logo

Pussikaljamiitit ja eväsretket

Keskustelua poniaiheisista ja myös muistakin tapahtumista. Pienistä miiteistä / saunailloista isoihin tapahtumiin.

Pussikaljamiitit ja eväsretket

ViestiKirjoittaja Twili » 21.07.2014 14:50

Kuva

Moni on kuullut pussikaljamiiteistä, mutta harvempi tietää, mitä ne tasantarkkaan ovat. Lyhyesti ne ovat pieniä tai isompia miittailuhetkiä ihmisten kanssa, joihin tuodaan omat syötävät ja juotavat ihmisten omien mieltymystensä mukaisesti, ja lähdetään porukalla hyväksi katsotulle paikalle nauttimaan seurasta ja eväistä.

"Pussikalja" sanana antaa hieman vääristyneen kuvan miittien ideasta ja tarkoitukesta, jopa itselleni ensimmäisellä kerralla, vaikka tarkoituksena on "suunnittelemattoman hauskan pitäminen porukalla". Käytännössä siis sama asia, kuin normaali eväsretki, mutta useimmilla on sosiaalisen paineen löysäämiseksi ja jään rikkomiseen alkoholia mukana.

Lähes kahden vuoden kokemuksella seuraava kaava on havaittu toimivimmaksi:

1.
kerätään ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet nauttimaan hyvästä seurasta, ruoasta ja juomasta.
2. etsitään hyväksi havaittu paikka, jossa miitti tapahtuu. Hyviä paikkoja ovat aurinkoisella säällä puisto, ranta, tai miksei vaikka halukkaan isännän/ emännän tarjoama paikka.
3. halukkaat käyvät kaupassa hankkimassa eväänsä.
4. kokoonnutaan sovitulle paikalle, ja pidetään kivaa.

Miiteissä on hyvä pitää nyrkkisääntönä, että kaikilla tulee olla kivaa, niinkuin eväsretkillä kuuluukin.

Tämä ketju on luotu kaikille, ympäri Suomea järjestettäville, fandomin sisällä ja ulkona tapahtuville pussikaljamiiteille, eväsretkille ym epävirallisimmille tapahtumille, joita järjestetään, ja joita halutaan mainostettavan.
Ponimiitti.net on vielä korjauksen alainen, joten sen käyttäminen ketjun tukena on hyvä idea, sitten kun se taas toimii.

Ensimmäisenä ilmoituksena muistutan halukkaita 2.8 järjestettävästä kaljakellunnasta. Lainaus tapahtuman sivuilta
Kaljakellunta on jo maailmallakin otsikoihin noussut kotimainen sosiaalinen innovaatio. Tapahtumassa satunnainen määrä olutta nauttivia ihmisiä kelluu kumiveneissä tai muissa itse valmistetuissa kelluvissa lautoissa pitkin Keravanjokea Vantaan ja Helsingin välisellä joenpätkällä omia eväitään nautiskellen.

Lähtö tapahtuu 11:00-12:00 välillä jokien risteyksestä Tammistosta.
Ajankohtana ei-niin-perinteikäs Elokuun ensimmäinen viikonloppu (lauantaina 2.8.2014). (Kelluttaisiinko ehkäpä 2015 vuonna 25.7.2015)
Tänä vuonna kellutaan jokien risteyksestä (tammistosta) pikkukoskelle. (Lähtöpaikan vieressä esimerkiksi osoite Niemitie 13, helsinki)
Muistakaa: Tapahtumalla ei ole virallista järjestäjää, jokainen kelluja kelluu omalla vastuullaan ja huolehtii itsetään. Joten muistakaa käyttäytyä siivosti ja huolehtia omat roskat pois joesta! Hukkuminen on ehdottomasti kielletty!

https://www.facebook.com/events/605333906222989/
Pussikaljamiittejä ja miittejä ylipäätänsä huhtikuusta 2013
Luolamestari Hikkylinna ry:n palveluksessa
Kuva
Koko Uudet Tuulet sarjakuva
Twili
Pegasos

Re: Pussikaljamiitit ja eväsretket

ViestiKirjoittaja Glitchy » 21.07.2014 15:12

Tuo Pussikaljamiitti-nimi on todellakin harhaanjohtava. Toki niissä miiteissä juodaan, mutta se ei ole pääasia :P Tärkeintä on hyvän ajan vietto mahtavassa seurassa musiikkia ja (juoma)pelejä unohtamatta :D

Toivon näkeväni uutta porukkaa pussikaljamiiteissä tulevaisuudessa, itse ravannut niissä viimeiset 19 kuukautta.
"If you ever feel like dying to help the universe, just let me know.
I'll be waiting"

Kuva
Glitchy
Pegasos

ViestiKirjoittaja Silverhill » 21.07.2014 20:02

Lyhyesti ne ovat pieniä tai isompia miittailuhetkiä ihmisten kanssa, joihin tuodaan omat syötävät ja juotavat ihmisten omien mieltymystensä mukaisesti, ja lähdetään porukalla hyväksi katsotulle paikalle nauttimaan seurasta ja eväistä.

Minä kun aina olen kuvitellut pussikaljamiittailut semmoisiksi tilaisuuksiksi, joissa popula ryyppää aivot (sekä vatsan sisällön) pihalle ja sekoilee ties mitä siinä sivussa. Mutta nythän sain semmoisen käsityksen, että kyseessä on vain 'äijemmällä' nimellä varustettu eväsretki. :D

Mutta eipä siinä mitään. Kyllähän tämmöisiin (ja miksei myös muihinkin) miittinkeihin houkuttelisi ilmaantua, mikäli ne nyt sattuisivat vähän lähemmäksi omaa kotialuetta ( mm. Joensuu, Pohjois-Kurjala ja muut aavekaupungit siinä lähettyvillä.). Siitäkin huolimatta, että itseni tuntien, olisin varmaan koko miitin ainoa henkilö raittiina.

Tuo kumiveneillä tapahtuva eväsretki, kuulostaa eittämättä erikoiselta tilaisuudelta.
"Elämä on vähän kuin suklaarasia...KUKA **RKELE ON SYÖNYT PUOLET!?"
Silverhill
Maaponi

ViestiKirjoittaja Twili » 21.07.2014 20:22

Silverhill kirjoitti:Minä kun aina olen kuvitellut pussikaljamiittailut semmoisiksi tilaisuuksiksi, joissa popula ryyppää aivot (sekä vatsan sisällön) pihalle ja sekoilee ties mitä siinä sivussa. Mutta nythän sain semmoisen käsityksen, että kyseessä on vain 'äijemmällä' nimellä varustettu eväsretki. :D

Joo, monella tällainen mielikuva, myös minulla ekaa kertaa. Muista maassa pidettävistä pussikaljamiiteistä en tiedä, mutta nämä joissa itse olen, on enemmän tai vähemmän siistejä tapahtumia. Jos meno olisi mielikuviesi mukaista, enpä taitaisi olla tässä enää, vakiokävijä kun olen. Musiikin pauhanta ja toisten seura ja erinäiset ideat riittää hyväksi toiminnaksi itselleni.
Siitäkin huolimatta, että itseni tuntien, olisin varmaan koko miitin ainoa henkilö raittiina.

Ja se ei ole väärin. Helsingin Pussikaljamiitit (ry, lol) on sisältänyt alkoholittomia persoonia, ja kaikilla ollut lähtöpohjana Crystal Fairissakin hokemaksi muodostunut fun fun fun.
Jos haluat kokeilla onneasi, niin kannattaa yrittää luoda tällainen tapahtuma jollekin viikonlopulle. Fandomista (ei pakollista, mutta suotavaa, koska yhteinen harrastus keventää tunnelmaa) kannattaa kysellä sielläpäin olijoista, ja siitä sitten eväsretken suunnitteluun. Jonkin teeman ympärillä pyöriminen voi auttaa myös tämän tekemistä.
Kuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja Glitchy » 15.08.2014 01:05

Tänä lauantaina on taas perinteinen pussikaljamiitti 14:00 eteenpäin Kaisaniemen puistossa. Puistosta lähdetään jatkopaikalle epämääräiseen aikaan joskus iltapäivästä/illasta. Minne mennään jatkoille? Sitä ei ole vielä tiedossa, kuten ei koskaan muulloinkaan :D
"If you ever feel like dying to help the universe, just let me know.
I'll be waiting"

Kuva
Glitchy
Pegasos

ViestiKirjoittaja Twili » 27.08.2014 17:11

Viikonloppumiitti 30.8

Jälleen on siis luvassa perinteinen pussikaljamiitti Kaisaniemen puistossa kello 14:00, joka on myös allekirjoittaneen viimeinen PKM ennen muuttoa Hämeenlinnaan,ja kestää jonkinaikaa, ennen kuin muuton jälkeinen rahatilanne antaa minun raahata itseni pääkaupunkiseudulle. Siihen voi mennä kuukausi, siihen voi mennä kaksi, mutta heti kun asiat tasoittuneet, palailen vähintään kahden viikon välein nauttimaan PKM-seurasta, ja mahdollisten muidenkin, joiden aikataulu sopii omaani.

Melkein katkeamaton miittiputki, melkein, lukuunottamatta muutamaa pakottavaa poissaolotapausta, ja tunnen pientä, tai oikeastaan suurta haikeutta, ovathan pussikaljamiitit toimineet ponnahduslautana fandomin ihmisten tapaamisiin, ja monien muiden siinä sivussa, sekä mitä erilaisempiin miitteihin. Ensimmäiset ihmiset fandomissa, joita tapasin, oli pussikaljamiittiläisiä, ja siitä oli hyvä myöhemmin siirtyä happeen.

Ehkä ostan kakkua, tai keksejä, tai jotain muuta hyvää, jolla juhlistan tätä "viimeistä kertaa pitkään aikaa".
Muuttoni jälkeen teen hyvän teon, ja levitän PKM-kulttuuria miten parhaiten pystyn, ja onneksi minulla on apuna tässä muutama henki.

Lauantaihin siis, joka on käytännössä jäähyväiseni ennen muuttoa.
Kuva
Twili
Pegasos

ViestiKirjoittaja kurkku » 31.08.2014 02:36

En päässyt vielä tähän miittiin, mutta seuraavassa pussikaljamiitissä olen melko varmasti mukana.
kurkku
Yksisarvinen

ViestiKirjoittaja Dizzy » 31.08.2014 14:56

Onko miiteihin siis olenkaan mitään "ikärajaa" mietin vaan kun itse olen vasta 13 niin kehtaaako tulla mukaan? *^_^*
Dizzy
Varsa

ViestiKirjoittaja jimkolme » 26.09.2014 16:09

Huomenna olis jälleen miitinkiä luvassa, nähtävästi saadaan ihan kerhotilatkin käyttöön illaksi. Kokoontuminen Kaisaniemen puistossa 14.00 josta sitten jatketaan eteenpäin kun siltä tuntuu.
jimkolme
Pegasos

ViestiKirjoittaja Harmonae » 26.09.2014 20:28

Dizzy kirjoitti:Onko miiteihin siis olenkaan mitään "ikärajaa" mietin vaan kun itse olen vasta 13 niin kehtaaako tulla mukaan? *^_^*

Itsekin siis 16 (justkohta), mutta veikkaan että nää pikkumetsämöngerrykset menee ehkä juurikin tuohon pussikaljamiitinkiin. Haluisin kyllä itekin mutta that is it imo. Happeen vuoden lopulla ^_^
Kuva

No offense, but I don't know what peace is. - Snake
Harmonae
Yksisarvinen

Seuraava

Paluu Tapahtumat