logo

Miten rupesit bronyksi

Keskustelua Brony-fandomista ja sen tuotoksista

Re: Miten rupesit bronyksi

ViestiKirjoittaja DarthJosku » 17.01.2015 01:49

Kesäll 2013 Ettiskelin The Walking Dead season ykkösen läpipelailuja tubesta sitten sitä kautta satuin eksymään Pierre.s.keliän kanavalle. No ensinhän mä olin ihan järkyttyny ett katteleeks toi jätkä poneja (en ollut tietoinen broneista). No en antanut sen häiritä ja tilasin kanavan. Kun kanavalle alkoi tulemaan enemmän ja enemmän poni aiheista matskua ja uteliaisuus iski. Ja yhtenä iltana kun sattui olemaan tylsää katsoin hänen tekemänsä Bronymentarin. Sen katsottuani päätin mennä katsomaan ensimmäisen jakson ja siitä se lähti.
Kuva Kuva Kuva
DarthJosku
Varsa

ViestiKirjoittaja Pinkie Princess » 21.01.2015 16:16

Haukuttiin kaverin kanssa tyylii jokapäivä bronyja yms. ja koko sarjaa jokaisella haukkumanimellä. Päätin katsoa jonkun jakson jotta tietäisin onkos tämä lastensarja niin hyvä kuin väitetään.

Seuraavana päivänä minä ja kaverini tunnustettiin tosi noloina et tykätään poneista z_z

Sitten syksyllä se riistäyty käsistä lopullisesti ja nykyään jopa nään unia jossa olen ponien kanssa, kuten viimeksi näin unta jossa lensin Discordilla ja nukuin AJ kanssa. :wub:
Pinkie Princess
Varsa

ViestiKirjoittaja NeonLine » 21.01.2015 17:08

Noh, oon itte jotenki aina tiennyt ponit (tiesin bon bonin ja pinkien ennen broniksi rupemista). Tiesin että mlp:eestä on hienoa fanarttia ja muuta mukavaa mutta en koskaan jaksanut/ehtinyt katsomaan itse sarjaa vaikka kiinnosti, kunnes tylsänä syysloma viikkona vuonna 2013 katsoin koko 3 seasonia ja eqg varmaan 3 viikossa ja season 4 alko heti perään joka oli mukavaa. Ihme kyllä, aloin ns. kommunikoimaan bronien kanssa vasta helmikuun lopullaa 2014. Oon kyllä piirtäny poneja heti sarjan nähtyäni mutta myös alotin julkasemaan töitä siihen samoin aikoihin, 2014 helmikuun lopulla ja maaliskuun alkuna. Foorumilla ja da:ssa oon nykyään paljon aktiivisempi kuin esim facebookissa (ennen spämmäsin sinne aika mojovasti).
Mutta juu, jos nyt vois sanoo bronyt ja mlp oon muuttanu mun elämän täysin ja onneksi vain parempaan suuntaan!
NeonLine
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Pinkieiscute » 21.01.2015 19:53

Mä en muista sitä kunnolla. Taisin katsoa aina aamuisin telkkarista, mistä tää sit alkoi. Aluksi katsoin vain jaksoja, mutta myöhemmin löysim ponimusiikiin ja fanartin. Ei kyllä kaduta yhtään :ponies
Älä hoputa keksimään tähän mitään
Pinkieiscute
Varsa

ViestiKirjoittaja kata » 28.01.2015 22:48

Taisin olla mummolassa, kun avasin telkkarin ja aamuisin tottakai tarkistin kaikki kanavat joista usein tulee lastenohjelmia niihin aikoihin. Nelosella oli pyörimässä MLP:FiM kausi 1 jakso, jossa Cutie mark creatorit tapasivat ensimmäistä kertaa. Etsin sarjasta heti tietoa ja aloin tajuta sarjan ideaa. Vaikka tiesin sarjan taustoista jne., en siltikkään ajatellut seurata sarjaa, mut onneksi siihen tuli muutos.

Kiitos siskoni, joka muutama kuukausi jälkeen törmättyäni sarjaan, pyysi minut katsomaan hänen kanssaan 2 kauden kaksi ensimmäistä jaksoa. Sen jälkeen katsoin netistä koko 1 kauden ja kiinnostus poneja kohtaan kasvoi. Aloin seuraamaan erilaisia nettisivuja, videoita, foorumeita sekä blogeja liittyen MLP sarjaan. Sitten alkoi oheistuotteiden keräily jota jatkan edelleenkin ja ym. sähläys.

En kadu yhtään olevani brony, olen siitä enemmän ylpeä ja tyytyväinen. MLP on muuttanut elämääni ja vain positiivisempaan suntaan, ja tottakai te muut bronyt ^_^ .
~BRONY 2013~ ~OTAKU 2008~
YouTubeVaingingajututღ

Kuva
kata
Poni

ViestiKirjoittaja Aether Wind » 21.02.2015 21:43

Oikeastaan onkin tullut jo tämä kerrottua tuolla "esittele itsesi"- ketjussa, mutta hommahan tosiaan meni niin että poneihin törmäsin netissä ens'alkuun aika tarkoituksettomasti ja ne ärsyttivät koska niitä tuli vastaan paikoissa joissa niihin ei "pitäisi" törmätä.

Kaverin luona sitten kerran pikkupäissään näytin yhden stp:n, jossa oli mm. poneja ja hän sitten puhui aika nihkeeseen sävyyn broneista ja tuolloin tuli olo kuin olisin nähnyt itseni kolmannesta persoonasta ja ajattelin että miten hänellä on varaa muka tuomita broneja tai poneja, joten päätin todistaa itselleni että en ole samanlainen ja katsoin muutaman sillä hetkellä youtubesta löytyvän kokonaisen jakson suomidubeilla, jonka jälkeen tulikin sitten ladattua ja katsottua loputkin jaksot (englanninkielisinä kylläkin). ^_^
Aether Wind
Varsa

ViestiKirjoittaja magettaja » 22.02.2015 11:27

Mun kaveri näytti mulle aikoinaan jaksot Party of One ja Friendship is Magic 1 & 2. Silloin ajattelin että ihan ok mutta ei oo mun juttu. Sit samana syksynä tuli DeviantArtissa vastaan näitä poni-crossovereita ja sit rupesin pikkuhiljaa ettimään niitä. Sen jälkeen aattelin tsekata sarjaa uudestaan ja kuinkas siinä sitten kävikään :). Koukussa ollaan :)

Ja sit tietysti jossain kohtaa tutustuin myös bronien tekemään musaan :).
"Jesus, King, King of Kings. Jesus, makes me wanna sing" Stryper- Makes Me Wanna Sing
magettaja
Varsa

ViestiKirjoittaja Crimson » 22.02.2015 18:55

Olimme kaverini kanssa menossa hänen isälleen hänen työpaikaltaan sitten katselimme onnessamme videoita tabletista ja siellä kommenteissa luki jotain bronyistäja sitten ihmeissäni kysyin kaveriltani, että mikä on tämä "Brony" hän sitten selitti käsitteen minulle ja olin silloin, että hitto mitä kuraa miten joku voi katsoa jotain poneja. Sitten kolme kuukautta sitten olin alkanut kiinnostumaan poneista ja ajattelin, että katsoisin yhden jakson ja se oli hyvä ja sitten aloin katsomaan saman tien toista jaksoa ja aloin joka jakson jälkeen tykkäämään sarjasta enemmän ja enemmän ja lopuksi huomasinkin, että olin katsonut ekan kauden joten siirryin toiseen ja toiseen kauteen ja niin minusta tuli brony, joka nyt olen. Nuoresta josta ponit aluksi tuntuivat tyhmältä nuoreksi josta tuli brony :wub: Wub 4ever
they'll finally understand what we're trying to accomplish.
Crimson
Varsa

ViestiKirjoittaja jaoi » 27.02.2015 23:48

No laudoilla tuli vastaan paljon ponishittii ja suurimmaksi osaksi ignorasin kaikki ponijutut, vaikka niitä kovin söpöinä pidinkin. Viime syksynä sitten päätinkin katsoa pari jaksoa kun kiinnosti.. No katsoinkin sitten pari kautta putkeen ja totesin et jooh nyt oon vissiin sellanen brony.
jaoi
Varsa

ViestiKirjoittaja PinkkiPiirakka » 04.04.2015 22:22

Se oli kai jotenkin niin että kaveri oli pitkään ollut kiinnostunut, ja muut puhu siitä jonkin verran. Niin sitten ajattelin itsekkin tutustua ja innostuin. :)
Tällä hetkellä kukaan kaveri ei muuta kuin katso ja joskus piirrä niitä, eikä arvonmieä ota. Mutta minä olen vieläkin. :D
PinkkiPiirakka
Varsa

EdellinenSeuraava

Paluu Fandom