logo

Mikä sarjassa tai fandomissa vituttaa?

Keskustelua Brony-fandomista ja sen tuotoksista

Re: Mikä sarjassa tai fandomissa vituttaa?

ViestiKirjoittaja Pahvi » 03.10.2013 17:25

Animea on kaikissa Coneissa ja se on parempi vain hyväksyä. Kaikenlisäksi, bronyillä ei ole yhtään enempää sijaa haukkua animetyyppejä kuin animetyypeillä bronyjä. Onhan bronyjä kaikissa suomalaisissa animeconeissa, niin miksei vice versa.

E: Ja se on dub t. Autismus Maximus

It's shit.
Pahvi
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja leopard » 03.10.2013 18:50

Jos ottaisi helpot ärsyttävyydet ensin sarjasta: Cutie Mark Crusaders, intro musa, heikot viholliset ja ehkä Trixie, se vain on liian säälittävä ettei ei voi edes ärsyyntyä kunnolla :(

Mutta tämä ketju! Luulin että IRC'n turrikannuilla oli ponivihaajia mutta nehän oli kaikki tässä ketjussa. Aika karua tekstiä tulee mm. vanhempien generaation pitäjistä. Vaikka se onkin karmivaa tuubaa suomidubeilla, Niin kommentit on samaa luokkaa kuin olisi jostain varkaasta kyse.

"Vituttaa ihmiset jotka kuuntelee musiikkia vaan sen takia, että se on ponimusiikkia."
Tuo musiikki on kummaksuttanut itseänikin. Ymmärrän kyllä kappaleet kuten "the moon rises" jossa on tarina MLP'stä ja mahtava kappale vielä. Mutta jos puhutaan techosta, trancesta tahi dubstepistä. Miten se edes voi olla ponimusaa, ei ole sanoja ja instrumentikin tuntuu olevan ihan oikeita eikä sarjasta ripattuja samplejä?

Entäs sitten viha kopottelua tahi r34'sta vastaan... Myönnettäköön että e621 on jokapäiväisessä selauksessa duunimatkoilla. Mutta "kopottelu" ponikuville ei ole minun juttuni... Ainakaan vielä <g>. (jösses toi kopottelu termi, siinä jollain välähtänyt kyllä. Miten noin hauskaa sanaa tai sen merkitystä voi edes vihata ^^.

Mitä tulee "ask princess Molestiaa", niin ymmärrän kyllä että voi olla vähän herkkä joillekkin, mutta eikai sellaisesta kannata myöskään herneenpalkoa vetää nenään? Omaan makuun siellä oli aika paljon loistavaa huumoria, suuri osa kyllä pikkutuhmaa mutta ei pidä liian tiukkapipoinen olla. :3

"Se myös ärsyttää minua, että ihmiset, jotka eivät ole nähneet MLP:stä yhtään jaksoa, arvostelevat sitä negatiiviseksi"
Sorry, näen itseni tästä aikalailla... mutta puolustukseni sanottakoon että olin nähnyt suomidupeilla olevia *vanhoja* jaksoja kyllä... onko se sitten lievennys vaiko vakavuutta nostavaa seikka onkin ihan toinen juttu ^^

Tätä viestiä kirjoittaessa huomasin vihaavani noita hymiöitä jotka siirtää riviä alaspäin... melkeinpä yhtäpaljon kuin vanhojen generaation vihaajien, kopottelun vihaajie tai vain vihaajien vihaamista!
XD
*mainostusta* http://mlp.helvetti.org/ (käykää arvostelemassa jaksoja :)
leopard
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Mizufluffy » 04.10.2013 16:41

Pahvi kirjoitti:Kaikenlisäksi, bronyillä ei ole yhtään enempää sijaa haukkua animetyyppejä kuin animetyypeillä bronyjä.

Ainakin itselläni on tuon osalta tosin helpompaa kun pidän sekä animesta että poneista.

Mutta sitten varsinaiseen aiheeseen.
Sarjassa itsessään on tuskin ollut juurikaan mitään, ainakaan mitään mainitsemisen arvoista, joka olisi ärsyttänyt. Tämä ei tietty tarkoita samaa etteikö löytyisi asioita, joista ei pitäisi, koska esimerkiksi kaikki eivät välttämättä pitäneet siitä kun Gilda kiusasi Fluttershyta, mutta jokseenkin jokaiseen sarjaan kuuluu hahmoja, joista pidetään sekä niitä, joista ei pidetä tai muuten sarjasta voisi tulla hyvinkin tylsä. Ja se, pidänkö jostakin hahmosta vai en, on tietenkin vain mielipide ja jos sellainen saisi näkemään punaista niin vikahan olisi minussa jos en kestäisi omia mielipiteitäni..
Mutta ehkäpä yhtenä asiana voisi olla mm. suomidubin yleinen laatu. Esimerkiksi ainakin muutamat laulut, joita olen suomidubbeina kokeillut, ovat olleet.. vähemmän positiivinen kokemus. Itse dubbaajia en kumminkaan lähde syyttämään sillä uskon, tai ainakin toivon, heidän tekevän parhaansa leipänsä eteen. Muuta kaiketi ei juuri tällä hetkellä tule itse sarjasta mieleen.

Fandomin osalta puolestaan. Noh, sanotaan näin musiikit (joko remixit tai enempi originaalit tuotokset yms.) ovat olleet ihan jees, ainakin enimmäkseen, ja mikäli en jostain olekaan pitänyt niin kuunnella ei ole pakko. Parodiavideot, animaatiot, cross-overit yms. mitä YouTubesta on sarjaan viitaten näkynyt ovat ainakin enimmäkseen olleet joko mielenkiintoisia, hauskoja, hyviä tms. ja kuten musiikin osalta niin huonot voi joko unohtaa tai olla välittämättä. dA-taide & muut piirrustukset ja sellaiset ovat olleet myös plussan puolella.. mutta nämä koskevat lähinnä itse fandomin tuotoksia, ei porukkaa niiden takana.
Joten:
Henkilöiden osalta voisi sanoa että ainakin jotkut youtube-kommentoijat ovat toisinaan ärsyttäneet tilanteissa, joissa kommentit saattavat olla täysin riippumattomia videosta tai sen aiheesta. Esim. poni-kommentit ei-poni -aiheisiin videoihin syyttä suotta. Tai liiallinen Love & Tolerate -levitys. Itse L&T on sinänsä kaunis ajatus, mutta sen julistaminen joka toisessa tai kolmannessa videon kommentissa youtubessa ei tuo mitään uutta kommenttien sisältöön.. lisäksi se johtaa vaan helpommin kärjistyneisiin tilanteisiin poneista pitävien ja ei pitävien välillä.
Toisaalta myös ihmisten luokittelu ääritapauksissa... siis, siinä en näe vikaa että joku julistautuu bronyksi tms. mutta jos henkilö A kysyy henkilöltä B pitääkö hän poneista ja hän vastaa 'ei' niin henkilön A ei kannattaisi suoraan lähteä julistamaan henkilöä B ponivihaajaksi tai anti-bronyksi tai mitä muita nimityksiä sellaisista liikkuukaan. Ja sama tietty myös toiseenkin suuntaan. Tähän liittyy myös yleinen stereotypiointi siitä millaiseksi bronyt mielletään. Se, että joku sattuisi katsomaan kolmen kauden verran poneja ei tarkoita että henkilöstä yhtäkkiä tulisi jokin pyhimys (esim. alkaa valistamaan muita "L&T'" -periaatteesta) tai että hän yhtäkkiä olisi jokin friikki poneille kloppaaja.. (ja ei, en tarkoita että itselläni olisi mitään kloppaajia vastaan, kyseessä oli ainoastaan liioiteltu esimerkki mahdollisesta stereotypioinnista). Tietenkin ponit voivat yksityisille ihmisille olla tärkeä asia elämässä, ne voivat tuoda iloa ja vaihtelua elämään, niiden kautta voi saada uusia ystäviä tai kiinnostua yhtäkkiä piirtämään tai laajentaa musiikkimakua. Mutta ihmisten stereotypiointi pelkästään ponien katsomisen (tai katsomisesta kieltäytymisen) perusteella on mielestäni kyllä älytöntä..
(positiivisena asiana tosin voisi sanoa että tosi moni brony, joihin olen IRL tutustunut, ovat olleet aivan mahtavia!!)

Tuossa tulikin jo mainittua kloppaajat ja jos mainitaan lisäksi r34, niin periaatteessa minulla ei ole tuota jälkimmäistä vastaan mitään niin kauan kun se pysyy järkevissä rajoissa, esimerkiksi muistetaan ikärajat ja ettei kaikki halua nähdä sellaista. Asioista voi kumminkin jutella ja keskustella sivistyneesti, mutta ihan kaikesta ei tarvitse näyttää visuaalisia esimerkkejä. Ainakaan julkisesti. Kloppaajien kohdalla myös samoilla linjoilla: asioista voi keskustella mutta toisaalta kaikkien henkilöiden ei tarvisi olla ihan joka välissä mainostamassa omaa kloppaustaan muille. Asioista kun voi keskustella ihan yleiselläkin tasolla...

Tl;dr Sarja on hyvä, fandomi enimmäkseen ja yleensä ummistan silmäni asioille, jotka saattaisivat niissä ärsyttää itseäni.

"We've learned that friendship isn't always easy. But there's no doubt it's worth fighting for." -Twilight Sparkle (The Return of Harmony Part 2)
2015-03-22: Avatarin vaihto Gravatariksi
Mizufluffy
Maaponi

ViestiKirjoittaja Pahvi » 04.10.2013 19:31

Minäkin pidän animesta joten en siinäänsä ymmärrä miksi ihmiset ovat niin ahdasmielisiä ja sanovat että "Se on paskaa!" vaikka eivät edes koskaan olisi katsoneet animea tai jos ovat niin se on juurikin joku Pokemon/DBZ/yms. ripuli (ei loukkauksena pokemon-faneille, ihan ok sarja mutta liian itseääntoistava IMO).

/offtopic

It's shit.
Pahvi
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 04.10.2013 22:53

Pahvi kirjoitti:Minäkin pidän animesta joten en siinäänsä ymmärrä miksi ihmiset ovat niin ahdasmielisiä ja sanovat että "Se on paskaa!" vaikka eivät edes koskaan olisi katsoneet animea tai jos ovat niin se on juurikin joku Pokemon/DBZ/yms. ripuli (ei loukkauksena pokemon-faneille, ihan ok sarja mutta liian itseääntoistava IMO).

/offtopic

Ketjun aiheeseenhan tämä ei kuulu mutta itse OLEN katsonut animea. siitä tosin on jo perhanan monta vuotta.
Pakko sanoa että en kestä sitä kieltäkään, tai sitä tapaa miten ne puhuu. Joka helkkarin lause pitää pidentää mm. "mitä kuuluuuuuuu?", "neeeeee", "kawaiiiiiiiii" "ihana päivääääää"
Tuollaista paskaa. Se ärsyttää ihan sietämättömän paljon.
Plus anime on omasta mielestäni aina vain samaa sontaa. Anime on liian yli arvostettua. Ei vaan ole minun juttu. Anime nykypäivänä vain vituttaa suunnattomasti.
Pysyn mielummin, south parkin,ponien,adventure timen ym ym sarjojen parissa. Paljon parempaa sontaa. :D

Kuva
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)
KuvaKuva
Jontukka
Maaponi

ViestiKirjoittaja SamuelHartles » 04.10.2013 22:56

Kusipäät. Kiitos ja kuittaus.
It hurts to remain silent, but unleashing my deepest thoughts and desires would risk too much and probably get me locked up.
SamuelHartles
Poni

ViestiKirjoittaja Miinus » 26.10.2013 14:49

Olen varmaan ainoa tämän asian kanssa, mutta kuitenkin; jotenkin raivostuttaa OC't, jotka ovat kuin kopioita suoraan sarjasta, mutta vain vähän eri tavalla väritettyjä.
Jossain (Varmaankin deviantARTissa) olen nähnyt montakin OC'ta, jolla on Dashin sateenkaariharja ja siivet, mutta turkin väri on vain muutettu esim. pahimmassa tapauksessa mustaksi. Jopa cutiemark on jätetty samanlaiseksi kuin Dashilla, mutta sitäkin on vain vähän recolorattu.

Mutta tästä asiasta saatan saada paskaa niskaani; OC'iden parittaminen canonhahmoille. Totta kai jokainen saa tykätä mistä tahtoo, mutta jotenkin ne OC x canonhahmo -paritukset vaan saavat sellaisen "Ehhh..." fiiliksen päälle.

Spoiler: näytä
Kuva

Omien hahmojen ylistys & 'fanitus'.
Olen nähnyt deviantARTissa myöskin monta fanigrouppia, jossa fanitetaan omaa OC'ta. Ja sehän saa meikäläisessä aikamoista myötähäpeää aikaan, kun näkee, ettei ryhmässä ole kuin esim. kolme jäsentä.

Alicorn -OC't. Mikä järki on tehdä alicorn OC, jos ei ole edes keksinyt, miksi kyseisestä hahmosta on tullut alicorn? ?_? Eivät ponit mielestäni synny alicorneiksi, vaan siivet tai sarvi pitää ansaita, kuten Twilight ansaitsi omat siipensä.

Herrajjesta, tulipas nyt valitettua OC-hahmoista. I is sorry.
Miinus

ViestiKirjoittaja CrowFeather » 27.10.2013 16:52

Oon tänne varmaa ennekin kirjoittanut, mutta siinä ei ollut kaikkia.
Minuakin ärsyttää Alicorn Oc-ponit ne vaan jotenkin inhottaa, kun ei ole syytä, miksi ne ovat alikorneja. Enkä tykkää syystä, kun sanotaan: " Siivet vai sarvi? En osaa päättää..alicorn. " No en minä siihen voi mitenkään vaikuttaa, mutta ärsyttää silti.
Itse olen nähnyt myös vaikka kuinka paljon näitä OC poneja joilla on samanlainen harja, kun sarjassa.
Ok, ei siinä mitään, mutta olen nähnyt varmaan kymmenen Oc ponia jolla on samanlainen harja, kuin Vinylillä. Monilla on myös samanlainen harja, kuin Rainbow Dashilla. :|
Ja myös Oc ponien synkät taustat ärsyttää. Kun kaikille on tapahtunut jotain todella maata mullistavaa ja niin eteenpäin.

Sitten ärsyttää myös välillä ponien vihaajat. Tavallaan ymmärrän heitä, koska on se aika outoa, että aikuiset katsoo poneja, mutta miksi pitää ruveta haukkumaan ihmisiä vain sen perusteella? Monetkin YouTubessa on kommentoinu, kuinka noloa ja lapsellista on katsoa poneja. Mitä kamalaa siinä on? Me saadaan katsoa mitä halutaan.

Tässä ny jotakin, joka minua ärsyttää.
CrowFeather
Pegasos

ViestiKirjoittaja Celester » 28.10.2013 11:51

CrowFeather kirjoitti:Minuakin ärsyttää Alicorn Oc-ponit ne vaan jotenkin inhottaa, kun ei ole syytä, miksi ne ovat alikorneja. Enkä tykkää syystä, kun sanotaan: " Siivet vai sarvi? En osaa päättää..alicorn. "

IMO ärsyttävin piirre noissa Alicorn OC-poneissa on se, että ne ovat usein "Mary Sue"-hahmoja.
Se on orhista kii, huutaako poni hii!
Celester
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Applewille » 28.10.2013 14:36

leopard kirjoitti:"Vituttaa ihmiset jotka kuuntelee musiikkia vaan sen takia, että se on ponimusiikkia."
Tuo musiikki on kummaksuttanut itseänikin. Ymmärrän kyllä kappaleet kuten "the moon rises" jossa on tarina MLP'stä ja mahtava kappale vielä. Mutta jos puhutaan techosta, trancesta tahi dubstepistä. Miten se edes voi olla ponimusaa, ei ole sanoja ja instrumentikin tuntuu olevan ihan oikeita eikä sarjasta ripattuja samplejä?

Joo toi on mustakin aika hanurista, enkä oo kyl koskaan tajunnu tota juttuu. Semmonenkin on jännä, että musiikki joka on selvästi aika huonoa, on muka yhtäkkiä hyvää koska siinä on ponitarra. Mutta mikä minä olen tuomitsemaan ja kyllähän se joissain asioissa on tottakin, mutta silti. Huonoa musiikkia en kyllä jaksais kuunnella siltikää.
Omena, Omppu, Dicker max, Alkoholijuoma, Siideri, Roolipeli, Omenala, Cs:go aselaatikko, Applis, Fedoran löysääjä, Paavi, Senpai, Sorsa, Englannin kuningas, Japanin keisari, Sir Apple.
Kuva
Applewille
Poni

EdellinenSeuraava

Paluu Fandom