logo

Animelanka

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Animelanka

ViestiKirjoittaja Pahvi » 24.04.2014 19:08

Pikaisella haulla ei löytynyt lankaa, joten on korkea aika pystyttää sellainen!

Eli siis yleistä keskustelua animesta. Vanhaa, uutta, kaikki menee. Mitä olette katsoneet/katsotte/aiotte katsoa? Mitä mieltä olette animesta? Mikä on Neon Genesis Evangelionin todellinen merkitys? Kaikki käy, nyt keskustelua

Itse aloitan että katsomani animet näkee MAL:sta. Tällä hetkellä kesken on useampi seasonal-anime sekä Monogatarit, tällä hetkellä Nisemonogatari, koska seasonalien takia ei ole ehtinyt niin paljoa katsoa vanhempia.

It's shit.
Pahvi
Yksisarvinen

Re: Animelanka

ViestiKirjoittaja Drako1997 » 24.04.2014 20:03

Death Note rules, parhaita sarjoja koskaan! L on vaan niin ihana!! <3 Ja Attack on Titan on kans ihan jees. Sekä Studio Ghibli.

...Siinä oli sitten mun mun animekokemukseni. Suuremmaksi tai pienemmäksi se tuskin tulee kasvamaan, vaikka Ghost in a Shelliä ja paria muuta leffaa minkä nimeä en nyt muista olisi joskus todella hienoa katsoa. Tiiän myös et te ootte nyt kaikki kateellisia mun eittäin suuren animetuntemukseni takia, mutta näin se vain on. Deal with it
Drako1997
Pegasos

ViestiKirjoittaja Sky Lynx » 24.04.2014 20:05

Itse en ole aivan mahdottomasti katsonut animea. Pääasiassa muutamia sarjoja ja joitakin elokuvia. Sarjapuolelta suosikkejani on Mobile Suit Gundam (vielä en ole ensimmäistä lukuunottamatta katsonut muita) ja tietenkin Hopeanuoli ja Weed.

DVD-hyllystä löytyy myös Guyver: The Bioboosted Armor ja Karas. Molemmissa näissä on tosin joitakin pahoja ongelmia, mikä estää niitä nousemasta parhaimmistoon. Guyver on muuten aivan uskomaton mutta 3 vikaa jaksoa ovat paha pettymys. Ei nyt sentään mitään sellaista kuin alkuperäinen NGE lopetus mutta kehno kuitenkin. Karas on tosi hienosti animoitu mutta itse tarina on sen verran sekavasti kerrottu (ainakin aluksi) että itselläni meni pitkän aikaa päätä raapiessa ennenkuin tajusin missä mennään jne. Uusintakatselua en ole vielä tehnyt. Kenties sitten homma on selvempää :D Harmillisesti Karas on vain 6 jakson mittainen (tosin mulla ne on DVD:llä kasattu kahdeksi elokuvaksi). Tätä olisin mielelläni nähnyt enemmänkin.

Joitakin jaksoja tuli joskus myös katsottua VHS:llä suomeksi puhuttuna Starzingeristä ja Avaruusjunasta. Molemmat näistä oli oikein mukavaa katseltavaa. Avaruusjunan aloitus on tosin huomattavasti parempi kuin muu sarja. Johtuu hyvin pitkälti sarjan itseääntoistavuudesta.

Mielipiteeni Neon Genesis Evangelionista on hyvin ristiriitainen. Kaikki Evangelioneja, enkeleitä ja maailmanloppua sun muuta koskeva on todella kiinnostavaa mutta se tuntuu monesti jäävän tärkeydessä liian paljon päähenkilöiden taakse. Sarjan alussa tämä ei ole niin paha ongelma ja on hyvin tasapainossa mutta sarjan edetessä tilanne käy suorastaan raivostuttavaksi. Olisin mielelläni tutustunut näihin asioihin enemmän sen sijaan että katselen jatkuvaa päähenkilöiden itsesäälissä rypemistä. Sarjan alkuperäinen lopetus on myös aivan hirveä mielestäni. End of Evangelion korjaa tilannetta hieman mutta sekin on mielestäni kehno. Kokonaisuutena NGE on ihan kiehtovaa katseltavaa mutta siinä on pahoja ongelmia. Rebuild of Evangelioniin en ole vielä tutustunut mutta eiköhän sekin asia muutu vielä joku päivä.

Elokuvapuolelta tykkään kovasti Steamboystä. Ulkoasu on todella näyttävä ja Steve Jablonskyn musiikit elokuvassa ovat yhdet miehen parhaista mitä hän on koskaan tehnyt. Ghost in the Shellinkin olen katsonut, mutta se oli mielestäni vähän tylsä. Elokuva oli tosin erittäin näyttävä.
Näkemäni Hayao Miyazakin elokuvat ovat enimmäkseen olleet erinomaisia. Totoro ja Kikin Lähettipalvelu ovat kumpikin juuri näitä. Itse en tosin pahemmin välittänyt Tuulen laakson Nausicaästa. En muistaakseni ole vielä nähnyt mieheltä enempää elokuvia. Miyazakin pojan ohjaama Maameren Tarina on sekin ihan kiehtova tapaus. Ei mikään mestariteos mutta kuitenkin ihan viihdyttävää katsottavaa.

No niin. Tulihan sitä tekstiä taas väsäiltyä ihan tarpeeksi :D
Youtube kanavani Ei turhan aktiivisesti tule kamaa.
Steam profiili Saa lisätä kaveriksi jos haluaa ja/tai löytyy samoja pelejä.
Sky Lynx
Varsa

ViestiKirjoittaja BlackyRedBacon » 24.04.2014 20:42

Itse olen animehullu joten laitan listan "muutaman" katsomani animen:
Sword Art Online
Toriko
Tsukihime: Lunar Legend
Hayate no Gotoku! | Hayate No Gotoku! Second Season| Hayate the Combat Butler! Can't Take My Eyes Off You
Highschool of the Dead
Hetalia - Axis Powers
Pumpkin Scissors
Rave Master
Sacred Seven
Darker Than Black
Dance in the Vampire Bund
Code:Breaker
Claymore
Black Cat
Black Blood Brothers
Arcana Famiglia
Ao no Exorcist
D.Gray-man
Fortune Arterial
Freezing
Descendants of Darkness
Death Note
Fate/zero | Fate/stay Night
Kyoukai Senjou no Horizon | Kyoukai Senjou no Horizon II
Kaze no Stigma
History's Strongest Disciple Kenichi
Hellsing Ultimate
Macademi Wasshoi!
Kuroshitsuji | Kuroshitsuji II
Night Wizard
Princess Resurrection
Slayers
Slayers Next
The Familiar of Zero
Toaru Majutsu no Index |Toaru Majutsu no Index II
Naruto Shippuuden
NarutoSD: Rock Lee no Seishun Full-Power Ninden
Guilty Crown
Dantalian no Shoka
07-Ghost
11eyes
Pandora Hearts
Tokyo Majin Gakuen Kenpucho
Needless
Strike Witches The Movie
Vampire Knight
Isekai no Seikishi Monogatari
Itsuka Tenma no Kuro Usagi
Ayakashi
Zombie Loan
Blade of the Immortal
Tears To Tiara
Ghost Hunt
Ookami Kakushi
Elemental Gelade
Trinity Blood
Shonen Onmyouji
Blood+
Ga-Rei Zero
Beelzebub
xxxHolic
Trigun
Yumekui Merry
Kamisama Hajimemashita
2x2 Shinobuden
Mirai Nikki
Ichiban Ushiro no Daimaou
Densetsu no yuusha no densetsu
Maoyuu Maou Yuusha
Elfen lied
Neon Genesis Evangelion
Hiiro no Kakera
Btooom!
Hakkeden: Eight dogs of east
Level E
Gintama
Senyu
THE UNLIMITED Hyoby Kyosuke
Rio Rainbow Gate
So, I Can't Play H!
UN-GO

Kyllähän niitä on tullu katottua vaikka kuinka mutta jos en ihan kaikkia tähän ängge.
Anime on elämä, Elämä on Anime. LIFESTYYYYLE ^_^
Something that you cannot understand is not worth of your time, unless you want to overheat your brains.
78,6% Creatures that live in same universum cannot understand each others.
16,2% Pretends to understand each other.
4,1% Partially understands others.
1,1% Understand everything.

Deviantart
Steam
BlackyRedBacon
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Miyuki » 24.04.2014 21:48

Animea olen katsonut paljon. Yli 200 sarjaa olen katsonut viimeisen 9 vuoden aikana + lähes kaikki Miyazakin leffat + muutama muu anime-leffa (mm. Steamboy, Paprika, Tokyo Godfathers, Memories, Legend of the Millenium dragon...)

Ja MyAnimeList on sellainen sivu jonne mun pitäis tehdä tunnus, mutta sekin ois pitänyt tehdä jo 9 vuotta sitten kun aloitin anime-harrastukseni. En nimittäin enää muista jokaisen katsomani sarjan nimeä. Suosikki sarjojani ovat kuitenkin mm. Gintama, Pokemon, FMA, Sailor Moon, Zetsubou Sensei, NGE, Death Note, Shingeki no Kyojin, Claymore, Yakitate Japan, Great Teacher Onizuka, Ouran Highschool Host Club, Azumanga Daioh, K-ON! ymsyms. Genreistä kulutan eniten komediaa/slice of lifea ja hyvänä kakkosena (tai kolmosena?) tulee haaremi animut, joista parhaimmistoa ovat mielestä Hayate no Gotoku!, Chobits ja Macademi Wasshoi.

Viime aikoina olen aloittanut myös pari uutta sarjaa, kuten Kuroko no Basket, Yowamushi Pedal, Sakura Trick, Kamigami no Asobi, Hoozuki no Reitetsu, Haikyuu!!, sekä JoJo's Bizarre Adventure. (viimeisintä suosittelen erittäin lämmöllä) Ja tätä listaa tehdessäni huomasin, että urheilu-animut on näköjään ollut mun juttu näissä uusimmissa sarjoissa. Kai ne hikiset anime-pojut on nyt mun kuuminta hottia, haha. :''D
Viimeksi muokannut Miyuki päivämäärä 24.04.2014 21:58, muokattu yhteensä 3 kertaa
~♥~ "I can explain it to you but I can't understand it for you." ~♥~
Miyuki
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Kheria » 24.04.2014 21:54

Aika casuaali animenkatselija olen, alle 100 sarjaa katsottuna. Tosin johtunee siitä että olen aika nirsoilija.
Anyway, saamarin Attack on Titaniniin saisi tulla jo jatkoa. Inhoan sitä kun hyvät sarjat jäävät tauolle. Toki ymmärrän että mangakaan ei ole vielä tässä tapauksessa valmis, mutta se paljoa ärsytystä lievennä.

Voisin kai sitten heittää muutaman suosikkini:
Ghiblin elokuvat, Wolf's Rain, Elfen Lied, FMA:Brotherhood, Attack on Titan ja toki lähes kliseisesti Neon Genesis Evangelion. Lisäksi Dragonball sekä Dragonball Z, ihan lapsuuden nostalgian takia.

Ja Pokemon.
You're in my way,
And I haven't got the time today,
Best you walk away,
And live to fight another day

Kheria
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Sky Lynx » 24.04.2014 22:29

Kheria kirjoitti:Ja Pokemon.

Ai hitto, miten saatoin unohtaa Pokemonin? Se ensimmäinen sarja ainakin oli hyvä. Myöhempiä en ole hirveästi katsonut mutta muutamien jaksojen perusteella vähän sieltä täältä sanoisin että laatu on aika paljon huonontunut. Mielestäni on myös omituista että Ash on yhä päähenkilö sarjassa. Eikö olisi hyvä kokeilla jotakin toista tyyppiä vaikka ihan vaihtelun vuoksi?
Se ensimmäinen elokuvakin oli hyvä. Toinen oli kelvollinen ja kolmas olikin sitten mielestäni aika huono. Muita ei sitten olekaan edes kiinnostanut nähdä.

Muistin myös että joskus vuonna nakki ja kirves tulin katsoneeksi Samurai X:n. Neljä osaa sitä taisi olla. Se oli erittäin hyvä muistini mukaan. Siihen pitempään sarjaan samasta aiheesta en ole tutustunut sitten ollenkaan.

Saksan RTL-kanavalta katsoin myös lapsena joitakin jaksoja Samurai Pizza Catsia (saksadubeilla). Sanaakaan en ymmärtänyt mutta muistan tykänneeni sarjasta :D Pitäisi kai joku päivä koittaa tätäkin katsoa taas.
Sky Lynx
Varsa

ViestiKirjoittaja Zuve » 24.04.2014 22:32

Heitän yleisen kysymyksen, että onko jokin tietty genre ylitse muiden, vai ootteko kaikkiruokaisia animun suhteen?

Jos oikein karsin, niin mulla nää sarjat on ylitse muiden:

FMA (Brotherhood)
Clannad (After story)

Molempia yhdistää se, että niissä on "kaikkea", vaikka painotus onkin eri. FMA on enemmän toimintapitoisempaa ja Clannad on herkempi kuvaus nuoren kasvusta kohti aikuisuutta. Oonkin huomannut, että muhun vetoaa erityisesti tälläset eeppisyyttä hipovat tarinat - olisin siis toki voinut valita Code Geassinkin tai TTGL:n tähän.

Kaikki edellä manitut sarjat on n. 50 jakson pituisia, joten siinä ehtii syventyä hahmoihin ja niihin kiintyykin ihan eri tavalla, kuin perus ~12-24 jakson sarjoihin. Lisäks nää kuuluu mun mielestä vähintäänkin yleissivistykseen, joten suosittelen lämpimästi tutustumaan. CG ja TTGL on molemmat mecha-sarjoja, mutta suosittelen antamaan mahdollisuuden, vaikka ajatus "roboteista" ei kiinnostaisikaan.

Kaikenkaikkiaan mun animemaku on aikas laaja; Oon avoin erilaisille genreille ja animoinnille, vaikka esim. Kaijin omaperäiseen tyyliin oli totuttelemista. Sarja kuitenkin ponnahti nopeasti mun alltime-suosikkien listaan, koska en oo saanut samanlaisia jännityspärinöitä mistään muusta sarjasta (ei, en edes SNK:sta) Ainoastaan romanssi ja taikatyttö-sarjat oli sellasia, joita hieman välttelin - En vaan voinut kuvitellakkaan niiden olevan hyviä. Princess Tutu oli kuitenkin taikatyttö-sarjoista ensimmäinen, joka osoitti mulle toisin ja Puella Magi Madoka jatkoi samalla linjalla.

Sitten on nää "ketä vttua tässä tapahtuu?" -sarjat: Gintama on itellä heti ykkösenä siinä kohtaa. : D Voisin pitää vaikka miten pitkän paasauksen sarjan mahtavuudesta, mut ehkä tyydyn toteamaan vaan, että: wow such randum. En kuitenkaan suosittele sarjaa heti ykkösenä kenellekkään, koska sarja parodioi muita sarjoja (ja vähän kaikkea), niin sarjan kattelu kannattaa jättää myöhemmälle. Samurai Flamenco on myös aika randomia, mutta täyttä arviota en osaa vielä sanoa (koska en oo kattonu sitä vielä loppuun, duh.)

Uudet suosikit: Sekalainen sarja urheilusarjoja, kuten Free! ja Haikyuu!! (huutomerkit on näemmä in)

Kheria kirjoitti:Wolf's Rain, Attack on Titan

Mulla on kans jääny Wolf's Rain mieleen. _b SNK teki kyllä vaikutuksen selviytymistarina-teemallaan, mutta nykyään en jaksa ihan täpinöissäni odottaa animelle jatkoa... Luen sarjaa siis mangana ja oon aika pettyny sarjan kulkuun ja juonen (hitaaseen) etenemiseen. Ei siis paska sarja missään nimessä, mutta vähän kysymysmerkkinä oon atm.
Zuve
Maaponi

ViestiKirjoittaja Sky Lynx » 24.04.2014 23:00

Zuve kirjoitti:Heitän yleisen kysymyksen, että onko jokin tietty genre ylitse muiden, vai ootteko kaikkiruokaisia animun suhteen?

Yleisesti ottaen tykkään animessa roboteista/mechoista ja vastaavista tapauksista. Myös tuollaiset tapaukset kuten Guyver ja Karas, joissa "tavallinen" tyyppi muuttuu haarniskan tai vastaavan avulla supervoimaiseksi überbadassiksi kiinnostaa.
En tietenkään tyrmää näkemättä mitään mutta oletuksena minua ei juuri kiinnosta katsoa mitään missä ei ole merkkiäkään minkäänlaisesta toiminnasta. Poikkeuksia tietenkin aina löytyy.

Unohdin mainita aikaisemmin että olenhan mä myös katsonut Appleseed ja Appleseed Ex Machina elokuvatkin. Ne on molemmat tosin tietokoneella tehtyjä, joten en tiedä meneekö aiheesta lievästi ohi. Noh, anyway, Appleseed oli oikein viihdyttävä tapaus kiinnostavalla tarinalla ja ihan ok animaatiolla. Appleseed Ex Machina oli taas päinvastainen ei niin kiinnostavalla tarinalla ja paremmalla animaatiolla.

Appleseediä katsoessa huomasin myös että Transformers Dark of the Mooniin oli pöllitty suoraan yksi pieni pätkä yhdestä toimintakohtauksesta :D Tuossa vertailun vuoksi (sankarin lyönti vihun kylkeen on sen verran samanlainen että ei taida tahattomasta samankaltaisuudesta olla kyse) Appleseed http://www.youtube.com/watch?v=IlhV8Catmbs#t=1577 TFDOTM http://www.youtube.com/watch?v=fDJ-ZQ_Sass#t=23
Sky Lynx
Varsa

ViestiKirjoittaja Chrisonmale » 25.04.2014 01:29

Zuve kirjoitti:Heitän yleisen kysymyksen, että onko jokin tietty genre ylitse muiden, vai ootteko kaikkiruokaisia animun suhteen?

Aika kaikkiruokanen olen animen suhteen, eipä sillä niin väliä mitän katon, ite taas oon käyttäny tota suomalaista Animewatcheria enkä oo oikeastan jaksanu vaihtaa muualle, muutamia sarjoja taitaa uupua omasta listasta, mutta eipä se haittaa, omiin suosikkeihin kuuluu Ouran High School Host Club, Fruit Basket, Excel Saga sekä Naruto (vaikka siinä ny välillä tuntuu olevankin liikaa fillereitä)
YouTube

Pokemon X FC: 2337-4449-9389 IGN: Chrisona
Chrisonmale
Poni

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu