logo

Ponimiitti Q&A

Keskustelua poniaiheisista ja myös muistakin tapahtumista. Pienistä miiteistä / saunailloista isoihin tapahtumiin.

Ponimiitti Q&A

ViestiKirjoittaja ¨”°ºSilverTongueº°”¨ » 02.02.2014 00:17

Vähän joka puolella foorumia on kautta sen olemassaolon esiintyny hajanaisesti erinäisiä kysymyksiä liittyen ponimiitteihin, niitten sisältöön, järjestämiseen ja muuhun, ja samat kysymykset on kaiken lisäks kerrasta toiseen toistunu. Eli nyt on aika koota kaikki miitteihin liittyvät kysymykset ja vastaukset yhden ketjun alle. Näin täällä foorumilla on yksi paikka josta voi tulla tarkastamaan, mikäli joku asia mieltä askarruttaa, ja tottakai kysyä jos asiaan ei olla vielä täällä vastattu...

Homma menee siis niin että kuka tahansa saa kysyä ja kuka tahansa asiasta tietävä saa myös näihin esitettyihin kysymyksiin vastata. Myös keskustelua ja muuta kehittävää kommentointia saa foorumin tavan mukaan esiintyä, mutta täydellä mututuntumalla annetut vastaukset voi suosiolla jättää antamatta. Eli älä turhaan tule kertomaan tai vastaamaan, mikäli et oikeasti asiasta mitään tiedä. Oikeudet rankkaankin moderointiin ja muokkaamiseen pidätetään ketjun selkeyden ja siisteyden nimissä.

Suosittelen lihavoimaan kysymykset jotta ne huomataan, etenkin mikäli samassa viestissä on muutakin tekstiä. Vastauksia ei lihavoida.
Spoiler: näytä
Niille jotka eivät tiedä, teksti lihavoidaan seuraavasti:

Koodi: Valitse kaikki
[b]Tässä on kysymykseni[/b]

Tulos: Tässä on kysymykseni

Loppuun lämmittelyksi vielä pari aina vähän väliä esitettyä kysymystä:

Järjestetäänkö kotikaupungissani ponimiittejä?

Ponimiittejä järjestetään ja/tai on järjestetty useimmissa suuremmissa kaupungeissa pitkin Suomea aina tietyin väliajoin. Tämän vastauksen antamisen aikaan aktiivisimpia miittikaupunkeja ovat: Helsinki, Turku, Joensuu, Hämeenlinna ja joissain määrin Tampere. Miittejä on kuitenkin järjestetty kohtuullisen aktiivisesti myös Kuopiossa, Olulussa, Porissa, Espoossa ja Porvoossa. Myös muissa kaupungeissa on ollut hajanaisesti miittejä.

Onko miitteihin ikärajaa?

Yleisesti ottaen miiteissä ei ole ikärajaa, joten kuka tahansa voi iästään huolimatta osallistua. Kannattaa kuitenkin katsoa tapauskohtaisesti ennen osallistumista: Miittejä on ennenkin järjestetty tiloissa joissa on ikäraja, sekä ruotsinlaivalla ja muissa vastaavissa paikoissa.

Mistä löydän alueellani järjestettäviä miittejä?

Miittejä voi löytää usealla tavalla. Tämän foorumin Tapahtumat -alueelta löytyy useita ilmoituksia eri puolilla Suomea tapahtuvista miiteistä, joten kannattaa aloittaa sieltä. Myös http://www.ponimiitti.net -sivustolla listataan tulevia tapahtumia mikäli sivuston ylläpitäjät ovat niitä sinne lisänneet. Osallistumalla aktiivisesti fandomin toimintaan on myös hyvä tapa saada tietoa muiden järjestämistä tapahtumista; niin löydät nekin tapahtumat joista ei muualla ilmoiteta!

Voinko itse järjestää miitin?

Tottakai! Se on enemmän kun kannustettavaa, etenkin jos alueellasi ei muuten järjestetä miittejä, ja vielä enemmän mikäli alueella vielä asuu myös muita bronyja.
¨”°ºDiamond Tiara is Best Pony! :bumpsugarlumprump: Deal with it, Blankflanks!º°”¨
============= Herrasmiehen helmat ei naftalle haise, ja minähän en dieseliä aja! =============
Takeo Ischi feat. All the Scootaloos!
¨”°ºSilverTongueº°”¨
Alicorn

Re: Ponimiitti Q&A

ViestiKirjoittaja Juniper » 08.01.2015 19:43

Pari kysymystä happi-miitteihin liittyen:
Kuinka paljon ihmisiä miitteihin yleensä suurin piirtein osallistuu & millasta ohjelmaa niissä on?
Piirroksia
Cospalyta
Juniper
Varsa

ViestiKirjoittaja Twili » 08.01.2015 20:39

Juniper kirjoitti:Pari kysymystä happi-miitteihin liittyen:
Kuinka paljon ihmisiä miitteihin yleensä suurin piirtein osallistuu & millasta ohjelmaa niissä on?

Koska en ole kaikissa maailman miiteissä, niin vastaan vains en perusteella, joissa olen ollut/ joiden tyyppisissä

Ihmismäärästä:

Happimiitit, eli ne kuuluisimmat miitit vetää sen n.100 henkeä päivänmittaan, joista osa on tunnin, osa koko päivän.
Paikkakuntamiitit vetävät sitten yleensä sen 10-30 henkeä, riippuen paikkakunnasta, sekä sinne saapuvista paikanpäältä ja lähiseudulta.
Minimiitit ovat sitten n. 2-10 henkeä, ja ovat jossain kaupungilla perinteisesti.

Tekemisestä ja ohjelmasta:

Riippuu todella paljon miitistä, mutta vaihtelee piirtämisen, jaksokatselun, karaoken, kahvilla istuskelun, juomisen tai minkä tahansa välillä.

Hapessa ohjelmaa on laidasta laitaan, sisältäen karaokea, tietovisaa, piirtopöytää, visaa ja kisaa ja kaikkea kaikelle sopivasti.
Paikkakuntamiiteissä ohjelma on mitä ihmiset suunnittelee, mutta yleensä yhteisen ruokailun ääressä/ jälkeen keilausta tai muuta vastaavaa ojelmaa. Joskus ohjelma on niinkuin Hapessa, joskus, niinkuin Hämeenlinnassa lähdettiin metsään vaeltamaan ja retkeilemään.

Käytännössä ohjelma on ilmoitettu etukäteen, joten sen mukaan voi varautua.
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja ¨”°ºSilverTongueº°”¨ » 18.01.2015 15:42

Twilin vastaukseen vielä lisäykseks: Oon ite huomannu että miittien kävijämäärät vaihtelee aika tasasesti sykleittäin pitempään järjestettyjen miittien osalta. Helsinkimiitistä osaan tietty helpoiten sanoo, kun sitä oon pisimpään ollu järkkäämässä ja kun siitä pitää vaksin laskemat viralliset kävijämäärät nuorisotoimelle ilmottaa: Eli alussa kun tapahtuma siirty Laajasalosta Sörkkään kävijöitä oli siinä 120 pintaan, parhaimmillaan on menty 220 käyttäjään kun tää fandomi eli sitä parasta kulta-aikaansa, ja pidempien season breakkien kohdalla ollaan kerran painuttu sinne 80 hengen tienoille...
Lyhyemmän elinkaaren miitit yleensä menee radikaalimmin ylös ja alas riippuen siitä saako ne jonkunlaisen vakion kävijäporukan ja miten se porukkaa pysyy kasassa ja/tai aktiivisena. Tosin yleisesti oon pitäny nyrkkisääntönä sellasta että mikäli joku jaksaa miitin järjestää (eli ei vaan postaa jotain "hei paikka x kaupunki y, pidetään jos ihmisiä kiinnostaa, katotaan mitä tehdään") niin kyllä osallistujia aina riittää.
Oon näitä yrittäny jotenkin seurailla omien ja muiden järjestämien miittien osalta että saan jonkunlaista kuvaa ihmisten miitti-innostuksesta ja fandomin tilasta, se kun mun hommassa kuitenkin kohtuu tähdellistä tietoo on...

Tietty jos meikäläiseltä kysytään, niin en pidä kävijämäärää erityisen tärkeenä indikaattorina miitin loistavuudesta, mulle se fiilis mikä siellä miitissä on, on niin paljon tärkeempi. Tähän mennessä varmaan parhaat miitit on ollu jotain vajaan 10 hengen kokoontumisia Sharkilla samanhenkisessä porukassa kun vanha tiimi oli vielä kasassa, jossa on chillailtu, maisteltu viskejä ja katteltu random leffoja sun muuta.
¨”°ºDiamond Tiara is Best Pony! :bumpsugarlumprump: Deal with it, Blankflanks!º°”¨
============= Herrasmiehen helmat ei naftalle haise, ja minähän en dieseliä aja! =============
Takeo Ischi feat. All the Scootaloos!
¨”°ºSilverTongueº°”¨
Alicorn

ViestiKirjoittaja nightingale » 16.01.2016 16:46

juuh mulla olis vähän kysyttävää kun huomasin että on tulossa taas happimiitti niin ajattelin myydä vähän tavaraa huutokaupassa niin haluaisin tietää että miten se niikun toimii eli kelle mää ilmotan mun tavaroista mitä haluan myydä (fist time u see)
FOR THE LUNA'S NEW REPUBLIC
Too smexy for you
you're twisting my balls
nightingale
Varsa

ViestiKirjoittaja SlyPhoenix » 16.01.2016 16:54

nightingale kirjoitti:juuh mulla olis vähän kysyttävää kun huomasin että on tulossa taas happimiitti niin ajattelin myydä vähän tavaraa huutokaupassa niin haluaisin tietää että miten se niikun toimii eli kelle mää ilmotan mun tavaroista mitä haluan myydä (fist time u see)

Ajattelin ilmoittaa tänne, että itse SilverTongue on tällä hetkellä poissa, niin hän ei ole juoksuttamassa seuraavaa Happimiittiä.
Uusi Happimiittiä organisoi muodostettu ryhmä täältä foorumilta, jonka tehtävä on elvyttää nämä miitit takas henkiin.
Vastaakseen kysymykseesi, niin lisätietoja miten voi laittaa huutokauppaan kamoja myyntiin löytyy täältä:
viewtopic.php?f=9&t=2174#p102495
Ponittaja Joulukuu 2011 lähtien.
PK-seutu miittailija since Kesä 2012
SlyPhoenix
Pegasos

Paluu Tapahtumat