logo

SA-INT

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Re: SA-INT

ViestiKirjoittaja Twili » 23.01.2015 11:04

Insomnia kirjoitti:Elinajanodotteet:
Rannikkojääkäri ryhmänjohtaja: 2,5 sekuntia taistelun alkamisen jälkeen.
Tulenjohtaja: -2 sekuntia taistelun alkamisesta, eli kuolee ennen kuin taistelu alkaa.
Tiedustelija: Viikatemies iskee kun sinut huomataan.

Hauskaa on lennokkien lämpökameroitten, helikopterien ja lentokoneitten alla. "Heko heko heko heko heko..."
Kun siviilikone lentää läheltä kuului suojautua puun alle.

Koska olin Esikuntakomppaniassa, niin riski viikatemiehestä on itselläni olematon, ellei joku oikeasti pääsisi kaiken sen vartioinnin ja joukkojen läpi vyörytettyä itseään sinne bunkkerikellarin alimpaan kerrokseen, jossa rauhassa hakkaisin tietokoneita ja radioita, ja pitäisin nappiherrojen viestiyhteydet kunnossa. Sieltäkin tulisi vastarintaa, ennen kuin pääsisivät sinne huoneeseen jossa minun kuuluisi tehdä hommia.
Tietenkin jos joku idiootti keksisi tuhota viestiyhteydet, ja pitäisi lähteä kasaamaan pihalle uusia, niin kuolemisriski nousisi 100% suuremmaksi kummallisesti...

Hienoa kun äiti kyseli intin jälkeen, että mitä teen ja kuolisinko sodassa kuinka tod näk. niin kerroin sitten tämän sille. Huokaisi helpotuksesta, kunnes kuuli, että veli olisi todennäköisesti kilon palasina siellä rajalla pioneerihommien mentyä mönkään... Ei oikein arvosta huumoriani.

Rehellisesti en usko, että saan koskaan kertauskutsua, koska olin intin vaikea sairastapaus.
Töhöiltyäni siviilissä pari viikkoa ennen intti, ja sen kostauduttua sitten intissä, rintalasta murtui, painoi keuhkot ja sydämen läjään, jonka takia olin semi usein kuvattavana sairaalassa, sekä ikuisilla vapautuksilla luotisuojaliiveistä. Kävi aika 6/5 munkki, huonoimmillaan olisi luu murtuessaan puhkaissut jotain.
Homman takia myös paikkani aukissa vedettiin pois, vaikka muuten sinne pääsinkin, sillä en pystyisi näyttämään esimerkkiä tuleville alaisille jne.
Päälle sydänkohtaus palveluksen vikoilla kuukaisikka sinetöi todnäk tämänkin homman, ja vaikka kuinka haluaisin taas rakastaa kaapelia ja telttayötä, niin todnäk eivät huoli.
D:
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Insomnia » 23.01.2015 13:25

@Zalake: Viestintää... eh? Saitko kokea vetää 15-30 km viestintäkaapelia jonkun leirin alussa ja sitten myös kelata se kasaan leirin lopussa?

Twili kirjoitti:
Spoiler: näytä
Insomnia kirjoitti:Elinajanodotteet:
Rannikkojääkäri ryhmänjohtaja: 2,5 sekuntia taistelun alkamisen jälkeen.
Tulenjohtaja: -2 sekuntia taistelun alkamisesta, eli kuolee ennen kuin taistelu alkaa.
Tiedustelija: Viikatemies iskee kun sinut huomataan.

Hauskaa on lennokkien lämpökameroitten, helikopterien ja lentokoneitten alla. "Heko heko heko heko heko..."
Kun siviilikone lentää läheltä kuului suojautua puun alle.

Koska olin Esikuntakomppaniassa, niin riski viikatemiehestä on itselläni olematon, ellei joku oikeasti pääsisi kaiken sen vartioinnin ja joukkojen läpi vyörytettyä itseään sinne bunkkerikellarin alimpaan kerrokseen, jossa rauhassa hakkaisin tietokoneita ja radioita, ja pitäisin nappiherrojen viestiyhteydet kunnossa. Sieltäkin tulisi vastarintaa, ennen kuin pääsisivät sinne huoneeseen jossa minun kuuluisi tehdä hommia.
Tietenkin jos joku idiootti keksisi tuhota viestiyhteydet, ja pitäisi lähteä kasaamaan pihalle uusia, niin kuolemisriski nousisi 100% suuremmaksi kummallisesti...

Hienoa kun äiti kyseli intin jälkeen, että mitä teen ja kuolisinko sodassa kuinka tod näk. niin kerroin sitten tämän sille. Huokaisi helpotuksesta, kunnes kuuli, että veli olisi todennäköisesti kilon palasina siellä rajalla pioneerihommien mentyä mönkään... Ei oikein arvosta huumoriani.

Rehellisesti en usko, että saan koskaan kertauskutsua, koska olin intin vaikea sairastapaus.
Töhöiltyäni siviilissä pari viikkoa ennen intti, ja sen kostauduttua sitten intissä, rintalasta murtui, painoi keuhkot ja sydämen läjään, jonka takia olin semi usein kuvattavana sairaalassa, sekä ikuisilla vapautuksilla luotisuojaliiveistä. Kävi aika 6/5 munkki, huonoimmillaan olisi luu murtuessaan puhkaissut jotain.
Homman takia myös paikkani aukissa vedettiin pois, vaikka muuten sinne pääsinkin, sillä en pystyisi näyttämään esimerkkiä tuleville alaisille jne.
Päälle sydänkohtaus palveluksen vikoilla kuukaisikka sinetöi todnäk tämänkin homman, ja vaikka kuinka haluaisin taas rakastaa kaapelia ja telttayötä, niin todnäk eivät huoli.

D:

Ei hätää Twili. Lihamyllyyn tarvitaan aina lisää reserviläisiä. Tositilanteessa voi tapahtua vaikka mitä. Esikunta luultavasti pommitetaan maan tasalle risteilyohjuksella heti kunhan se löydetään. Siinä voi tulla erikoisjoukkoja taikka mitä tahansa muuta kivaa. Vastuu ja palvelusalueet voi muuttua nopeastikkin. Kummelien "elämää juoksuhaudoissa" sketsi huonon tilanteen sattuessa varsin kuvaava, vaikka huumoria onkin.

Tehtiin prikaatin alueella kerran harjoitusveto vaan johtajien kesken komppaniamuodostelmassa. Itse keikuin jotakin 100 metriä kaikkien edessä, katsomassa kun muut häärää ja ihmettelemässä suomen tuuheaa aluskasvillisuutta havupuitten alla. Ikävä kyllä ei ollut mustikoita saatavilla, mutta aina ei voi onnistaa. Kouluttaja totesi loppua kohden että mennään noitten muitten luo vaihteen vuoksi katsomaan mitä ne tekee, opitte kanssa ehkä jotakin.

No sielä ne sitten simuloi että komppaniapäällikkö ja muutama muu tärkeä keskeinen henkilö "kuoli tykkituleen". Komento siirtyi hierarkiassa alaspäin. Se osui just sopivasti yhdelle viestintäkoulutuksen saaneelle aliupseerille; ei mitään kokemusta hyökkäävän komppanian johtamisesta. Dis gon be gud.

Äsken "kuollut" kompanniapäällikkö totesti: "Okei alikersantti Xoxoxo, kaikki on nyt sinusta kiinni. Komennat komppaniaa ja johdat hyökkäystä."
Alikersantti xoxoxo: "Game over man. Game over."
Insomnia
Kristalliponi

ViestiKirjoittaja Zalakke » 24.01.2015 04:40

Insomnia kirjoitti:@Zalake: Viestintää... eh? Saitko kokea vetää 15-30 km viestintäkaapelia jonkun leirin alussa ja sitten myös kelata se kasaan leirin lopussa?

En onneks:DD Ei tullu kertaakaan vedettyä kelaa, koska kun AUKkiin menin, niin olin joka harjoituksessa kelaryhmän johtajana, eli kartan kanssa menin kärjessä ja vastasin hommasta. Sitten kun puol vuotta oli vierähtänyt ja Viestiasemajoukkueessa aloitin, oltiinkin just niitä tyyppejä, joille vaan tuotiin se valokaapelin pää ja liitettiin se siihen meidän vaunuun. Puolen vuoden teleryhmäläiset sitä kelaa vetivät, kun kerran puolen vuoden viestikokemuksen halusivat.

Mutta

Vuosi ilman kelaa johtamassa > puol vuotta kelan kanssa ruoskittavana
melkein itketti kun katto sen valokaapelin ja sauvan kanssa säätämistä :'D
Mä oon tykänny kaikista sun tykkäämistä jutuista paljon pidempään kuin sä ja tiedän kaikista sulle ominaisista jutuista enemmän kuin sä.
Youtube-kanava, epäsäännöllisiä videoiden julkaisuajankohtia jo vuodesta 2008 UUSIN 14.03
Kuuntelen parempaa musaa ku sä:DD
Zalakke
Pegasos

ViestiKirjoittaja Teura » 24.01.2015 09:45

Zalakke kirjoitti:En onneks:DD Ei tullu kertaakaan vedettyä kelaa, koska kun AUKkiin menin, niin olin joka harjoituksessa kelaryhmän johtajana, eli kartan kanssa menin kärjessä ja vastasin hommasta.

Eikö teillä ollut edes nk. kelojen yötä? Meillä tuo tuli vastaan joskus pian mosakauden jälkeen, ja koko homman idea oli mennä kasan keloja kanssa metsään aamuna X, ja niitä sitten vedeltiin ja purettiin aina seuraavaan päivään asti yhtä kyytiä. Ei siinä vaiheessa vielä mitään erillisiä johtajia ollut.

Tosin kyllä sitä kelaa myös kerran - pari sekin jälkeen tuli vedettyä, mutta ei mitään puolta kilometriä pidempää. Ja tätäkin matkaa purkaessaan eräs taistelijamme onnistui eksymään ja traumatisoi itsensä b-mieheksi :D
Teura
Royal Guard

ViestiKirjoittaja YoshiDash » 21.04.2018 20:37

Viikonlopun kertaus harjoitus feat. Säkylän 1/17 MUAS, feels good man.
YoshiDash
Maaponi

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu