logo

Filminurkka

Keskustelua mistä tahansa muusta kuin poneista.

Filminurkka

ViestiKirjoittaja PonyZen » 23.06.2012 20:17

Elikkä yleistä keskustelua elokuvista.

Suosikkileffat, arvosteluja, kritiikkiä ja mielipiteitä. Sekä tietenkin mitä olet viimeaikoina katsellut, ja mitä ajattelit katsoa?
Pistäkää toki viitteitä sun muuta sekaan, jos sellaisia löytyy.

Itsellä leffojen katselu on jäänyt vähän harvemalle viimeaikoina muun elämän takia, mutta viikonloppuun kuuluu vakiona perinteinen streami BronyStatella joka lauantai. Siellä yleensä olen mukana myös keskustelussa, RD- tai yleisellä kanavalla. Itseasiassa sitä kautta mie tännekin alunperin eksyin.

Tuossa tunnin päästä tulee taas pitkästä aikaa katottua Disneyn Notre Damen kellonsoittaja, juurikin tuolla. Hyviä muistoja siitäkin filmistä ja kuuluu yhteen omista Disney suosikeistani.

Mutta leffa millä ajattelin tämän keskustelun aloittaa, on on Dead Snow (IMDb):

Youtube:

Yksi hirveimmistä Scheißeista minkä olen ikinä nähnyt, mutta juuri siksi se tavallaan onkin niin mahtava.
:D
Spoilataas loppu räppi varmuuden vuoksi.

Spoiler: näytä
Taas leikitään Natsi-Zombeilla, tällä kertaan ollaankin norjan vuoristossa, jossa tunnetusti Natsit viihtyivät ja päättivät jäädäkkin sinne sitten. Nähtävästi koska Hitlerin pieleen mennyt "Maailmanvalloitus" -teemaan perustunut kesäretki meni pieleen ja heillä ei ollut parempaa tekemistä kuin pakastaa itsensä kyseiseen välimaastoon. Koko homma perustuu monen muun "kirous ja seuraukset" -tarinan tapaan kirottuun arteeseen, eli yllätys yllätys, Natsien kultaan. Joka piti myös sinne kukkuloille mukanaan raahata, ihan vain turistien varalta.

Ja kappas kepposta, "kauhu" -leffasta kun on kyse, on sankarit mökille eristyksiin jääneitä teinejä Nuoria aikuisia.

Leffan efektit tuovat vahvasti mieleen Anti-Teatterin matskun, jonka vuoksi tämä leffa on hirveydestään huolimatta saanut minulta tietynlaisen arvoaseman.

Jos on aikaa katsella C-luokan leffa, niin suosittelen.

Löytyypähän tuo koko leffa YouTubestakin, katsokaa pois (+18):

Youtube:

Tuo leffa kuuluu myös vakioääniin, mitä yritän saada tuonne BronyStatelle joksikin viikonlopuksi.
              YouTube - My channel, so empty...                                    
The Fallen One

Re: Filminurkka

ViestiKirjoittaja Mankka » 23.06.2012 20:36

Final Destination
Tämä leffa on yks mun suosikeista ja olen myös nähnyt ne muutkin ja kaikki olivat todella siistejä ja myös aika brutaaleita.

Youtube:
Kuva
Mankka
Varsa

ViestiKirjoittaja PonyZen » 23.06.2012 20:58

Mankka kirjoitti:Final Destination
Tämä leffa on yks mun suosikeista ja olen myös nähnyt ne muutkin ja kaikki olivat todella siistejä ja myös aika brutaaleita.

Myöhemmistä en itse pahemmin välittänyt, paitsi Final Destination 3:sen DVD:n interaktiivinen puoli, joka antoi vaikuttaa kunkin hahmon kohtaloon, oli aika mielenkiintoinen.

Mutta muuten mielestäni sarjaa on jatkettu liian pitkälle ja sen vaan toistaa itseään. Ensimmäinen on kuitenkin legenda, joten sitä ei voi laskea mukaan tuohon alamäkeen.
              YouTube - My channel, so empty...                                    
The Fallen One

ViestiKirjoittaja Mankka » 23.06.2012 21:11

PonyZen kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Final Destination

Myöhemmistä en itse pahemmin välittänyt, paitsi Final Destination 3:sen DVD:n interaktiivinen puoli, joka antoi vaikuttaa kunkin hahmon kohtaloon, oli aika mielenkiintoinen.

Mutta muuten mielestäni sarjaa on jatkettu liian pitkälle ja sen vaan toistaa itseään. Ensimmäinen on kuitenkin legenda, joten sitä ei voi laskea mukaan tuohon alamäkeen.

No. Tuskin niitä enään tulee lisää, kun se varmaan saatin jo siinä viitosessa päätökseen.
Kuva
Mankka
Varsa

ViestiKirjoittaja Kheria » 23.06.2012 21:32

Dead Snow on mielestäni vallan toimiva, rehellinen B-leffa. Tarjoaa monet naurut jos ei ota sitä turhan vakavasti ja pitää sekä natsi että zombileffoista.

Final Destinationeista taas eka on tietenkin paras, mutta myös 5 oli positiivinen yllätys. Todellista 3D teknologian hyötykäyttöä :P Mutta toivon silti että se sarja jäi siihen, vaikkakin huhuja on myös 6. ja 7. osista liikkunut.

Mutta sitten eka oma kontribuutioni tähän lankaan: Trollhunter

Kyseessä on norjalainen Blair Witch Projec-tyylillä kuvattu leffa, eli käytännössä se on ns. "found footage" materiaalista kasattu "dokumentti". Siinä seurataan opiskelijaporukkaa joka seuraa peikonmetsästäjää joka, yllätys yllätys, metsästää peikkoja.
Spoiler: näytä
Ei niitä internetissä asuvia, vaan norjalaisen mytologian peikkoja :P
. Mielestäni se on vallan oivallinen tapa kuluttaa puolisentoista tuntia.

En löytänyt tekstitettyä versiota youtubesta joten ottakaa dubattu :3
Youtube:
You're in my way,
And I haven't got the time today,
Best you walk away,
And live to fight another day

Kheria
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja SharkMachine » 27.06.2012 08:43

Vaikea kyllä sanoa, mikä on mielestäni paras elokuva.

Jos nyt jotain pitäisi listata, niin ensimmäisenä nyt tulee mieleen:
- The Shawshank Redemption
- Schindler's List
- The Matrix (jatko-osat eivät päässeet lähellekään ensimmäisen tasoa)
- Lord of the Rings -trilogia [osa 1], [osa 2], [osa 3]
- [Rec]
- A Tale of Two Sisters
- Kansen
- Aa! Megamisama! The Movie
- Mononoke-hime

Eilen katsoin kämppiksien kanssa Wrath of the Titansin. Ei ollut mikään mestariteos, mutta viihdyttävä kuitenkin.

Kuitenkin huomattavasti parempi kuin Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief, jonka katsomisen meinasin jättää kesken.
SharkMachine
Burger King

ViestiKirjoittaja Naniponi » 27.06.2012 12:03

Lempileffoja:

Brokeback Mountain
Amélie
The Princess Bride
The Rocky Horror Picture Show
Pretty in Pink
Rain Man
Back to The Future osa I, osa II & osa III
Tangled

Viimeisimpänä olen katsonut Amélien uusintakerran lisäksi Batman Beginsin, The Dark Knightin ja sitten huumoripläjäyksenä Batman - lepakkomies (kuusikymmentäluvulta, yeah!)... Tämä kaikki siksi että kämppikseni on Batman-hullu ja haluaa mennä katsomaan kanssani sen uusimman Batman-leffan, The Dark Night Rises, joka nyt tulee ensi kuussa leffateattereihin. ...niin niin kun en ollut nähnyt aiempia osia niin pidettiin tällainen Batman-ilta :'D
Kuva
Ponidubbeja suomeksi by Föribiö Sailing Team! YouTube/Facebook
Nanin deviantArt
Naniponi
Kristalliponi

ViestiKirjoittaja Lurkenstein » 27.06.2012 14:44

Paljon leffoja on tullut kateltua mutta valitettavasti niiden nimien muistaminen ei kerta kaikkiaan onnistu >.<

Ainoat mitä nyt pystyn muistamaan ovat klassikkoja kuten Starwars ja Lord of the Rings leffa sarjat (klassikkojen ulkopuolella vielä avatar).

Eli, scifi, fantasia, kauhu ja komedia ovat suosikki genrejä. Jonkin verran tulee katsottua myös actionia ja muutamia trillereitä

Myös anime leffoja olen muutamia katellut, joitakin siskoni kanssa joka on kova anime fani. Harvoin hyviä anime leffoja kuitenkin löytää että jos teillä olisi suosituksia, niin lähettäkää vain YVtä profiiliini

Ja näin leffoista puhuessa; Tuleekohan MLP - the movie leffaa koskaan? :DD Mä ainakin kattoisin sen
Lurkenstein
Varsa

ViestiKirjoittaja Kheria » 27.06.2012 17:52

Lurkenstein kirjoitti:Ja näin leffoista puhuessa; Tuleekohan MLP - the movie leffaa koskaan? :DD Mä ainakin kattoisin sen

Toivottavasti tulee, ja toivon ainakin itse että aiheena olisi Equestrian historia, eli Lunan ja Celestian taustoja ja valtaannousu ja eka kohtaaminen Discordin kanssa, ja päättyy siihen kun Luna muuttuu Nightmare Mooniksi ja karkoitetaan kuuhun.
You're in my way,
And I haven't got the time today,
Best you walk away,
And live to fight another day

Kheria
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja jla » 28.06.2012 19:35

Minun suosikki elokuva on Blade Runner, toinen Stalker, kolmas Back to the Future.
jla
Varsa

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu