todella myöhään. : /

Tarinan opetus: ei vissii kannata kaikkea edes nissaneissa korjailla nippusiteillä ja sähköteipillä...
Liitteet
getting+real+tired+of+your+shit+Robin+_d24c1d4005dfb36fcc25714834ef2bdb.jpg
getting+real+tired+of+your+shit+Robin+_d24c1d4005dfb36fcc25714834ef2bdb.jpg (4.35 KiB) Katsottu 3743 kertaa
OscarL
Pegasos

ViestiKirjoittaja ElectricMarshmallow » 25.02.2015 19:59

Olipa aika vittumainen puoltoista viikkoa. Ennen hiihtolomaa alko kinuski kauheesti pätkimään, viikon päätteeks se ei enää kävelyvauhtia nopeempaa kulkenu. Isoveli tuli vilkasemaan ja näki että kampura on aivan lopullisen sökö ja katto mulle nettimotosta Keewayn. Sano mulle että älä sää soita, mää soitan. No, eipä se soittanu ja mopo myytiin sormien välistä. Etti mulle sitte kaverin Derbin käsiinsä, lähetti kuvan ja haki mut mukaan ostamaan sitä. Neljäsataa jätkälle käteen, kilvet konttorilta ja isoveli kasaamaan mopoa. Lupas sen mulle perjantaiks, sain eilen.
Tai no, olisin saanu. Hän kävi laitteella koeajolla ja siitähän oli runko aivan kiero, vitun jees homma. Huudot myyjälle ja rahat takas, ja autokauppaan ostamaan TOISTA Shogunia. Uudenveronen laite, 130km mittarissa ja vielä samaa vuosimallia kuin mun oma. 550e se maksoi, sillä sitten päristellään pari kuukautta kunnes saadaan Toyota alle, sit tämä vehje äidille kauppakassiks ja eka Shogun laittoon. Vois pistää 90cc pytyn ja stroukkikampuran... @w@
Kyllä, se on jo ponifioitu! :D
Kuva
ElectricMarshmallow
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja ElectricMarshmallow » 09.05.2015 07:28

Vois nyt tännekin ekan autoni pistää! Elikkä isoveli antoi synttärilahjaksi vuoden 1994 2-litraisen Vectran. Aluksi oli kaikkea pikkuvikaa: Peilien säätökytkin oli rikki, sähköikkunoiden napeista vain oikea toimi, konepellin aukaisu oli kahden miehen homma eikä föönin johto ollut missään kiinni.
Molempiin kytkimiin löysin tuhkakupista uudet, joten ne tuli juotettua paikalleen. Peilikytkin piti sytkärillä juottaa kiinni, mutta ikkunoiden kytkimen sain sentään revittyä liittimien kera irti keskikonsolista joten sen sai juotettua pöydällä oikealla kolvilla.
Konepellin opettaja korjasi ruuvaamalla yhden hemmetin kumipuslan tiukemmin paikalleen, nyt sekin toimii. ^_^;
Stereo oli harvinaisen paska. Radion antenni oli pelkääjän penkin alla ja CD-mekanismi oli jumissa ja söi mun Metallica-levyn. Motonetistä USB-soitin hintaan 29,90, vanha stereo palasiksi ja Death Magnetic turvaan. <3
Kuva
ElectricMarshmallow
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Illuusia » 10.05.2015 23:09

Jee, sulla on auto! :3 Kai oot viikolla tulossa Turkumiittiin? :D
Illuusia
Maaponi

ViestiKirjoittaja ElectricMarshmallow » 11.05.2015 07:25

Eipäs taida onnistua kun pensarahaa ei ole ja yheksältä täytyy men nukkuu. :<
ElectricMarshmallow
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja PaperiKirja » 21.06.2015 22:07

Tuliha tossa talven aikana laitettua vähä tarraa kehiin kevarin kylkiin. Matkaa tulossa ja onneksi taka-renkaassa on viivaa jonkin verran.
Kuluu nopeaa ;)

Luotettava Cbr125 vm. 2007, eli yleensä pitää lisäainetta laittaa tankkiin talvisäilytyksen jälkeen koska etanoli.

Keskinopeutta päälle satasen täysin vakiona ja hyvin pidettynä.
Spoiler: näytä
Kuva
maalarinteippi on vain väliaikainen. olen laiska

Kuva
Pikku poni : 3

Kuva
PaperiKirja
Yksisarvinen

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu