logo

Ponikulttuurin kuolema

Keskustelua Brony-fandomista ja sen tuotoksista

Re: Ponikulttuurin kuolema

ViestiKirjoittaja Aether Wind » 15.03.2016 12:33

Olen alun alkaenkin ollut jonkinlainen outsider tässä fandomissa, eli en internetin ja kodin ulkopuolella ole poneihin liittyvää harrastanut ja siksi en niin voimakkaana ole sen hyytymistä havainnut. En edes tunne yhtäkään ihmistä henkilökohtaisesti joka tykkäisi poneista.

Mikään ei silti ole ikuista ja lieneekin vain ajan kysymys milloin "ponikulttuuri" tosissaan kuihtuu lähes kokonaan. Vaikka varsinainen elinkaari päättyisikin, niin eiköhän fanitus jatka eloaan maailmanloppuun asti, vaikka paljon pienempänä ja hajanaisena.

Olisi silti mukavaa käydä edes kerran jossain tapahtumassa poneihin liittyen kun kulttuuri vielä elää ilman tekohengityskonetta. XD
Aether Wind
Varsa

ViestiKirjoittaja ZeroNitroMan » 15.03.2016 14:58

Nykyään mikään ei tahdo kestää, oli sitten kyseessä pesukone tai random-fandom. Itse en ehkä koskaan ole kulkenut miiteissä, enkä kuluttanut rahaa fanikrääsään. Nautin silti edelleen sarjasta, ja lasken itseni jopa innokkaaksi faniksi. Kuten tapanani on sanoa, en hyppää junaan poistuakseni heti seuraavalla stopilla... Itse en moista ''kyllästymistä'' ole vielä kokenut, mistä olen kuullut. Sitä päivää odotellessa~

Tuntuu välillä että tätä ''kuolemista'' yliammutaan. Mitä tulee fanien tekemään musiikkiin ja animaatioihin, sitä ei ehkä virtaa samaan tapaan kuin pari vuotta aiemmin, mutta laatu paranee ja uusia artisteja nousee kuin sieniä sateella. Nämä vain tarvitsisivat spotlightia näkyäkseen.
''Far from their land Ponies made their stand, They stood strong and legend still lives on''~
''And a race against time!! And the Winged Ponies Arrive!!!''~
''Now that our time has come to fight, ponies must unite!''~
''As the new age begins, the way of the pony comes to an end''
ZeroNitroMan
Maaponi

ViestiKirjoittaja Zalakke » 20.03.2016 15:13

ZeroJäbs kirjoitti:Tuntuu välillä että tätä ''kuolemista'' yliammutaan.

Tähän suuntaan. Vois sanoo, että homma on enemmänkin vakiintunut. Kaikki ovat löytäneet paikkansa, tai jotain sellasta.

Pakko sanoo, että tää kutoskauden avajaismiitti mihin oon menossa, tuo vahvasti mieleen aiemmat avajais/päätösmiitit, jolloin hype oli totta. Siistii nähä tuleeko samat fiilikset pintaan kun uus jakso taas alkaa pyörimään ja läjä kännisiä jätkiä huutaa tunnarii parroistaan tiukasti kiinni pidellen.

Korkkaan hifioluen, laitan kravattia vähän paremmin, hinkkaan housuissa olevaa punaviinitahraa kostealla vessapaperilla. Hyvä asento sohvalle, kippistän kaliaani Twailin kanssa ja omistan ensimmäisen huikan kulta-ajoille. Jakso alkaa ja vuosi on taas 2012.
Mä oon tykänny kaikista sun tykkäämistä jutuista paljon pidempään kuin sä ja tiedän kaikista sulle ominaisista jutuista enemmän kuin sä.
Youtube-kanava, epäsäännöllisiä videoiden julkaisuajankohtia jo vuodesta 2008 UUSIN 14.03
Kuuntelen parempaa musaa ku sä:DD
Zalakke
Pegasos

ViestiKirjoittaja Twili » 26.03.2016 00:06

Zalakke kirjoitti:Korkkaan hifioluen, laitan kravattia vähän paremmin, hinkkaan housuissa olevaa punaviinitahraa kostealla vessapaperilla. Hyvä asento sohvalle, kippistän kaliaani Twailin kanssa ja omistan ensimmäisen huikan kulta-ajoille. Jakso alkaa ja vuosi on taas 2012.

Illan hämärtyessä ja ihmisten nukahdellessa, keinuttelen viskilasia hiljaisen jazzin tanssiessa korvissani. Suljen silmäni ja kuuntelen tätä haikeaa melodiaa, maailman muuttuessa ympärilläni film noiriksi, ja palaan aina kultaiselle 2012 vuodelle asti.
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Hentosiipi » 26.03.2016 10:04

Voi Sentään, täällä on otettu minutkin aikalailla hyvin vastaan, vaikka foorumille postaamiseni on ollut viimeaikoina ollut aika vaisua,huomaan silloin tällöin näkeväni unta poneista ja niiden seikkailuista ystävyyttä oppimassa,se on vain aika ikävää että tämä kulttuuri näyttää olevan hiipumassa, :'(
Hentosiipi
Varsa

ViestiKirjoittaja Hentosiipi » 19.04.2016 21:12

Olen alun alkaenkin ollut jonkinlainen outsider tässä fandomissa, eli en internetin ja kodin ulkopuolella ole poneihin liittyvää harrastanut ja siksi en niin voimakkaana ole sen hyytymistä havainnut. En edes tunne yhtäkään ihmistä henkilökohtaisesti joka tykkäisi poneista.

minulla on vähän sama tilanne kuin Aether Wind - käyttäjällä, kai se on sitä kun ei tunne kulttuuria internetin ulkopuolella
Hentosiipi
Varsa

ViestiKirjoittaja roadkillrodney90 » 23.04.2016 01:40

varmaan tää ei ikinä tuu kuolee ku fandomi on nii vakaa ja leffa on tulossa. :bumpsugarlumprump:
Pain is temporary glory is eternal.
roadkillrodney90
Pegasos

ViestiKirjoittaja SlyPhoenix » 25.04.2016 17:57

roadkillrodney90 kirjoitti:varmaan tää ei ikinä tuu kuolee ku fandomi on nii vakaa ja leffa on tulossa. :bumpsugarlumprump:

Totta, mutta mitä sitten sen jälkeen?

Mä kyllä uskon fandomin jäävän jollain tavoin vielä eloon, mutta riippuen mitä sarjalle käy ja mitä seuraava sukupolvi tuo, niin on minulle vielä kysymysmerkki. Tietenkin broneja tulee olemaan vielä olemassa, mutta luultavasti pienempänä yhteisönä kun luultavasti ehkä sarja loppuu leffan myötä ja täten osa tai vähän yli puolet fandomistä jatkaa eteenpäin uusiin suuntiin, kun itse sarja on loppunut. Tietenkin osa jää vielä broneiksi ja jatkaa ponitusta jossain muodossa, mutta tulevaisuuden ennustaminen on vielä tässä kohtaa hankala ennustaa mitä leffan jälkeen fandomille seuraa sarjan suhteen.
Ponittaja Joulukuu 2011 lähtien.
PK-seutu miittailija since Kesä 2012
SlyPhoenix
Pegasos

ViestiKirjoittaja PonyZen » 28.04.2016 14:28

Kuva

Tjaah. Fandomeita tulee ja menee ja kuten jo usein todettu, kaikella on aikansa. Muistan kun tämä homma alkoi ja itselläkin iski päälle se oikea fanikausi.

Olin vasta muuttanut uuteen maahan ja sosiaalinen piiri oli vielä todella pieni ja porukka ympärillä vaihtui usein. Sarja löytyi vahingossa laudoilla pyöriessä ja siitä sitten pikku hiljaa puolen vuoden sisään tuli siihen jäätyä koukkuun. Fandomiin päädyin kun päätin piruuttani lähteä Lontooseen katsomaan 2. Tuokkarin finaalia. Meininki kun oli aivan mahtava ja tutustuttua kun tuli sun minkälaiseen vipeltäjään, olihan sitä pakko niitä bileitä jatkaa hinnalla millä hyvänsä. Eikä ikinä tullut mielenkään että tämä hauska koskaan loppuisi. Coneja tuli läpi käytyä, miittejä useassa maassa ja aina jollain keskustelukanavalla oli pakko hengata. Vuosia myöhemmin todellisuus kuitenkin iski kehiin ja se alkuperäinen fiilis vaan ei enään ollut siellä.

Hauskaa kyllä oli, mutta kun tarkemmin miettii, niin eihän se sen erikoisempaa aikaa ollut kuin se varhaisteini-iän Star Wars fanittelu tai Firefly-kuume. Kavereita jäi poniskenestä reilu kourallinen ja senkin päälle pidetään joihinkin muihin vielä yhteyttä silloin tällöin. Näistä kavereista ehkä pari kappaletta edelleen vielä täysiverisiä faneja, kun taas osa ehkä jaksaa vielä joskus uudet jaksot katsastaa ja osa luopunut kokonaan. Se kultavuosien into täysin unohtuneena.

Kuten täälläkin moni todennut, fandom osalla vaihtunut johonkin toiseen. Lopuilla tulleet muut harrastukset, perhe tai työ edelle. Itse taas laiskottellen ja vietän päivät sen kummemin noita miettimättä, silloin tällöin jutusta ehkä jollekin ohikulkijalle terdellä istuessani kertoen. Ponikrääsä on hyllyiltä pikku hiljaa vuosien varrelta johonkin muuhun vaihtunut, paria pikku muistoa lukuunottamatta. Nettipeleissä nimimerkit vaihtuneet ja online-handlit ylipäätään myös.

Ei sitä voi kuin todeta että kaikki hyvä loppuu aikanaan ja sillloin tällöin hyviä aikoja muistella uutta Eldoradoa ikuisesti metsästäessä.

Kiitti ja kuitti.
<3
              YouTube - My channel, so empty...                                    
The Fallen One

ViestiKirjoittaja Drako1997 » 29.04.2016 16:11

PonyZen kirjoitti:
Kuva

Tjaah. Fandomeita tulee ja menee ja kuten jo usein todettu, kaikella on aikansa. Muistan kun tämä homma alkoi ja itselläkin iski päälle se oikea fanikausi.

Olin vasta muuttanut uuteen maahan ja sosiaalinen piiri oli vielä todella pieni ja porukka ympärillä vaihtui usein. Sarja löytyi vahingossa laudoilla pyöriessä ja siitä sitten pikku hiljaa puolen vuoden sisään tuli siihen jäätyä koukkuun. Fandomiin päädyin kun päätin piruuttani lähteä Lontooseen katsomaan 2. Tuokkarin finaalia. Meininki kun oli aivan mahtava ja tutustuttua kun tuli sun minkälaiseen vipeltäjään, olihan sitä pakko niitä bileitä jatkaa hinnalla millä hyvänsä. Eikä ikinä tullut mielenkään että tämä hauska koskaan loppuisi. Coneja tuli läpi käytyä, miittejä useassa maassa ja aina jollain keskustelukanavalla oli pakko hengata. Vuosia myöhemmin todellisuus kuitenkin iski kehiin ja se alkuperäinen fiilis vaan ei enään ollut siellä.

Hauskaa kyllä oli, mutta kun tarkemmin miettii, niin eihän se sen erikoisempaa aikaa ollut kuin se varhaisteini-iän Star Wars fanittelu tai Firefly-kuume. Kavereita jäi poniskenestä reilu kourallinen ja senkin päälle pidetään joihinkin muihin vielä yhteyttä silloin tällöin. Näistä kavereista ehkä pari kappaletta edelleen vielä täysiverisiä faneja, kun taas osa ehkä jaksaa vielä joskus uudet jaksot katsastaa ja osa luopunut kokonaan. Se kultavuosien into täysin unohtuneena.

Kuten täälläkin moni todennut, fandom osalla vaihtunut johonkin toiseen. Lopuilla tulleet muut harrastukset, perhe tai työ edelle. Itse taas laiskottellen ja vietän päivät sen kummemin noita miettimättä, silloin tällöin jutusta ehkä jollekin ohikulkijalle terdellä istuessani kertoen. Ponikrääsä on hyllyiltä pikku hiljaa vuosien varrelta johonkin muuhun vaihtunut, paria pikku muistoa lukuunottamatta. Nettipeleissä nimimerkit vaihtuneet ja online-handlit ylipäätään myös.

Ei sitä voi kuin todeta että kaikki hyvä loppuu aikanaan ja sillloin tällöin hyviä aikoja muistella uutta Eldoradoa ikuisesti metsästäessä.

Kiitti ja kuitti.
<3

Tämä. Niin vitusti tämä. Harvoin tulee samaistuttua näinkin paljon randomiin foorumikommenttiin. Bravo!
Rarity kuolee kutoskaudessa :D

DA
tumblr
FA
Last.fm
Steam
Skype - xxDrako1997xx
Drako1997
Pegasos

EdellinenSeuraava

Paluu Fandom