logo

Animelanka

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Re: Animelanka

ViestiKirjoittaja Glitchy » 15.12.2015 15:52

Katsoin Rebellionin heti sarjan katsomisen jälkeen. Hieno leffa, vaikka en tykännytkään siitä lopusta :/ Sarjan lopetus oli parempi, vaikka olikin melko surullinen ja myös tietyllä tasolla raivostuttava. Olisin ollut tyytyväinen jos se olisi jäänyt siihen. Mutta Rebellionin jälkeen toivon, että jatkavat vielä tarinaa, se jäi jotenkin vähän kesken.

Eilen sain katsottua Gakkou Gurashin, söpön ulkokuoren alle piiloutui selviytymistarina ja yllättävän rankkojakin hetkiä.
"If you ever feel like dying to help the universe, just let me know.
I'll be waiting"

Kuva
Glitchy
Pegasos

ViestiKirjoittaja Silverhill » 11.02.2016 09:59

Tuli tässä hankittua alennusmyynnistä Meitantei Holmesin aka Sherlock Koira-sarjan dvd-boksin. Penskana tätä sarjaa tuli seurattua aikoinaan suurella innolla ja olihan tuo sitä parempilaatuisten suomidubbiäänien aikaa. Kiva nähdä vihdoinkin nämä sarjan kaikki jaksot, joista osaa en muista ikinä nähneeni suomiversioissa. Vielä parempaa on tietysti nähdä jaksot oikeassa järjestyksessä. Sääli sinänsä että boksin mukana ei tullut japanin lisäksi vanhaa suomidubbia. Muutaman jakson kohdalla tuli tosin huomattua, että suomiversio on ottanut jossain kohdissa melkoisia vapauksia sisältöä koskien. Sensuurin ja kultuurierot kyllä ymmärrän, mutta parit kohtaukset näyttäytyivät meikälle nyt aivan eri valossa alkuperäisdubin myötä. En tiedä muista, mutta itselleni muiden maiden versiot sarjan openingista toimivat paremmin mitä japanin versio. Enkku,suomi, italia espanja, yms. versio on vain vauhdikkaampi.

Ei tule kyllä pisteitä kotiin suomiteksityksen puolesta tälle boksille. Parit kirjoitus- käännösvirheet pystyn hyväksymään. Mutta, perkele, tuntui siltä kuin kääntäjällä ei ole ollut edes suomen kieli hallussa. Vähän väliä sain lukea joitain ihmeellisiä lausahduksia, jotka kuulostivat pitkälti hyvin tolkkuheitoilta ellen olisi mielessäni korjaillut kääntäjän eri mokauksia. Eräässäkin kohtauksessa todetaan "Kaipaatteko vettä?", vaikka selvästi kyseessä olisi pitänyt olla "kaivatteko vettä?".
Tämmöisestä käännöstyöstä en menisi palkkaa maksamaan, tai tässä tapauksessa veikkaan jonkun haksahtaneen säästösyistä google-kääntäjään, kehnoin tuloksin.
"Elämä on vähän kuin suklaarasia...KUKA **RKELE ON SYÖNYT PUOLET!?"
Silverhill
Maaponi

ViestiKirjoittaja Glitchy » 11.02.2016 11:09

Olen nyt katsonut kuukauden sisään Girls und Panzerin kolme, Madoka Magican kaksi (jaksot + Rebellion) ja Shokugeki no Soman kaksi kertaa, send help pls. Kaikki sarjat ovat eeppisyydeltään ja viihdearvoltaan aivan uskomatonta luokkaa.

Shokugeki no Soma on ruuanlaittoanime, jossa ruuan maistaminen aiheuttaa alastomuutta ja orgasmeja ja Girlz und Panzer kertoo koulutytöistä sotimassa tankeilla urheilulajissa "Tankwondo".
I'll be waiting"

Kuva
Glitchy
Pegasos

ViestiKirjoittaja Wulffin84 » 29.03.2016 23:03

http://myanimelist.net/animelist/Wulffin84
Loin viimeinkin anime listan siitä mitä olen vuosien varrella katsonut.
Melkein 14 vuotta anime sarjan katsomista harrastettu, ja tuntuu vaan että ei lopu koskaan ^_^
Lisää animea tulee listaan kun taas jaksan aloitaa jonkun anime sarjan katselu hetken :D
Joka conista pitää ostaa aina jotain ponia, Kosucon 18.10.2015
Ei aamu ilman ponia :)
Wulffin84
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Fose » 30.03.2016 04:12

Nyt kattonu Fate/Zeron ja sitten menos tää Fate/Stay night: Unlimited Blade works, aika nannaa ja taistelukohtaukset varmaa tyylikkäimpiä mitä oon so far nähny + hienoo stoorii ja hienoi hahmoi.
[1:03] jove: no ehkä oot liian terävä että sua ymmärrettäis
Fose
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja kushisama » 30.03.2016 19:36

itse aloin katsomaan uutta Dragon ball-sarjaa.... Dragon ball Super
Kushisama Ninjaponi
kushisama
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Silverhill » 30.03.2016 20:42

kushisama kirjoitti:itse aloin katsomaan uutta Dragon ball-sarjaa.... Dragon ball Super

Itsellänikin on sarja seurannan alla aina kerran viikkoon ja mangaversio...silloin kun käännöksiä tulee. Mutta mitäpä tästä nyt sanoisi. Dragonball Super on...noh, se vaan on. Kaksi ensimmäistä tarinakaarta tietysti etenivät melko tolkuttoman hitaaseen tahtiin, vaikka lisäilivät väliin muutamia kivoja yksityiskohtia. Suurin mielenkiinto itselläni tulee kuitenkin sarjan varsinaisiin omiin tarinakaariin itse varsinaisen turnausten myötä. Animaation laatu on pitkin sarjaa vähän mitä on, mutta kyllä tätä ja mangaversiota seuraa, sikäli kun molemmat versiot täydentävät toisiaan muutamien yksityiskohtien myötä.
...

Muistaakseni huhtikuun puolella pitäisi alkaa JoJo's Bizarre Adventuresin nelostarina, Diamond is Unbreakable. Pääsepähän sitäkin vihdoin seuraamaan, kun on joutunut odottelemaan Stardust Crusadersien jälkeen jo hyvän tovin.
"Elämä on vähän kuin suklaarasia...KUKA **RKELE ON SYÖNYT PUOLET!?"
Silverhill
Maaponi

ViestiKirjoittaja Shyuya » 20.04.2016 14:47

Katsoin ERASED tällä viikolla. Tirautin kyllä kyyneleitä.
Ennen kuin aloin katsomaan olin kuullut siitä paljon pahaa, joten en odottanut liikoja.
Lopulta sarja olikin kuin minulle luotu, itse unelmoin päähenkilön kyvyn kaltaisesta supervoimasta lähes joka päivä.
Shyuya
Varsa

ViestiKirjoittaja Momentti » 24.04.2016 18:42

Fose kirjoitti:Nyt kattonu Fate/Zeron ja sitten menos tää Fate/Stay night: Unlimited Blade works, aika nannaa ja taistelukohtaukset varmaa tyylikkäimpiä mitä oon so far nähny + hienoo stoorii ja hienoi hahmoi.

Fate on kyl nannaa :D

Tuo Erased kanssa oli päättyneen kauden kärkikastia!
"Nobody breaks a pinkie promise!" -Pinkie Pie
Momentti
Varsa

ViestiKirjoittaja Glitchy » 29.04.2016 20:51

Katsoin tossa GATE: Thus the JSDF Fought There!n kummatkin kaudet yhden päivän aikana. Melkoista nannaa alusta loppuun, suosittelen lämpimästi. Nättiä animaatiota, hyvä juoni ja hieno hahmokasti.
Viimeksi muokannut Glitchy päivämäärä 02.05.2016 04:45, muokattu yhteensä 1 kerran
I'll be waiting"

Kuva
Glitchy
Pegasos

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu