logo

Kiljulogia

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Kiljulogia

ViestiKirjoittaja Pahvi » 15.07.2016 14:10

Kilju, tuo juomista jaloin! Se ansaitsee oman langan.

Tiedän että tämän tiedekunnan jäseniä viihtyy täällä foorumilla jonkin verran. Itellä tällä hetkellä salainen resepti n:o x porisemassa tuolla, viikon päästä on varmaan valmista, ajattelin samalla testata aktiivihiilellä suodatusta. Postatkaa kuvia tuotoksista, arvosteluja, reseptejä, höpinää aiheesta yleisesti tai mitä vaan mikä nyt sattuukaan liittymään kiljuun, sen valmistukseen tai nauttimiseen. Saa keskustella myös kotioluista ja -viineistä sekä kotipanimotoiminnasta yleisesti : )

Spoiler: näytä
Ja tämä foorumi on sen verran hiljainen nykyään että en tiedä onko aiheellista, mutta kuitenkin, eli alaikäiset; jättäkää suosiolla väliin, ei siitä hyvää tule kuitenkaan. Eikä myöskään tarvii ruveta inisemään mitään kaappipullo-ohjeita, niitä on netti täynnä

Tässä kys. pönttö vielä:

Kuva

It's shit.
Pahvi
Yksisarvinen

Re: Kiljulogia

ViestiKirjoittaja Kahjo » 15.07.2016 15:54

Joskus broidin kanssa koitettiin tehdä. Mutsi ei oikein tykänny ja roskiihan se piti heittää. :'(
Conit, juomat, ruoka ja matkat eivät ole ilmaisia! Tue poniautistia ja edistä samalla suomalaista ponikulttuuria.
BTC: 1H1QuBqK6PdfLVzmHBR6mdBddpmXgRMw93
Joka sentti menee hyvään tarkoitukseen. Kiitos! :)
Spoiler: näytä
Rarity kuolee kutoskaudessa :D
Kahjo
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Partajeesus » 15.07.2016 18:02

Mulla on vaan 6kg sokeria, 25l vettä ja salama turbohiiva joka tekee valmista n.48:ssa tunnissa.
Ikinä en ole mitenkään suodatellut eikä ole myöskään maha mennyt sekaisin.

Joskus harvoin tulee ostettua pari siideriä tai lonkeroa jos oikein herkutella haluaa. Muuten kilju täyttää meikäläisen alkoholi tarpeet ihan täysin.
Itse kun olen tissuttelija tyyppiä niin tuota tulee juotua yleensä 1dl tunnissa (kyllä. olen katsonut kellosta) joten vaikka viikossa joisi pari päivää aamusta iltaan niin tuo yksi satsi kestää yli kuukauden päivät ja rahaa menee alle 10e.
Partajeesus
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Zalakke » 16.07.2016 04:53

Partajessen perusresepti on hyvä, siihen on moni tyytyväinen ja känniinkin pääsee.

Ironian, hauskuuden, elämänarvojen ja hyvän maun lisäksi halusin vetää yli myös kokeellisessa kotipanemisessa. Sain valmiiks pienen erän maustettua, pakastettua, hienosuodatettua simaa. Pakastuksessa lähti siis pois iso osa vedestä. Lopputulos oli aika lähellä kossua, missä on lillunut sipuli ja ruisleipä. Ajamaan ei lähdetty, vaan kuselle. Ei ollu vielä kovin hyvää, mutta muutamia parannuksia on jo mielessä! Enemmän suodatusta ja hartaampi pakastus saattavat tehdä jotain. Kyllä siitä vielä kaatokännit saadaan, pitää vaan jalostaa.

Ihan peruskiljun tekeminen jääny aika vähälle, ollu näitä muita operaatioita.

Välineistönä ihan 2x 30l käymisastiat, lukot, lappo, suodattimia, kauha, pakastin ja hifimalja.
Mä oon tykänny kaikista sun tykkäämistä jutuista paljon pidempään kuin sä ja tiedän kaikista sulle ominaisista jutuista enemmän kuin sä.
Youtube-kanava, epäsäännöllisiä videoiden julkaisuajankohtia jo vuodesta 2008 UUSIN 14.03
Kuuntelen parempaa musaa ku sä:DD
Zalakke
Pegasos

ViestiKirjoittaja Twili » 25.07.2016 06:05

En ole itse niinkään kiljua kasannut, vaan pikemminkin meadia/ viikinkisimaa wanhalla reseptillä.

Lopputulos ollut ihan hyvää, joskin olen joutunut nopeuttamaan prosessia hieman hiivalla, silloin kun en jaksa odottaa kahta vuotta kypsymiseen. Muuten sellaiset kolme kuukautta on aika optimi kypsytys, hyvää mutta voltitonta.

AInekset:
1kg hunajaa
2l vettä
250g tummaa sokeria
omenamehua/ omenia
kanelitankoja

Näillä tullut ihan mukavaa settiä aikaiseksi, hunajaista ja pehmeää niinkuin pitääkin. Viimeisin erä tosin maistuu Fireball viskille, kun käytin kanelijauhetta ja pussi repesi :DD
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Partajeesus » 12.08.2016 22:10

Taas on tuoretta tavaraa pullossa ja toimii sekä maistuu kuten aina ennenkin. Tehdäänhän tämä sentään vankalla ammattitaidolla sekä rakkaudella.
Turbohiiva on kyllä loistava keksintö. Kämpässä tuoksuu kilju vaivaisen vuorokauden verran ja saman ajan kestää pojan juttelu vessan nurkassa ja sitten....hiljaisuus.

Siellä se nuoruuden lähde hiljaa odottaa ottajaansa :D
Serkulla on jopa sellainen paita jossa lukee "kilju on nuoruuden lähde".
Partajeesus
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja jimkolme » 13.08.2016 04:49

Kuinkas vahvoihin lukemiin porukka päässyt omine keitoksineen?
jimkolme
Pegasos

ViestiKirjoittaja Partajeesus » 13.08.2016 17:28

14% kun kaverin luona joskus mitattiin.
Partajeesus
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Zalakke » 14.08.2016 01:04

Appelsiinikiljusta tuli hiivattomalla käymisellä "todella deekun makuista". Lähenneltiin pariakybää.
Mä oon tykänny kaikista sun tykkäämistä jutuista paljon pidempään kuin sä ja tiedän kaikista sulle ominaisista jutuista enemmän kuin sä.
Youtube-kanava, epäsäännöllisiä videoiden julkaisuajankohtia jo vuodesta 2008 UUSIN 14.03
Zalakke
Pegasos

ViestiKirjoittaja Zalakke » 09.09.2016 01:45

Nyt pörisee tommonen sipuli-omenakilju. Keittiöön on iskostunut vesilukon läpi pölähtävä sipulipilvi, alkaa jo hieman haittaamaan. Enää pari päivää käymistä!
Zalakke
Pegasos

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu