logo

Cosplayaaminen

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Re: Cosplayaaminen

ViestiKirjoittaja Zuve » 22.01.2015 02:16

Hyvä ku pistit langun ylös, unohtu päivittää valmis cossikuva tänne! (On muuten hieno valosysteemi sul Twili ;o ja koko käsihärpäke muutenkin!)

//
Kuva

Tällänen tuli siis paniikki-kiireessä kasattua! Huh palkintoa ei herunu tällä kertaa enkä ihmettelekkään, kun tein asua kirjaimellisesti viimeisille hetkille saakka. 8'D Ja Miyulle iso kiitos, sillä ilman apua en todellakaan olis saanu asua päälle!

Cossissa tosiaan kusee yks jos toinenkin asia, mutta en jaksa ees luetella niitä. Kokonaisuutena oon kuitenkin ihan tyytyväinen, kun en oo ennen tehny mitään vastaavaa. (enkä ihan heti tuu tekemäänkään - palaan takaisin cossaamaan keskinkertaisia, simppeleitä hahmoja. 8D) En pystyny siis hengittämään, liikkumaan ja käyttämään käsiä kunnolla - thank god olin sentään tehny yhden piilovetoketjun tassuun, niin tarvittaessa sain yhden käden esille. Nii, ja sit vielä se kuumuus tossa cossissa. x__x

... Ei enää ikinä. 8'D (Paitsi ehkä Frostissa jos ehdin/jaksan laittaa sen hetkeks päälle.)
Zuve
Maaponi

ViestiKirjoittaja Miyuki » 24.01.2015 17:08

Seuraava cossi olisi siis tälläinen:

Kuva

Eli yksi chibi-Kaka BlazBlue-peleistä.

Oon jo rusetin ja sen koristeen siihen tehny, sekä leikannu tassut ja vartalon kappaleet. Mutta en oo pahemmin ommellu pyöreitä muotoja, joten nuo tassun anturat varmaan on vähän haasteelliset... Noh, täytyy varmaan kattoo joku tutoriaali pyöreiden muotojen ompelemisesta.

Hupun teen varmaan viimeisenä ja korvat. Maskin jätän Zuven huoleksi, höhö. (ku se teki itelleen niin hienon maskin Mecha-Kakaan)

Ai niin, ja toi häntäkin... täytyy varmaan kokeilla Zuven tekniikkaa ja harjata villalangasta sellaista karvaa ja sitoa ne rautalanka-villalanka-häntäpohjaan.
~♥~ "I can explain it to you but I can't understand it for you." ~♥~
Miyuki
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Zuve » 25.01.2015 03:58

Kuva

Noni, jousikotelo, pari nuolta ja reikäjuusto jousi tehty! Seuraavaks koitan paikata noita isompia reikiä paperimassalla ja sen jälkeen leikin liisterin ja paperisilpun kanssa. Lopuks öö.. pakkeloin tai jollain tapaa käsittelen ton pinnan (gessoa löytyis valmiiks, mut emt miten hyvin se toimii tässä?)

Iha jees tehä ekaa kertaa tällästä, nii joutuu vähän arpomaan. Nakertaessani tota polyuretaanivaahtoa mietin kokoajan, ett "tän jousen tekemiseen olis varmasti ollu olemassa paljon yksinkertaisempikin tapa".. Mutta so far so good?

Ja tää kaikki vaiva jonkun sivuhahmon takia. 8'D Mutta kovin on rakas sivuhahmo. < 3 Pokkle sarjasta Hunter x Hunter. Lisäks cossi on tarpeeks helppo, että ehdin tekeen sen Frostiin mennessä ~
Zuve
Maaponi

ViestiKirjoittaja maudpie » 27.01.2015 20:44

Tiäetääkö joku luotettavan suomalaisen paikan josta voisin tilata peruukin? Meikällä on suunnitteilla nyt Hiro Hamada cosplay Big Hero 6sta ja DJ pon3 cosplay myös. Aiemmin oon cosplayannyt Chicaa (fnafsta) ja Mabelia (gravity fallsista) sekä Billiä (gravity falls taas) :wub:
Kuva
Spoiler: näytä
oon tämmönen genderfluid hyypiö etelä-suomesta
they call me the billdip prince

>.> *^_^* @w@ ^3^
maudpie
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Illuusia » 27.01.2015 21:21

maudpie kirjoitti:Tiäetääkö joku luotettavan suomalaisen paikan josta voisin tilata peruukin? Meikällä on suunnitteilla nyt Hiro Hamada cosplay Big Hero 6sta ja DJ pon3 cosplay myös. Aiemmin oon cosplayannyt Chicaa (fnafsta) ja Mabelia (gravity fallsista) sekä Billiä (gravity falls taas) :wub:

Iroirolla ja Blibbolla musta ainakin on jotain, kannattaa kans kurkata ihan naamiaistarvikekauppoja, esim. punanaamio, ja Facebookista cosplay-kirppiksiä. :)
Illuusia
Maaponi

ViestiKirjoittaja Zuve » 28.01.2015 00:06

maudpie kirjoitti:Tiäetääkö joku luotettavan suomalaisen paikan josta voisin tilata peruukin? Meikällä on suunnitteilla nyt Hiro Hamada cosplay Big Hero 6sta ja DJ pon3 cosplay myös. Aiemmin oon cosplayannyt Chicaa (fnafsta) ja Mabelia (gravity fallsista) sekä Billiä (gravity falls taas) :wub:

Suosittelisin kyllä ebayta, mutta jos se mahdollisuus on täysin poissuljettu, niin sitten on aika paha homma, koska suomalaisista liikkeistä/verkkokaupoista saa joko a) kökköä laatua tai b) ylihintaisia peruukkeja. Esim. tuolla iroiro.fi:ssä on kyllä törkeet hinnat enkä oo kovin vakuuttunu noiden laadustakaan.

Sun tilanteessa nakittaisin jonkun tilaamaan ebaysta peruukin, koska silloin voisit päästä ~15-20 eurolla.
Zuve
Maaponi

ViestiKirjoittaja Ruby » 19.02.2015 13:05

Cossasin Frostissa ekaa kertaa ja oikeen metkaa oli! Oon halunnut cossata tosi pitkään, oikeastaan siitä asti kun aloitin animeharrastuksen kymmenisen vuotta sitten, mutta en vaan ollut saanut mitään aikaiseksi. Mulla on mietittynä aika monta hahmoa joita tahtoisin cossata, mutta päätin aloittaa helpolla vaikka ammattilainen olenkin. Tein suurimman osan puvusta itse, ainoat täysin koskemattomat osat ovat peruukki ja sukkikset. FFIX on tosiaan lempipelini ja mooglethan ovat ihania! Tämä on pätevä yleiscossi silloin, kun ei ole rahaa/aikaa tehdä uusia pukuja mutta jotain teemaan sopivaa tahtoisi pukea coniin.

Kuva

Kuva
Ruby
Varsa

ViestiKirjoittaja Drako1997 » 18.05.2015 23:33

Ropesta elvinneenä ja parhaan cossipaneelin kokeneena sain uskomattoman paljon inspistä alkaa väsäämään uusia pukuja pitkästä aikaa! :wub: Tällä hetkellä suunnitteelleessa on kolme cossia: Death Noten L, Pokemonin N ja Half Lifen HEV-suitti (pakosti pakko olla Freeman-cossi)

Kuva

L on cosseista kiireisin ja sen pitäisi olla valmis Desuun. Multa löytyy periaatteessa kaikki tarvittavat kamat (siniset löhöfarkut, meikit, Death Note ja peruukki tilauksessa) mutta valkoinen pitkähihainen paita puuttuu viellä. Meen sitä metsästään H&M:ään huomisen puolella. Myös tummat piilarit korostaisivat kokonaisuutta kivasti. Also saisin slaavikyykkäillä koko conin mailman mukavimmissa byysoissa, win win

Kuva

N:in kokoamiseen onkin onneksi melkein kaksi kuukautta aikaa mutta oon alkanut metsästää proppeja nyt jo. Kuopion animeconiin on siis menossa mikäli oon siis sinnekkin tulossa.
Tähän mennessä löytyy beessit housut, musta poolopaita, valkoinen kauluspaita, ketju avamenperään ja nahkanauha kaulakoruun. Tilaan luultavasti myöhemmin viikosta tarvittavan peruukin, mustan snapbackin (jonka etupuolen maalaan valkoiseksi), ja Void cuben (jonka väritän keltaiseksi). Tennareitten löytäminen osoittautui hankalammaksi kuin uskoinkaan, mutta onneksi olen saattanut löytää sopivat valkoiset urheilukengät jonka kaveri on tarjoitunut uhraamaan vihreäksi maalattavaksi.
Muut pikkuiset tilpehöörit (kaulakoru, avaimenperä sekä molemmat käsihärpäkkeet) rakennan varmaan itse: kaulakorun teen styroksipallosta ja pahvista sekä siitä nahkanauhasta, avaimenperän edellämainitusta void cubesta ja metalliketjusta, Vasemman käden härpäkkeet puusta ja oikean käden rannekkeen nahkarannekkeesta ja ilmastointiteipistä. Toivottavasti ekk:ltä löytyy tarvittavia aineksia silloin kun mä joskus sinne taas ilmaannun :D

