logo

Miten rupesit bronyksi

Keskustelua Brony-fandomista ja sen tuotoksista

Re: Miten rupesit bronyksi

ViestiKirjoittaja maudpie » 26.04.2015 19:29

En vissiin ole vielö kirjoittanut tänne? Kai..

No jokatapauksessa se oli joskus kaaauan sitten koulussa kun luokallemme tuli uusi tyttö. Hän piirti poneja ja puhui niistä kokoajan. Koko luokka ihmetteli miten tämänikäinen voi tykätä enää poneista. Itse en ollut tuossa vaiheessa kuullut koko g4stä kuin ihan vähän ja olin siinä uskossa että ne on jotain tyhmiä pissisponeja ja että g1 ponit on mahtavia. mikä idiootti minä..
Vaikka kaikki naureskeli hänelle hän ei lopettanut niiden fanitusta. Illalla menin youtubeen ihan vain mielenkiinnosta tsekkaamaan minkälainen ohjelma oli nyt. Kirjoitin varmaan vain my little pony ja löysin ekaksi varmaan nightmare night jakson ja ekoja jaksoja. Siinä menikin sitten ilta ysistä johonkin yhteen yöllä, en voinut lopettaa. Sitten oli pakko käydä nukkumaan kun seuraavana päivänä piti mennä kouluun.
No, menin kouluun ja avasin suuni ja aloin selittämään kaikkea poneista sille tytölle jolle aiemmin olin nauranut. Me alettiin hengailla paljon ja lopulta meistä tuli parhaita ystäviä, opin hänen kautta myös piirtämään poneja.
Sitä ystävyyttä kesti eiliseen asti monta vuotta meinaa hän esti mut ja nyt ei tulla enää ikinä luultavimmin näkemään, mutta olen hänelle silti kiitoksen velkaa. ^3^ <3 Hän oli myös tällä foorumilla joskus mutta lopetti.
Tämä brony fandom on mahtava ja olen sen kautta tutustunut moniin ihaniin ihmisiin ja vaikka mitä, onhan siinä tosiaan rahaa mulla mennyt melkein tonni mutta se on sivuseikka~

Siinä taisikin sitten olla kuinka musta tuli brony. Pitkä tarina kyllä. *^_^* Brohoof kaikille! :brohoof1:
mä tykkään gifeist, okei?

Spoiler: näytä
Kuva KuvaKuvaKuva
maudpie
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Ponytron » 21.07.2015 22:17

Poneilu taisi alkaa reilu vuosi sitten siitä, kun näin aina välillä 6.v pikkusiskoni katsomassa aamulla foxilta jotain s1- ja 2 jaksoja. Istuin joskus viereen ja ajattelin, että:"Lelz tähän on ihan hyvä", no sitten aloinkin vähän useammin vilkuilemaan näitä outoja poneja.
Joskus vuoden päästä olin jo kuullut bronyistä tarkemmin ja, koska tykkäsin mokomasta showsta niin katsoin muutamassa viikossa kaikki jaksot. Pian sen jälkeen liityinkin tänne foorumille. Ei kovin pitkä stoori (vähän yksinkertaistettu versio) O_o
KuvaHERP DERPKuva
Ponytron
Varsa

ViestiKirjoittaja Partajeesus » 21.07.2015 22:39

Mitä sitä kirjoittamaan kun kamerakin on keksitty eli elämäni bronyna.
Jäihän tuossa sanomatta vaikka mitä, mutta tuonkin julkaiseminen oli jo tarpeeksi vaikeaa.

Youtube:
Partajeesus
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja urho » 22.07.2015 00:12

xxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut urho päivämäärä 02.04.2016 16:34, muokattu yhteensä 2 kertaa
urho
Varsa

ViestiKirjoittaja TeraNymphicus » 22.07.2015 02:03

hmmm Olen aina tykännyt piiretyistä vaikka tällanen olenkin. Kuin netissä alko toi ponivillitys otin heti selvää, ja jäin heti koukkuu. Easy as that.
"I cant hang out tonight, I'm busy doing nothing alone, sorry"
TeraNymphicus
Varsa

ViestiKirjoittaja kurkku » 22.07.2015 03:48

En ole tainnut kirjoittaa tänne aikaisemmin, joten:

Ensimmäistä kertaa törmäsin sarjaan joskus loka-marraskuussa 2011. Katoin youtubesta Agapion legendaarisen Miss' ovat yksisarviset-videon ja huomasin samalla sivulla FiM-aiheisia videoita. Ne herätti minussa jotain mielenkiintoa, mutta unohdin ne aika nopeasti.

Sitten saman vuoden joulukuun alussa eräs internet-arvostelija, jonka videoita olin aikaisemmin katsonut, teki arvostelun sarjasta ja kehui sitä todella hyväksi. Hän mainitsi myös pääosin miehistä koostuvan fandomin. Uteliaana katsoin yhden jakson (se taisi olla Green Isn't Your Color). Tykkäsin siitä ja katsoin aika nopeassa tahdissa kaikki muutkin siihen mennessä ilmestyneet jaksot. Ensimmäinen jakso, jonka näin "suorana", oli Secret of my Excess. Siitä lähtien olen ollut sarjan fani.

Liityin eräälle kansainväliselle foorumille kesäkuussa 2012 ja kuukautta myöhemmin tälle foorumille. Ensimäiseen miittiin (Helsingin pussikaljamiitti) osallistuin syyskuussa 2012. Siitä lähtien olen käynyt säännöllisesti kaikenlaisissa ponimiiteissä (Crystal Fair 2014 ehdottomana helmenä).

Vähän vieläkin ihmetyttää, miksi musta tuli tän sarjan fani, kun en kuitenkaan ole mikään animaatio-fani. Tämä on ensimmäinen animaatiosarja, jota seuraan aktiivisesti sitten vuosituhannen vaihteen pokemon-buumin. Melko erikoinen ja hyvin aktiivinen fandom on varmasti vaikuttanut asiaan, kuten myös se, että sarjan parhaat jaksot ovat oikeasti todella hyviä.

Olen todella iloinen, että olen löytänyt tämän sarjan enkä ole ikinä hävennyt, että fanitan pikkutytöille tarkoitettua sarjaa. Olen kuitenkin sarjan kautta kokenut paljon unohtumattomia hetkiä ja tavannut mukavia ihmisiä. Viime viikonlopun Kouvolamiitti on viimeisin esimerkki tästä.
kurkku
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Amazing » 25.09.2015 16:21

Brony olen ollut viime toukokuusta lähtien.
Tarina alkaa varmaankin vuoden 2014 kesästä. Silloin sain yheltä irl kaverilta kuulla, että monet aikuiset miehet kattoo My Little Ponya. Silloin ajattelin että no mikäs siinä, katsokoot.
Viime kevättalvena katsoin yhden MLP aiheisen videon YT:stä. Tuli semmonen "ei tää huono oo, itseasiassa ihan hyvä" tunne. Menin sen saman kaverin ja siskoni kanssa kauppaan ja siskoni osti sieltä MLP suklaamunan. Sisko ja kaveri alkoivat puhua siitä kuinka Rainbow on parempi kuin Pinkie jne. Kuuntelin ja tajusin mistä he puhuivat mutta en sanonut mitään. Kun kysyin kaveriltani, että pitääkö hän MLP:stä niin hän vastasi "on se aika hyvä ohjelma, mä katon sitä aina ku mun sisko ja sen pikkutyttö tulee meille."
Aikaa kului, oli huhti-toukokuu. Se kaveri sai tietää, että tykkään MLP:stä. Ja reaktiohan oli "No hyi vittu, onks sulla kaikki kunnossa" tyylinen. Itse sanoin "no etkö säki kato niitä?" Se vastas "no en, katoin kerran enkä tykänny"... No kerroin asiasta toiselle kaverilleni joka asuu alakerrassani ja vastaus oli "MLP on täyttä syöpää". Eli joo.
Mut onneks mulla on muitaki kavereita ku pelkät naapurit. Pieni osa niistä tietää et oon ainaki vähän brony. Netti on sit eri asia, oon tehny varmaa viidestä tyypistä semmosen "semi-bronyn" :D tästä tuli varmaa aika pitkä XD
Amazing
Amazing
Varsa

ViestiKirjoittaja roadkillrodney90 » 31.12.2015 23:02

tää on varmaan klassinen tapaus mut katoin köyhii suomi dubbei neloset joskus niin jäin koukkuun.
Pain is temporary glory is eternal.
roadkillrodney90
Pegasos

ViestiKirjoittaja Hentosiipi » 08.01.2016 21:19

Luulisin että itse aloin katsoa sarjaa, vuoden 2015 syyskuussa,kun yhtenä iltana katselin eräästä amerikkalaisesta Netflix videon toisto palvelusta, ja ajattelin että: "? ?_? My Little Pony: Friendship is Magic ? ", mietin hetken että mikäs se tälläinen sarja oikein on, itse asiassa palvelussa ei oluttkaan poneista kuin 2. ja 3.kausi joten katsoin ne, sen jälkeen olin että: " voi kyllä, poneja ^3^ liian jännää" ^3^ .

Näin muutamana yönä unta pikku poneista, jotka olivat ystäviä keskenään, ja siinä unessa koin itse olevani pegasus - poni jolla oli oma söpöysmerkki O:)

tämän jälkeen päätin katsoa netistä Dailymotion sivustosta vielä 4. ja 5.kauden kaikki jaksot, niiden jälkeen minusta tuli ponifriikki, ostin muutaman pehmolelun: :\ Applejack, :D Pinkie Pie, ^_^; Twilight Sparkle, o_o Rainbow Dash, *w* Rarity, :( Fluttershy pehmolelut.

sitten katsoin muutaman My Little Pony elokuvan:
My Little Pony: Equestria Girls , sitten My Little Pony: Equestria Girls Rainbow Rocks ja sitten viimeisenä My Little Pony: Friendship Games

tilanne oli jo siinä vaiheessa, :P että halusin jokun söpön ponipaidan itselleni, ja muun muassa ostin 1. ja 2.tuotantokauden DVD:nä, ja näin minusta on tullut Brony. ^_^;
Jotenkin koen että opin sarjaa katsomalla, uusia asioita ystävyydestä ja sen että miten opin tulemaan paremmaksi ystäväksi. " Ystävyys on Taikaa! ",tutkin myös jo hiukan my little pony wikia, jotta saisin enemmän tietoa poneista joita fanitan. :bumpsugarlumprump:
Hentosiipi
Varsa

ViestiKirjoittaja Shyuya » 20.09.2016 00:31

2012 lopulla kaveri sanoi että näytän Fluttershylta hiusvärini ja mallin vuoksi, ja naureskeli perään että luonteeikin matchaa, joten seuraavana päivänä googlettelin Fluttershyn ja aloin katsomaan sarjaa. <3
Shyuya
Varsa

EdellinenSeuraava

Paluu Fandom