logo

Tämänhetkinen elämäntilasi? + Palautteen anto minulle

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Re: Tämänhetkinen elämäntilasi? + Palautteen anto minulle

ViestiKirjoittaja Kustom » 29.05.2013 19:40

Ratiasu kirjoitti:^ Ehkä sitten jos vaikeuttavat tai haittaavat elämääsi.

Lievästi sanottuna vaikeuttavat ja haittaavat, suoraan sanottuna jopa ohjaavat ja hallitsevat. :| Pitää kattella josko sitä saisi käytyä aivomekaanikolla, koska haluan päästä noista lukoista eroon. Nyt se on jo huomattavasti helpompaa kun tietää mikä on vialla. :D

BTW Kiitos Bumerangi-Herolle tosta linkistä.
Kesä tuli, kesä meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?
Kustom
Pegasos

ViestiKirjoittaja Volcano » 29.05.2013 23:57

Tuli tuosta tunnelukosta mieleen että eikös siinä ollut jotain tunnevammaisuudesta ja toisten mukana menemisestä? Minähän totesin lyhyesti että minulla on huono minä-isä suhde. Noin 10 min sitten ennen nukkumaanmenoani isukkini tuli huoneeseeni sanomaan minulle, että hän on huolissaan minusta. Hän kysyi minulta suoraan välttelenkö häntä ja että minä olen hänen omien sanojensa mukaan helvetin tyly häntä kohtaan. Eritoten jos iskäni utelee liikoja vastaan yleensä "joo, toki, hmph, tai häh?" Valehtelin päin naamaa että en välttele. Totuushan on se että välttelen. Iskäni lähettyvillä tunnen oloni pelokkaaksi ja ahdistuneeksi koska iskän kanssa kaikki ikävät perheasiani tapahtuvat. :|

Lisäksi hän mainitsi että jos kyse ei ole välttelystä miten hän saisi itsestään minulle paremman isän? Hän siis selvästi tuntee että jokin on pielessä. Hän sanoi että se että hän on huolissaan minun ja hänen suhteestaan saisi hänet välillä käyttäytymään keinoilla mitä minä pidän ärsyttävinä. Eli en siis pahemmin kiinnitä huomiota. Hän siis tuntee itsensä ehkä jopa epäonnistuneeksi isiksi. Pahintahan tässä on se että iskäni on siis selvästikkin huomannut 100 prosenttisen totuuden mistä kiikastaa mutta itse valehtelin ja torjuin oikeat väittämät jotta hän ei tietäisi asioiden oikeaa laitaa. Ajattelin että siitä seuraisi vain ikävyyksiä ja isini todellakin romahtaisi jos tietäisi että jopa vihaan häntä. Kukaan tuskin ottaa vanhempana olemista leppoisasti ja tieto oman lapsen vihaamisesta voisi olla aika suuri shokki? Liittyykö tähän tunnelukko ongelmia? Ja innollahan odotan sitä päivää kun kaikki valkenee hänelle... :S
Volcano
Pegasos

ViestiKirjoittaja Kustom » 30.05.2013 00:25

^ Sullahan on melkeen samanlainen suhde isääsi, kuin mulla omaani. Ainoa ero on se että mun isä ei tiedä etten välitä siitä. Tuotan sille jopa tahallani pettymyksiä, koska pettynyt ilme sen kasvoilla on kauneinta mitä olen ikinä nähnyt. ^3^ Ei ehkä kovin kypsää käytöstä, mutta niin oikein. TwT
Kesä tuli, kesä meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?
Kustom
Pegasos

ViestiKirjoittaja Volcano » 30.05.2013 00:44

Haha! Olisipa mullakin edes noin. XD
Volcano
Pegasos

ViestiKirjoittaja Ratiasu » 30.05.2013 01:35

Volcano kirjoitti:Tuli tuosta tunnelukosta mieleen että eikös siinä ollut jotain tunnevammaisuudesta ja toisten mukana menemisestä? Minähän totesin lyhyesti että minulla on huono minä-isä suhde. Noin 10 min sitten ennen nukkumaanmenoani isukkini tuli huoneeseeni sanomaan minulle, että hän on huolissaan minusta. Hän kysyi minulta suoraan välttelenkö häntä ja että minä olen hänen omien sanojensa mukaan helvetin tyly häntä kohtaan. Eritoten jos iskäni utelee liikoja vastaan yleensä "joo, toki, hmph, tai häh?" Valehtelin päin naamaa että en välttele. Totuushan on se että välttelen. Iskäni lähettyvillä tunnen oloni pelokkaaksi ja ahdistuneeksi koska iskän kanssa kaikki ikävät perheasiani tapahtuvat. :|

Lisäksi hän mainitsi että jos kyse ei ole välttelystä miten hän saisi itsestään minulle paremman isän? Hän siis selvästi tuntee että jokin on pielessä. Hän sanoi että se että hän on huolissaan minun ja hänen suhteestaan saisi hänet välillä käyttäytymään keinoilla mitä minä pidän ärsyttävinä. Eli en siis pahemmin kiinnitä huomiota. Hän siis tuntee itsensä ehkä jopa epäonnistuneeksi isiksi. Pahintahan tässä on se että iskäni on siis selvästikkin huomannut 100 prosenttisen totuuden mistä kiikastaa mutta itse valehtelin ja torjuin oikeat väittämät jotta hän ei tietäisi asioiden oikeaa laitaa. Ajattelin että siitä seuraisi vain ikävyyksiä ja isini todellakin romahtaisi jos tietäisi että jopa vihaan häntä. Kukaan tuskin ottaa vanhempana olemista leppoisasti ja tieto oman lapsen vihaamisesta voisi olla aika suuri shokki? Liittyykö tähän tunnelukko ongelmia? Ja innollahan odotan sitä päivää kun kaikki valkenee hänelle... :S

Minusta on arvokasta antaa mahdollisuus isällesi. Hän on selvästi nyt tilassa, jossa haluaisi muuttua paremmaksi - eikä vain puolustautua kritiikkiä kohdatessa. Kaikkea ei tarvitse sanoa kerralla, mutta kerroppa hänelle jotain mistä kiikastaa ja anna mahdollisuus saada luottamuksesi takaisin. Tai jos et halua ladella huonoja puolia niin ehkä voisit sanoa, mitä toivoisit hyvältä isältä tai perhe-elämältä?
Oma vihasi voinee johtua osittain myös murrosiästä. Ei ole yhtään epätavallista etteikö tuolloin olisi kitkaa vanhempien kanssa. Olitko jo maininnut täällä syyn vihaasi..? Näyttäisi kuitenkin että isäsi välittää sinusta, joten sitä suhdetta ei kannata heittää kankkulan kaivoon.
Ratiasu
Pegasos

ViestiKirjoittaja Volcano » 30.05.2013 03:32

Ei taida olla erikoisempaa syytä kuin se että Iskä pitää jöötiä meidän perheessä ja yleensä ikävät asiat tulee tavalla tai toisella hänen kauttaan. En ainakaan pidä siitä että jos joudun tekemään erilaisia nikkarointitehtäviä ja tunaroin jotenkin niin huudetaan kauheasti. Tosin tämäkin on hieman kaksinaamaista sillä äkillinen valittaminenkin on aika normaalia ja olen sillointällöin aika avuton.Tai sitten otan kaiken tämmöisen pienetkin asiat liian vakavasti. Ja se että ensiksi kuvitellaan että olen jo nukkumassa ja koska en ole kuulen selvästi kuinka hän valittaa peliharrastuksestani, kesätöiden ei saamisesta, liiallisen vähän mopolla ajamisestani ja numeroistani. Ja mikäli jokin tapaus on käynyt face to face tilanteessa niin tulee myöhemmin kuitenkin pyytämään anteeksi... Harmi vain että ääneen sanotut vikani on silloin tullut suoraan hänen sydänmestään ja sitten yrittääkin pahoitella... Jotta saisi oman ja minun mielialani kohotetuksi. Mutta kun ei semmoinen enään toimi. Koen senkin eräänlaiseksi valehtelemiseksi itselleen kun sydän yrittää sanoa sinulle että kaikki on hyvin mutta aivoillasi voit helposti tajuta että näin ei todellakaan ole. :\
Volcano
Pegasos

ViestiKirjoittaja Skipper » 19.06.2013 16:28

Teimpäs itsekin tuon Tunnelukko-testin. Muistaakseni olen tehnyt sen joskus aiemminkin.

Spoiler: näytä
Emotionaalinen estyneisyys erittäin vahva
Kaltoin kohtelu erittäin vahva
Uhrautuminen erittäin vahva
Tunnevaje erittäin vahva
Hylkääminen erittäin vahva
Ulkopuolisuus erittäin vahva
Rankaisevuus erittäin vahva
Vajavuus erittäin vahva
Riittämätön itsekontrolli vahva
Oikeutus vahva
Epäonnistuminen vahva
Vaativuus vahva
Kietoutuneisuus vahva
Hyväksynnän haku vahva
Pessimistisyys keskivahva
Alistuminen keskivahva
Suojattomuus keskivahva
Riippuvuus keskivahva

Njaah... Jotkut kuulostaa ihan oikealta, ainakin hylkääminen, vaativuus ja epäonnistuminen. :P
Skipper
Pegasos

ViestiKirjoittaja Jontukka » 19.06.2013 17:00

kai se on pakko.

Nainen jätti ja on nyt niin onnellinen. Joka saakelin paikassa on että kuinka on ihanaa ja upeaa.....
Noin paljon hän on minusta välittänyt kun elämä kanssani on ollut niin kurjaa...
Sattuuhan se...
Välitti koirista enemmän kun meikäläisestä.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)
KuvaKuva
Jontukka
Maaponi

ViestiKirjoittaja Bumerangi-Hero » 19.06.2013 17:11

Edistyykös Jontukka nyt viiden selviytymisaskeleen mukaan?
Olet päässyt jo surusta vihaan.
Bumerangi-Hero
Banned

ViestiKirjoittaja Jontukka » 19.06.2013 23:39

Bumerangi-Hero kirjoitti:Edistyykös Jontukka nyt viiden selviytymisaskeleen mukaan?
Olet päässyt jo surusta vihaan.

Nyt on kuule sellaanen tilanne että nämä sun selviytysaskeleet on jäänyt välistä. Olen ottanut kuule pleikka ohjaimen helliin kätösiini ja pelannut tämän surusi ja vihasi helevettiin. @w@
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)
KuvaKuva
Jontukka
Maaponi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu