logo

Ponikulttuurin kuolema

Keskustelua Brony-fandomista ja sen tuotoksista

Re: Ponikulttuurin kuolema

ViestiKirjoittaja Eurokolikko » 24.01.2016 01:59

Ketjun aloituksen perusteella "Brony-kulttuurin kuolema" olisi osuvampi ketjulle, sillä ponikulttuuri on ollut ja pysynyt hengissä yli kolme vuosikymmentä eikä se luultavasti ole kuolemassa vuosikymmeniin, vaikka Hasbro ilmoittaisi maanantaina, että vuoden 2017 leffa on totaalinen loppu My Little Pony -brandille nyt ja ikuisesti. Toki ponikulttuuri voi hiipua ja taantua siihen mitä se oli ennen "brony-kulttuuria", mutta ei se kuolemassa ole.

Omallakin kohdalla on pientä hiipumista ponituksessa tapahtunut, mutta osittain se johtuu siitä, että työt rasittaa, eikä ole ollut samalla tavalla energiaa (tai aikaa) ponittaa kuin työttömänä. Osittain se varmaan johtuu siitä, että FiM:n aikakausi alkaa olla lopuillaan ja seuraava täysin tuntematon sukupolvi häämöttää jo horisontissa. Ponijuttujen keräilykin on hieman hiljaisessa vaiheessa, johtuen euron kurssista ja kotimaassa Postin kauheista hinnoista sekä huonosta valikoimasta johtuen. En usko, että oma ponitukseni koskaan täysin loppuu, vaikka todella pohjamudissa innostus saattaakin käydä.
Ikimetsän taikakääröt - blogi ponittamisestani:
http://ikimetsa.eurokolikonmaailma.fi
Eurokolikko
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Hallu » 25.01.2016 00:40

Hyviä pointteja on jo tähän lankaan näköjään tullut. Kulta-ajat olivat ja menivät eikä niitä saa takaisin helpolla eikä varsinkaan samanlaisina. Ihmiset vaihtuu piireissä ja fanikunta pienenee vaikka en itse näe vielä koko broniuden loppua lähenevän vaan ennemmin hiljenevän vääjäämättömästi. Olen huomannut tämän itsenikin kohdalla. Ponit eivät kiinnosta enää yhtään niin kuin muutamia vuosia sitten, mutta en ole silti vielä jättänyt niitä kokonaan pois sillä esimerkiksi broni musiikkia, viimeaikoina itse asiassa suuremmassa määrin, kuuntelen, fan ficiä, FoE johdannaiset yllätys yllätys, luen yhä. Ajat muuttuu, mutta ponit jää kuten Silverhilli tuossa jo sanoi. Ikäväähän se on ettei mikään voi kestää ikuisesti. :(
Kuva
Panssarihälytys! Suora-ammuntaan!
Hallu
Poni

ViestiKirjoittaja Soobel » 25.01.2016 01:32

Im not believe that the fandom will totally die.

MLP are too good and beaut enough for rising to Classic near the Moomins, Winnie the Pooh, Alice in Wonderland etc. Fandom will diminish after first exaltation at first years after G4 release but not extinct totally.
Out of YLE TV range. Kuva
Soobel
Poni

ViestiKirjoittaja Celester » 26.01.2016 15:37

Teura kirjoitti:
Ratiasu kirjoitti:Northpoleakin voisi avata tänne, sillä itselleni se ei sano oikeastaan mitään..

Northpole, joka on nyttemmin jo kokonaan suljettu, oli yksi suomalaisia kuvalautoja, ja ensimmäinen jonne muodostui isompi poniyhteisö omalle alalaudalleen joskus vuoden -11 aikana.

Northpolen seuraajaksi tuli Pohjoislauta, mutta sen /poni/ on ollut enemmän tai vähemmän kuollut koko olemassaolonsa ajan.
Se on orhista kii, huutaako poni hii!
Celester
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Zalakke » 02.02.2016 19:32

Täällä on tullut hyviä kirjoituksia. Kyllä, ihmiset ovat menneet omien kattojen alle kavereineen. Fandomia "pienentää" etenkin se, että monet ovat tajunneet, että jos haluaa hengata samojen tyyppien kanssa yli kaksi vuotta, tarvitaan siihen jotakin muuta kuin telkkasarja.

Joidenkin kattojen alla on kolme ihmistä, joidenkin alla 30. Foorumikin oli joskus iso katto, mitä piti kasassa hype.

Jos joku haluaa vaihtaa fandomia, nii progerokkifandomissa ja simpukkakultissa ois viel tilaa!
Mä oon tykänny kaikista sun tykkäämistä jutuista paljon pidempään kuin sä ja tiedän kaikista sulle ominaisista jutuista enemmän kuin sä.
Youtube-kanava, epäsäännöllisiä videoiden julkaisuajankohtia jo vuodesta 2008 UUSIN 14.03
Kuuntelen parempaa musaa ku sä:DD
Zalakke
Pegasos

ViestiKirjoittaja Taikuri » 03.02.2016 16:25

jaah
Taikuri
Poni

ViestiKirjoittaja Fose » 09.02.2016 13:31

Jättäkää uppoova laiva ja liittykää SkyySss - fandomiin!
[1:03] jove: no ehkä oot liian terävä että sua ymmärrettäis
Fose
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja jimkolme » 09.02.2016 14:19

Fose kirjoitti:Jättäkää uppoova laiva ja liittykää SkyySss - fandomiin!

Tämä, liikkeellepano on jo aloitettu.
jimkolme
Pegasos

ViestiKirjoittaja Mistral » 13.02.2016 10:27

Tulee mieleen Redlettermedian kommentointiraita Terminaattorille, jossa sanoivat kaikkien Na'vi (Avatar) fanien siirtyneen bronyiksi... koska kuulemma ihmiset hyppäävät aina mukaan outoihin fandomeihin jotka milläkin hekellä sattuvat olemaan suosittuja (nostaakseen myös omaa statustaan?). Ja ilmeisesti nyt hyppäävät taas seuraavaan...

En puutu mitenkään siihen kuinka tosissaan väitteen haluaa ottaa, mutta itselle fandomin mahdollinen hiljentyminen ei niin paljoa merkkaisi. Kuten ole sanonut aiemminkin, olen ensisijaisesti sarjan itsensä fani, en yhteisöllisyyden sen ympärillä. En koskaan edes halunnut leimata itseäni bronyksi. Ja koska innostukseni MLP:n on about yhtä suuri kuin seuraamisen aloittaessakin, uskon että 10-20 vuoden päästä tilanne on täysin sama. Katsonhan edelleen monia sarjoja joita ysärilläkin tuli tapitettua.
Kuva
Mistral
Pegasos

ViestiKirjoittaja Derpi » 12.03.2016 03:31

Sanotaanko nyt vaikka näin että mun osalta koko ponitus on kuollut. Mulla ei oo hajuakaan, miten silloin joskus pari vuotta sitten tähän lähdin mukaan, en millään muista. Mutta se loppu vähän aikaa sitten kun aloin kattomaan South Parkia. Sitä ennen katoin pelkkiä poneja. Katoin siis muutaman jakson SP ja niiden jälkeen ajattelin kattoo vielä poneja. Mutta sit tajusin, en mä jaksanu. Poneista oli tullut tylsempiä. Eipä sitten kauaakaan, kun mikään ponijuttu ei innostanut yhtään. Katoin sitä South Parkia koko ajan, poneista ei enää riittäny sen rinnalle :\
Come on down to South Park and meet some friends of mine!
Derpi
Varsa

EdellinenSeuraava

Paluu Fandom