Silverhill kirjoitti:BCRich kirjoitti:Ostin Switchin, jonka takia ei ole tullut pariin viikkoon pelattua muuta kuin uusinta Zeldaa monta tuntia päivässä. Sitä on arviolta n. 50 tuntia takana ja pelin kartasta on käyty läpi arviolta 60%. Väliin on kyllä jäänyt paljon tutkimatontakin, mutta tässä vaiheessa on tullut tajuttua, ettei ole enää hyöty syynätä paikkoja läpi niin pilkun tarkkaan. Peli ei yksinkertaisesti enää palkitse tutkimista, kuten se teki aluksi. Voisin kirjoitella tuosta Zelda-pelistä rivikaupalla, mutta koska minulla sattuu nyt olemaan rajoitetusti aikaa, niin tyydyn vain toteamaan: Hyvä peli, muttei täydellinen.
Onkos ollut niinkin hyvä mäihä, ettei konsolin kohdalle ole sattunut näitä ensimmäisen painoksen järkyttäviä bugeja ja muita vikoja?
Sikäli kun olen asiasta kuullut, niin moisia on ilmaantunut niin softassa kuin rakenteissakin. Kiinnostais kyllä ostaa tuo Switch, mutta taidan kuitenkin odotella että korjaavat seuraavaan julkaisuun nuo pahimmat ongelmat ja kun alkaa ilmaantua Zeldan lisäksi vähintään pari kolme ostamisen arvoista peliä. Esim. vaikka Monster Hunter, Mario ja jokin hyvä Pokemon näin ens'alkuun.
Kyllähän uuden teknologian kanssa aina ongelmia on. Enpä muista milloin en olisi lukenut uutisia viallisista konsoleista julkaisun yhteydessä. Minun tapauksessa kuitenkaan teknisiä ongelmia ei juuri ole ollut. Ainoa valittamisen aihe on ollut Zeldassa esiintyvät ruudunpäivitysongelmat, jotka erikoisesti kuitenkin johtuvat konsolin langattomasta verkkoyhteydestä. Tämä koskee kuulemma kaikkia konsoleita ja se tullaan kuuleman mukaan korjaamaan seuraavassa firmware-päivityksessä. Siihen asti ainoa ratkaisu on kytkeä wifi pois päältä. Eipä tuo kuitenkaan järkyttävä haitta ole minulle, kun minulta löytyi jo valmiiksi verkkopalikka, jolla saan konsolin ihan kaapelilla kytkettyä verkkoon.
Jos minulla jotain valittamista on konsolista, niin se tulee erinäisistä suunnitteluvirheistä ja Nintendon rahastuksesta. Yksi keskeinen asia on kaikkien akkujen lataaminen. Joy-Coneja ei voi oletuksena ladata kuin laittamalla ne kiinni telakoituun konsoliin. Jos niitä haluaa ladata pelatessa, niin joutuu ostamaan erillisen laitteen, joka maksaa aivan liian paljon siihen nähden, mitä se tekee. Tai voihan niitä Joy-Coneja ladata myös niin, että käyttää konsolia käsikonsolitilassa ja tökkää samalla laturin kiinni laitteeseen. Silloin vain tulee esille toinen ongelma, eli latausportin sijoittelu. Miksi helvetissä se on pitänyt sijoittaa konsolin alle? Laturin johto on jatkuvasti tiellä, eikä laitetta voi laittaa pöydälle tuen varaan seisomaan! Tuo mainittu tuki on muuten aika heppoinen viritelmä. Ajaahan se asiansa, mutta olisi siihen voinut tilalle laittaa jonkun vähän jykevämmän ratkaisun.
Sitten ne itse Joy-Conit... Kun ihmiset sanoivat, että ne ovat pienet, niin en tajunnut mistä he puhuivat, ennen kuin sain ne omiin käsiini. Jos Wii:n ohjaimen painikkeet tuntuivat sinusta pieneltä, niin sinulla tulee olemaan ongelma Joy-Conien kanssa. Ja tämä kommentti tulee pienikätiseltä ihmiseltä! Mukana tulevat rannehihnapalikat (mitä ikinä olivatkaan nimeltään) tekevät Joy-Coneista huomattavasti paremmin käsiin istuvat, mutta niiden irroittaminen on ihan perseestä. Joutuu ihan oikeasti voimaa käyttämään joka kerta, kun se tekee. Sitten Joy-Conien painikkeiden sijoittelu on vähän epämukava. Kumpikaan ohjain ei tunnu luonnolliselta käyttää vieläkään. Suurin ongelma on peukalon siirtäminen ohjainsauvalta napeille ja päinvastoin. Se ei vain tunnu oikealta. Minulle myös ongelmia aiheuttaa ohjainsauvojen epäsymmetrinen sijoittelu. Kyllä minä ymmärrän miksi Nintendo on toteuttanut sen näin, mutta ei minun tarvitse siitä pitää. Muuten kyllä pidän nappien ja ohjainsauvojen tuntumasta. Napeista kuuluu ja tuntuu sellainen kiva pieni naksahdus painaessa ja ohjainsauvat ovat pienestä liikeradastaan huolimatta todella mukavat käyttää! Eli kyllä noilla Joy-Coneilla pelaa, mutta kyllä minä joudun valitettavasti Pro-Controllerin hankkimaan jossain välissä. Se on vain niin saatanan kallis kapistus. En yksinkertaisesti ymmärrä tuota Nintendon hinnoittelua noiden lisälaitteiden kanssa.
Voisin vielä jatkaa muutaman kappaleen verran, mutta eiköhän tuo idea tullut selväksi. Jos ei ole kiire pelaamaan Zeldaa, kuten minulla, niin suosittelen lykkäämään konsolin hankkimista ja katsomaan tilanteen kehittymistä. On hyvinkin mahdollista, että Nintendo julkaisee laitteesta jossain vaiheessa toisen version, jossa näitä ongemia on korjattu.