Kuva

Viimeiseksi, HEV-suitin yritän saada tehdyksi pääosin siitä pehmeästä materiaalista mitä löytyy saunanalusista ja makualustoista. En ole viellä koommin suunitellut tätä koska deadline on vasta syyskuun Tracon. Teen nyt ekaks nää pari "pienempää" cossia pois ennen kuin hyökkään kookkaimman fisun kimpuun
Ja juu, Gravitu Gun ois kyl tosi makee saada kasaan. Vois jopa yrittää saada jonkinlainen toimiva liikkumismekanniikka implementoituu ja sellanen GG:n perus ääniä toistava USB-minikajari tungettuu johonkin aseen sisälle! We'll see we'll see...

Ja muistaakseni meillä oli Spilightin kanssa puhetta tehdä Traconiin ryhmäcossina Gen 1 Pokemon-anime-pääkaartti jossa mä oisin Ash ja Spilight Brock :D Sääli vaan että Misty puuttuu...

Apua ja vinkkejä kokeneimmilta cossaajilta otetaan mielellään vastaan! Tiedä häntä, ehkä jollain jopa löytyy jotain mun tarvitsemia proppeja ja ovat valmiina luopumaan siitä tavalla tai toisella~
Drako1997
Pegasos

ViestiKirjoittaja Twili » 23.05.2015 11:25

Drako1997 kirjoitti:Kuva

Viimeiseksi, HEV-suitin yritän saada tehdyksi pääosin siitä pehmeästä materiaalista mitä löytyy saunanalusista ja makualustoista. En ole viellä koommin suunitellut tätä koska deadline on vasta syyskuun Tracon. Teen nyt ekaks nää pari "pienempää" cossia pois ennen kuin hyökkään kookkaimman fisun kimpuun
Ja juu, Gravitu Gun ois kyl tosi makee saada kasaan. Vois jopa yrittää saada jonkinlainen toimiva liikkumismekanniikka implementoituu ja sellanen GG:n perus ääniä toistava USB-minikajari tungettuu johonkin aseen sisälle! We'll see we'll see...

Keräät itsesi jonain kauniina päivänä Hämeenlinnaan, niin tehdään tätä ja muita Traconin coseeja yhdessä muutaman päivän.
Materiaaliksi suosittelen sitä EVA foamia, jota monet käyttävät helpon muokattavuuden ja kestävän lookin takia, ja jota saa kaiken huipuksi Biltemasta.
Oma NCR Veteran Ranger ei tullut valmiiksi Ropeconiin, mutta Traconiin on vielä aikaa onneksi. Panssarimateriaalin hankin tulevana viikkona, ja kypärää väännän valmiimmaksi tässä lähipäivinä taas.
Kypärä on tällainen tällähetkellä. Pitää miettiä noita ilmanottoputkia tuohon happiletkujen muodossa, tuo päässä aika kuuma muutenkin. Ääni muuttuu hassun kaikuvaksi, joka sopiihyvin tuohon.
Panssariosat käteen ja rintaan teen foamista.
Kuva

Ja koko Cossin lopputulos jotain tännepäin
Kuva
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Lil' Yuri » 25.05.2015 07:09

oon ollu kiinmostunut cosplaysta since 2010, mutta vossasin ekan kerran traconissa 2013 (oli muuten kamal cossi must admit)
toinen cossi oli viime desussa jack frost, jota cossailin myös yukiconissa 2015.
seuraavana suunnitelmana on supernaturalin sam winchester traconia varten, mutta olen vieläkin ulapalla mmm tilaanko peruukin vai värjäänkö+leikkaanko hiukset.. samia kyllä sovin pituuden ymsm kannalta cossaamaan heh, :D
i lost my shoe. * dean sighs*
Lil' Yuri
Yksisarvinen

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu